09. mája 2019
Ilustračná snímka. Foto: TASR/František IvánFrankfurt nad Mohanom 9. mája (TASR) - Najväčšia nemecká maloobchodná sieť Metro v 2. štvrťroku finančného roka 2018/19 prehĺbila svoju stratu. Dôvodom boli odpisy a poplatky v divízii hypermarketov.
Nemecký maloobchodník uviedol, že jeho čistá strata sa za tri mesiace do konca marca 2019 zvýšila na 459 miliónov eur z 53 miliónov eur v rovnakom období vlani. Strata na akciu stúpla na 1,26 eura z 15 centov pred rokom.
Tržby Metra pritom vzrástli o 0,2 % na 6,75 miliardy eur, pričom tzv. porovnateľné tržby z obchodoch otvorených viac ako rok sa zvýšili o 1,2 %.
Zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) klesol na 116 miliónov eur zo 118 miliónov eur v 1. štvrťroku predchádzajúceho roka. A EBITDA bez príjmov z transakcií s nehnuteľnosťami klesol o 25,1 % na 83 miliónov eur.
Spoločnosť uviedla, že okrem neskoršieho termínu veľkonočných sviatkov, ktoré tento rok pripadli na apríl, zatiaľ čo vlani boli v marci, a vývoja v Rusku, odráža nižší zisk EBITDA aj náklady na digitalizáciu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR