|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. septembra 2007
NDS zverejnila podmienky novej súťaže na výber mýta
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. Bratislava (NDS) zverejnila v piatok vo Vestníku verejného obstarávania podmienky novej užšej súťaže na výber dodávateľa komplexnej služby ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. septembra (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. Bratislava (NDS) zverejnila v piatok vo Vestníku verejného obstarávania podmienky novej užšej súťaže na výber dodávateľa komplexnej služby elektronického výberu mýta. Hlavnou zmenou je rozšírenie počtu uchádzačov, ktorí budú môcť predložiť ponuky, z pôvodných piatich na osem. Žiadosti o účasť v súťaži majú záujemcovia predložiť do 4. októbra. Osem vybraných záujemcov by mala NDS vyzvať na predloženie ponúk 5. novembra a obálky s ponukami by sa mali otvárať 3. januára 2008. Predpokladaná hodnota zákazky je opäť stanovená na 20 mld. Sk.
Predmetom zákazky je komplexná služba elektronického výberu mýta, pričom podľa v súčasnosti platných právnych predpisov táto povinnosť vzniká pre motorové vozidlá s alebo jazdné súpravy celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony a pre motorové vozidlá umožňujúce prepravu viac ako 9 osôb vrátane vodiča. Tieto vozidlá budú musieť mať nainštalované zaregistrované palubné jednotky. Predpokladaný rozsah vymedzených úsekov ciest podliehajúcich spoplatneniu v roku 2009 je približne 2 400 km. Služby by mal budúci prevádzkovateľ systému dodať podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď. Zmluva medzi NDS a dodávateľom by mala byť uzavretá na 14 rokov s možnosťou predĺžiť ju o ďalších 5 rokov.
Ako kritériá na vyhodnotenie ponúk NDS uviedla ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku z hľadiska celkovej ceny za predmet zákazky, efektívnosti výberu mýta a kritérium mýtnej transakcie. Dodávatelia by mali zložiť podľa zverejnených podmienok verejného obstarávania zábezpeku vo výške 10 mil. Sk a mať vlastné imanie minimálne 800 mil. Sk. Minimálny obrat záujemcu by mal byť na úrovni 2,5 mld. Sk a bežná likvidita na minimálnej úrovni 1,1. Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané, je do 30. júna 2008.
Pôvodnú súťaž vyhlásila NDS v polovici júla, prihlásilo sa do nej však viac uchádzačov, ako predpokladala. NDS zdôvodnila zrušenie pôvodného tendra na výber mýtneho 20. augusta tohto roka tým, že sa ich prihlásilo dvakrát viac. Pôvodné očakávania diaľničiarov boli totiž na úrovni dvoch desiatok prihlásených záujemcov, v skutočnosti sa však zaregistrovalo a prevzalo si kvalifikačné podklady 55 firiem. Ich počet bol ovplyvnený aj tým, že spoločnosti plánujúce neskôr vytvoriť konzorciá pre účasť v súťaži sa zaregistrovali samostatne. "Tender bol nastavený na výber piatich uchádzačov. Bolo by korektné, aby sa ich počet rozšíril," vysvetlil po zrušení pôvodnej súťaže hovorca NDS Marcel Jánošík.
Opakované vyhlásenie súťaže by podľa predstaviteľov NDS nemalo mať vplyv na plánovaný termín začiatku výberu mýta 1. januára 2009. Ten by sa mal podľa šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Igora Chomu dodržať. Choma po zrušení súťaže vylúčil akékoľvek tlaky na zrušenie súťaže zo strany uchádzačov o zákazku na vybudovanie tohto systému či ich protesty proti podmienkam súťaže. Počas prípravy na predloženie kvalifikačných podkladov však počas pôvodnej súťaže NDS zaregistrovala od uchádzačov viac ako sto otázok o podmienkach. "Žiadny z 55 záujemcov neprotestoval proti nastaveniu súťaže, došlo 104 otázok k súťažným podkladom, z nich neboli žiadne zásadné pripomienky," konštatoval po zrušení pôvodného tendra Choma. Napriek tomu však minister dopravy Ľubomír Vážny v súvislosti s tendrom odvolal riaditeľa stratégie a člena predstavenstva NDS Tibora Schlossera. Tentokrát môžu záujemcovia svoje žiadosti o vysvetlenie podmienok účasti v tendri posielať najneskôr do 24. septembra.
Do pôvodného tendra sa prihlásili napríklad spoločnosti Slovak Telekom, Siemens, Sanef, ako aj všetci členovia slovensko-švajčiarskeho konzorcia ToSy na čele s domácim Elektrovodom Holding. Ďalšími potvrdenými záujemcami boli talianska firma Autostrade a konzorcium pod vedením nórskej firmy Q-Free. Podľa medializovaných informácií sa väčšina z nich zúčastní aj nového tendra.
SITA