|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. apríla 2019
NDS zvažuje, ako rýchlo sprejazdniť úsek D1 nadväzujúci na Višňové
Logo Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Zdieľať
Logo Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Foto: TASR - Radovan Stoklasa
Bratislava 19. apríla (TASR) – Na sprejazdnenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je nutné dokončiť privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Jeho výstavbu brzdia problémy na úseku s tunelom Višňové. Privádzač sa mal totiž na diaľnicu napájať cez križovatku, ktorú malo postaviť taliansko-slovenské konzorcium. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) preto v súčasnosti posudzuje možnosti, ako čo najrýchlejšie pokračovať vo výstavbe diaľničnej infraštruktúry.Diaľničiari deklarujú stavebné dokončenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka do konca tohto roka, do užívania ho majú odovzdať spolu s privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina. Súčasný stav je podľa hovorkyne NDS Michaely Michalovej veľmi komplikovaný.
"Čo sa týka križovatky, NDS posudzuje všetky zákonné možnosti čo najrýchlejšieho pokračovania vo výstavbe diaľničnej infraštruktúry pri dodržiavaní princípov hospodárnosti a transparentnosti," priblížila pre TASR Michalová. Rezort dopravy uviedol, že diaľničiari pripravujú všetky potrebné kroky, aby bola križovatka dokončená prednostne. Križovatka je vo vysokom štádiu rozpracovanosti a o ďalšom postupe sa má rozhodnúť až po ukončení inventarizácie projektu.
Pri výstavbe privádzača je podľa NDS potrebné riešiť aj problémy v súvislosti s požiadavkami tretích strán, zmenu organizácie dopravy aj vynútené zmeny technického riešenia, najmä preložiek vedenia vysokého napätia. Tieto zmeny majú podľa rezortu dopravy aj NDS vplyv na priebeh prác a lehotu výstavby.
"Medzi najzložitejšie požiadavky jednoznačne patrí vylúčenie staveniskovej dopravy z miestnych komunikácií v oblasti Žiliny, ktoré znamenali aktualizáciu plánu organizácie výstavby a dopravy a zároveň projektovanie, realizáciu a zabezpečenie legislatívneho procesu na vybudovanie súbežnej prístupovej komunikácie s privádzačom," opísala hovorkyňa NDS.
Ďalšou požiadavkou je zmena preložky vedenia vysokého napätia. Tá vyžaduje dočasné preloženie a zabezpečenie legislatívnej zmeny trvalej preložky vedenia vysokého napätia. Požiadavka na realizáciu premostenia a úpravy prístupovej komunikácie v smere Bytčica – Rosina podľa Michalovej nebola predmetom ponuky a žiadosť o realizáciu vznikla dodatočne.
"Spomínané požiadavky vznikli pred spustením výstavby najmä pri prerokovaní plánu organizácie dopravy a výstavby a dokumentácie na realizáciu stavby," ozrejmila hovorkyňa diaľničiarov.
NDS súčasne podotkla, že samotné spustenie do prevádzky dopravného uzla Žilina a nadväzujúce stavebné úpravy požadované predstaviteľmi mesta Žilina a Dopravnou políciou SR môžu znamenať odsun sprevádzkovania celej sústavy stavieb do prvej polovice roku 2020.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR