![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Štvrtok 20.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Víťazoslav
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

"Technická bezpečnosť nákladných vozidiel v Nemecku sa v posledných rokoch aj napriek rastúcemu objemu nákladov citeľne zlepšila," povedal Richard Goebelt, riaditeľ odboru vozidiel a mobility združenia TÜV. Podľa najnovšej správy síce takmer každý piaty nákladiak (19 %) neprešiel cez technickú kontrolu pre závažné technické nedostatky, v roku 2017 to však bolo 22 % a v roku 2015 až 25 %.
"Lepšia a preventívna údržba nákladných vozidiel vďaka optimálnejším lízingovým a servisným zmluvám s kratšími servisnými intervalmi prispeli k pozitívnemu vývoju v úspešnosti na technických kontrolách," hodnotí Goebelt. Nákladné autá s celkovou hmotnosťou od 3,5 tony musia v Nemecku absolvovať technickú kontrolu každých 12 mesiacov. U vozidiel starších než tri roky sa má každého polroka vykonávať aj kontrola bezpečnosti.
Podľa tohtoročnej správy TÜV vykázalo 14 % preverovaných vozidiel mierne nedostatky, 67 % nemalo žiadne nedostatky. Podiel bezchybných vozidiel tak v porovnaní s rokom 2017 vzrástol o 5 %.
Napriek tomuto pozitívnemu trendu sa však z pohľadu TÜV stále nachádza na nemeckých cestách priveľa nákladiakov s výraznými technickými nedostatkami, ktoré spôsobujú dopravné nehody a môžu stáť ľudské životy. Dokazuje to fakt, že 1300 vozidiel označili technici TÜV za nespôsobilé pre cestnú premávku a boli okamžite stiahnuté z prevádzky. To nastáva napríklad v prípade skorodovaných nosných častí karosérie.
"Najčastejšími nedostatkami boli chyby v osvetlení a zavesení náprav vozidiel. Často sa vyskytovala aj korózia a problémy s brzdovými bubnami alebo kotúčmi," dodal Goebelt.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR