|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. marca 2007
Nedokončená diaľnica môže ohroziť dodávku dielov do KIA
Nedokončená diaľnica z Bratislavy do Žiliny a považskobystrický „lievik“ môžu v budúcnosti automobilke KIA spôsobiť problémy v plynulej dodávke dielov do závodu a ohroziť tým výrobu. V ...
Zdieľať
TRENČÍN 15. marca (WEBNOVINY) – Nedokončená diaľnica z Bratislavy do Žiliny a považskobystrický „lievik“ môžu v budúcnosti automobilke KIA spôsobiť problémy v plynulej dodávke dielov do závodu a ohroziť tým výrobu. V minulosti sa hovorilo skôr o zapchatí Považskej Bystrice kamiónmi s naloženými autami. No podľa slov hovorcu spoločnosti KIA Dušana Dvořáka autá okrem kamiónov vyvážajú aj po železnici, a to do všetkých smerov nielen na Bratislavu, a preto problémy môžu skôr nastať pri dodávke dielov do fabriky. Dodávatelia pôsobia v Žilinskom regióne, ale aj na Považí, napríklad pri Dubnici nad Váhom. Automobilka má presné sekvencie dodávok dielov a pri nedodržaní časového harmonogramu by mohla byť ohrozená výroba.
Slovenská správa ciest do dostavby diaľnice cez Považskú Bystricu v meste zaviedla Inteligentný dopravný systém, ktorý maximálne sprejazdňuje ťah Bratislava – Žilina. Diaľnica by sa podľa posledných vyjadrení Národnej diaľničnej spoločnosti mala začať stavať asi v septembri s dobou výstavby tri roky. To už by v automobilke mali pracovať tri tisícky ľudí na tri smeny, ktorí ročne vyrobia 300-tisíc automobilov. V tomto roku plánuje KIA vyrobiť 150-tisíc áut a v budúcom sa má objem výroby zvýšiť na 225-tisíc automobilov.
V podniku je podľa Dvořáka momentálne okolo 2 000 zamestnancov. Od 5. marca vo fabrike zaviedli aj druhú zmenu. Vo výrobe pracujú ľudia z regiónu, v administratíve či na pozíciách špecialistov vo výrobe pracujú ľudia z celého Slovenska. Dvořák uviedol, že spoločnosť na 100 percent prepláca dopravu, zaviedla aj priame autobusové linky.
SITA/AP