![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Štvrtok 6.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Radoslav, Radoslava
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
20. októbra 2019
Nemecko by malo v automobilovej oblasti užšie spolupracovať s Čínou
Popredný nemecký odborník na automobilový priemysel Ferdinand Dudenhöffer požaduje užšiu spoluprácu Nemecka s Čínou. Podľa neho je plánovaná výroba a výskum batérií v ...
Zdieľať

Čína je v niektorých oblastiach technologickým lídrom. "Mali by sme sa tejto krajine otvoriť a spolupracovať, a nie sa izolovať," povedal pre agentúru DPA. Dudenhöffer argumentuje, že nemecký automobilový priemysel získava 40 % tržieb v Číne a tento trh ani zďaleka nie je nasýtený.
Predaj vozidiel v Číne síce vlani klesol z 24 na 23 miliónov a tento rok spadne až na 20,5 milióna, dôvodom je však podľa Dudenhöffera najmä obchodná vojna s USA. Práve tá je hlavnou príčinou prepadu globálneho automobilového trhu a ochladenia konjunktúry.
Stratégia amerického prezidenta Donalda Trumpa podľa Dudenhöffera stála automobilovú branžu na tržbách až 700 miliónov eur a postupné rušenie 48 000 pracovných miest v nemeckých automobilkách ide sčasti tiež na konto USA.
Popredné ekonomické inštitúty uviedli, že obchodné konflikty a neistota v súvislosti s brexitom zneistili firmy na celom svete a zabrzdili investície. Medzinárodný menový fond pripisuje slabší hospodársky rast v Číne nielen americkým clám, ale aj klesajúcemu dopytu. Odborníci navyše poukazujú na enormné zadlženie čínskych spoločností.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR