|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. marca 2012
Nehoda Concordu ide opäť pred súd
Všetky zúčastnené strany by mali vo štvrtok opätovne predstúpiť pred parížsky súd vo veci havárie lietadla typu Concorde, ktoré sa zrútilo v júli 2000 krátko po štarte z parížskeho letiska. Deje sa ...
Zdieľať
PARÍŽ 8. marca (WEBNOVINY) - Všetky zúčastnené strany by mali vo štvrtok opätovne predstúpiť pred parížsky súd vo veci havárie lietadla typu Concorde, ktoré sa zrútilo v júli 2000 krátko po štarte z parížskeho letiska. Deje sa tak na žiadosť prokuratúry, ktorá nesúhlasí so zbavením obvinení štyroch ľudí vrátane troch Francúzov.
Vina tak v roku 2010 padla výlučne na americkú leteckú spoločnosť Continental Airlines a jedného jej mechanika. Ten mal byť zodpovedný za odpadnutie titánovej časti lietadla tejto spoločnosti, ktorá zostala ležať na ploche a pri odlete poškodila koleso Concordu.
Právni zástupcovia obžalovaných však môžu jednoducho dosiahnuť odročenie procesu alebo jeho zrušenie, keďže francúzsky právny systém neumožňuje súdiť na základe rovnakých obvinení, ktoré raz boli súdom
Nehoda Concordu z leta 2000, pri ktorej prišlo o život všetkých 113 ľudí na palube, šokovala svet. Lietadlo sa pri odlete do New Yorku vznietilo, stalo sa neovládateľné a zrútilo sa neďaleko letiska.
Podľa vyšetrovania mal stroj krátko pred odlepením sa od zeme prejsť cez približne 40-centimetrový kus titánu, čo spôsobilo explóziu plášťa pneumatiky, ktorej kusy následne porušili nádrž s palivom. To začalo vytekať na ľavé krídlo, ktoré sa krátko na to vznietilo a lietadlo sa stalo neovládateľné.
Continental Airlines však argumentovala svedeckou výpoveďou, podľa ktorej sa Concorde horel ešte pred miestom, kde mala ležať odpadnutá časť ich lietadla.
Americká spoločnosť v rámci rozsudku z roku 2010 dostala pokutu 200-tisíc eur a musela zaplatiť milión eur spoločnosti Air France, ktorá odškodnila prevažne nemeckých pozostalých obetí celkovou sumou 100 miliónov eur. Americký mechanik dostal 15-mesačný podmienečný trest.
Vina tak v roku 2010 padla výlučne na americkú leteckú spoločnosť Continental Airlines a jedného jej mechanika. Ten mal byť zodpovedný za odpadnutie titánovej časti lietadla tejto spoločnosti, ktorá zostala ležať na ploche a pri odlete poškodila koleso Concordu.
Právni zástupcovia obžalovaných však môžu jednoducho dosiahnuť odročenie procesu alebo jeho zrušenie, keďže francúzsky právny systém neumožňuje súdiť na základe rovnakých obvinení, ktoré raz boli súdom
Nehoda Concordu z leta 2000, pri ktorej prišlo o život všetkých 113 ľudí na palube, šokovala svet. Lietadlo sa pri odlete do New Yorku vznietilo, stalo sa neovládateľné a zrútilo sa neďaleko letiska.
Podľa vyšetrovania mal stroj krátko pred odlepením sa od zeme prejsť cez približne 40-centimetrový kus titánu, čo spôsobilo explóziu plášťa pneumatiky, ktorej kusy následne porušili nádrž s palivom. To začalo vytekať na ľavé krídlo, ktoré sa krátko na to vznietilo a lietadlo sa stalo neovládateľné.
Continental Airlines však argumentovala svedeckou výpoveďou, podľa ktorej sa Concorde horel ešte pred miestom, kde mala ležať odpadnutá časť ich lietadla.
Americká spoločnosť v rámci rozsudku z roku 2010 dostala pokutu 200-tisíc eur a musela zaplatiť milión eur spoločnosti Air France, ktorá odškodnila prevažne nemeckých pozostalých obetí celkovou sumou 100 miliónov eur. Americký mechanik dostal 15-mesačný podmienečný trest.