|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. apríla 2009
NDS začala stavať diaľničný úsek Jablonov - Studenec
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) začala v piatok výstavbu úseku diaľnice D1 Jablonov - Studenec. Diaľničný úsek v dĺžke 5 210 metrov sa priamo napája na úsek Studenec - ...
Zdieľať
SPIŠSKÉ PODHRADIE 19. apríla (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) začala v piatok výstavbu úseku diaľnice D1 Jablonov - Studenec. Diaľničný úsek v dĺžke 5 210 metrov sa priamo napája na úsek Studenec - Behárovce, ktorý začala NDS stavať pred dvoma týždňami. Na rozdiel od úseku Studenec - Behárovce bude úsek Jablonov - Studenec len v polovičnom profile. Viac ako päťkilometrový úsek diaľnice by mal byť hotový do júna budúceho roku. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Igora Chomu, krátky termín výstavby tohto úseku je aj výsledkom nátlaku vlády na dobudovanie diaľnic. "Samozrejme, vláda vyvíja tlak, aby boli diaľnice postavené čím skôr," povedal počas piatkového poklepania základného kameňa v Spišskom Podhradí I. Choma. Druhý profil tohto úseku by mal byť dostavaný do konca roku 2010.
Diaľničný úsek Jablonov - Studenec je posledným, ktorý medzi Bratislavou a Prešovom stavia Národná diaľničná spoločnosť. Chýbajúce časti diaľnice sa už budú stavať cez PPP projekty. Ešte pred dvoma týždňami Igor Choma hovoril o dobudovaní diaľnice bez tunelových častí do roku 2010. "Zdá sa, že to neplatí, aj po vyjadreniach pána ministra, pretože dochádza k posunom vplyvom krízy, ktoré súvisia s financovaním stavieb," uviedol I. Choma. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by mala byť kompletne dokončená do roku 2011 až 2012 „aj s tunelovými úsekmi,“ dodal Choma.
Diaľničný úsek D1 Jablonov - Studenec postaví Združenie Jablonov - Studenec, ktorého členmi sú Doprastav, Inžinierske stavby a Váhostav-SK. Celkové náklady na výstavbu polovičného profilu vyše 5 km úseku predstavujú viac ako 48,948 mil. € bez DPH zo zdrojov NDS, a.s., Kohézneho fondu a štátneho rozpočtu. Celý úsek začína križovatkou Spišské Podhradie a pokračuje rovnobežne s cestou I/18. Končí tesne za križovatkou cesty I/18 a II/547, východne od Spišského Podhradia. Južne od diaľnice sa nachádza chránená oblasť Sivá Brada. Na diaľnici bude osem mostov, z toho sedem priamo na diaľnici. "Most 205 bude výnimočný. Je to 700 metrov dlhý most, ktorý bude architektonicky riešený ako oblúkový most, ktorý bude pripomínať gotické pamiatky tohto kraja," uviedol generálny riaditeľ Doprastavu, a.s. Dušan Šidlovský.
SITA
Diaľničný úsek Jablonov - Studenec je posledným, ktorý medzi Bratislavou a Prešovom stavia Národná diaľničná spoločnosť. Chýbajúce časti diaľnice sa už budú stavať cez PPP projekty. Ešte pred dvoma týždňami Igor Choma hovoril o dobudovaní diaľnice bez tunelových častí do roku 2010. "Zdá sa, že to neplatí, aj po vyjadreniach pána ministra, pretože dochádza k posunom vplyvom krízy, ktoré súvisia s financovaním stavieb," uviedol I. Choma. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by mala byť kompletne dokončená do roku 2011 až 2012 „aj s tunelovými úsekmi,“ dodal Choma.
Diaľničný úsek D1 Jablonov - Studenec postaví Združenie Jablonov - Studenec, ktorého členmi sú Doprastav, Inžinierske stavby a Váhostav-SK. Celkové náklady na výstavbu polovičného profilu vyše 5 km úseku predstavujú viac ako 48,948 mil. € bez DPH zo zdrojov NDS, a.s., Kohézneho fondu a štátneho rozpočtu. Celý úsek začína križovatkou Spišské Podhradie a pokračuje rovnobežne s cestou I/18. Končí tesne za križovatkou cesty I/18 a II/547, východne od Spišského Podhradia. Južne od diaľnice sa nachádza chránená oblasť Sivá Brada. Na diaľnici bude osem mostov, z toho sedem priamo na diaľnici. "Most 205 bude výnimočný. Je to 700 metrov dlhý most, ktorý bude architektonicky riešený ako oblúkový most, ktorý bude pripomínať gotické pamiatky tohto kraja," uviedol generálny riaditeľ Doprastavu, a.s. Dušan Šidlovský.
SITA