|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. novembra 2013
Nemecké diaľnice možno nebudú zadarmo, diskriminácia nehrozí
Nemecké diaľnice sú symbolom neobmedzenej rýchlosti a bezplatnosti. Zadarmo však už možno dlho nebudú. Politické strany CSU/CDU (kresťanská únia) a SPD (sociálni demokrati) sa dohodli na koaličnej zmluve v oblasti ich spoplatnenia. ...
Zdieľať
Nemecké diaľnice sú symbolom neobmedzenej rýchlosti a bezplatnosti. Zadarmo však už možno dlho nebudú. Politické strany CSU/CDU (kresťanská únia) a SPD (sociálni demokrati) sa dohodli na koaličnej zmluve v oblasti ich spoplatnenia.
Ešte pred voľbami bola Angela Merkelová so svojou stranou SPD proti zavedeniu kontroverzného poplatku, no dnes je všetko inak. V neprospech spoplatnenia diaľnic pre cudzincov hral aj fakt, že podľa európskej legislatívy by išlo o diskriminačný
Výška poplatku za používanie nemeckých diaľnic zatiaľ nie je známa. Rovnako ešte nie je isté, či vôbec k spoplatneniu dôjde.
Spoplatnenie by malo prebehnúť formou diaľničných známok. Cudzinci vnímajú situáciu tak, že nemecké diaľnice sú zadarmo. Ale to nie je pravda. Nemci platia cestnú daň, ktorej výťažok sa používa na údržbu a prevádzku týchto cestných komunikácii. To, že sa my po nich vozíme zadarmo je len ich dobrá vôľa.
Nalepovať nálepky len na okná zahraničných automobilov by bolo aj napriek tomu diskriminačné. Ak by ale mali diaľničné známky všetky autá, tak o diskriminácii nemôže byť reč. V prípade spoplatnenia by si diaľničnú známku teda museli kúpiť všetci. Nemci by však dostali úľavy na cestnej dani a teda pre nich by sa prakticky nič nezmenilo.
Koaličná dohoda má však veľmi ďaleko od reálneho vyberania poplatkov. Najprv musí byť navrhnutý, schválený a prijatý zákon. A teda spoplatnenie by malo prísť najskôr v roku 2015.
Proti spoplatneniu vystúpil napríklad už aj ADAC. Podľa jeho zistení po nemeckých diaľniciach jazdí len 5,2 percenta zahraničných vozidiel.
Autoklub tvrdí, že náklady na výrobu, distribúciu, predaj a kontrolu diaľničných známok budú vzhľadom na zisk príliš vysoké.
Autor: topspeed.sk
Ešte pred voľbami bola Angela Merkelová so svojou stranou SPD proti zavedeniu kontroverzného poplatku, no dnes je všetko inak. V neprospech spoplatnenia diaľnic pre cudzincov hral aj fakt, že podľa európskej legislatívy by išlo o diskriminačný
Výška poplatku za používanie nemeckých diaľnic zatiaľ nie je známa. Rovnako ešte nie je isté, či vôbec k spoplatneniu dôjde.
Spoplatnenie by malo prebehnúť formou diaľničných známok. Cudzinci vnímajú situáciu tak, že nemecké diaľnice sú zadarmo. Ale to nie je pravda. Nemci platia cestnú daň, ktorej výťažok sa používa na údržbu a prevádzku týchto cestných komunikácii. To, že sa my po nich vozíme zadarmo je len ich dobrá vôľa.
Nalepovať nálepky len na okná zahraničných automobilov by bolo aj napriek tomu diskriminačné. Ak by ale mali diaľničné známky všetky autá, tak o diskriminácii nemôže byť reč. V prípade spoplatnenia by si diaľničnú známku teda museli kúpiť všetci. Nemci by však dostali úľavy na cestnej dani a teda pre nich by sa prakticky nič nezmenilo.
Koaličná dohoda má však veľmi ďaleko od reálneho vyberania poplatkov. Najprv musí byť navrhnutý, schválený a prijatý zákon. A teda spoplatnenie by malo prísť najskôr v roku 2015.
Proti spoplatneniu vystúpil napríklad už aj ADAC. Podľa jeho zistení po nemeckých diaľniciach jazdí len 5,2 percenta zahraničných vozidiel.
Autoklub tvrdí, že náklady na výrobu, distribúciu, predaj a kontrolu diaľničných známok budú vzhľadom na zisk príliš vysoké.
Autor: topspeed.sk