|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. októbra 2017
Nemecko posilňuje kampaň proti fámam podnecujúcim migráciu
Nemecká vláda sa rozhodla intenzívnejšie bojovať proti mylným informáciám, ktoré šíria skupiny prevádzačov, aby povzbudili potenciálnych migrantov k podniknutiu cesty do ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Berlín 23. októbra (TASR) - Nemecká vláda sa rozhodla intenzívnejšie bojovať proti mylným informáciám, ktoré šíria skupiny prevádzačov, aby povzbudili potenciálnych migrantov k podniknutiu cesty do Európy.V rámci prebiehajúcej informačnej kampane ohlásil Berlín na pondelok spustenie novej internetovej stránky RumoursAboutGermany.info, ktorá bude vyvracať fámy ohľadne prijímania utečencov v Nemecku, uviedla agentúra DPA. Obsah stránky má byť dostupný v arabskom, francúzskom a nemeckom jazyku.
"Chceme zamedziť tomu, aby sa ľudia, ktorí sú už aj tak v ťažkej situácii, vydávali na cestu s prikrášlenými predstavami a falošnými očakávaniami," vysvetlilo nemecké ministerstvo zahraničných vecí. Najdôležitejším cieľom je podľa neho "neponechať internetový priestor iba prevádzačom".
Na uvedenej stránke sa záujemcovia dočítajú o "siedmich najväčších klamstvách", s ktorými môžu byť konfrontovaní ako migranti. Dozvedia sa tak, že Nemecko v skutočnosti nemá vyhradených 800.000 miest čisto pre utečencov z Afganistanu a neposkytuje každému imigrantovi štartovací príspevok 2000 eur či dokonca vlastný dom.
Podľa spolkovej vlády je nepravdivé aj tvrdenie, že imigranti majú možnosť požiadať o kanadské vízum, ak sa im v Nemecku "nebude páčiť".
Nová internetová stránka je súčasťou informačnej kampane, ktorú Nemecko odštartovalo ešte v roku 2015. Doteraz boli pre tento účel využívané reklamné plochy, blogy a televízne či rozhlasové programy, a to priamo v Afganistane, Pakistane, ako aj v krajinách severnej a západnej Afriky.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR