|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. októbra 2009
NDS začala postupne otvárať rozšírenie D1 Bratislava - Trnava
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začala postupne otvárať trojpruhové rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v dĺžke 38 kilometrov. Ako v pondelok ďalej informovala spoločnosť, v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. októbra (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začala postupne otvárať trojpruhové rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v dĺžke 38 kilometrov. Ako v pondelok ďalej informovala spoločnosť, v noci z 24. na 25. októbra začala realizovať trojpruhové usporiadanie na tomto najdôležitejšom cestnom ťahu krajiny. Proces ukončí v polovici novembra 2009 slávnostným otvorením. Investícia, ktorá si vyžiada 36,5 mil. eur, mala byť pôvodne odovzdaná v máji budúceho roka. Národná diaľničná spoločnosť však na žiadosť premiéra Roberta Fica prehodnotila harmonogram postupu prác tak, aby bol tento mimoriadne preťažený úsek diaľnice odovzdaný čo možno najskôr.
Po otvorení prvej etapy rozšírenia úseku D1 plánuje Národná diaľničná spoločnosť pokračovať prácami v druhej etape, cieľom ktorej bude násypové rozšírenie telesa diaľnice tak, aby vznikol aj štandardný odstavný pruh. "Súčasťou projektu by mal byť aj nedávno schválený zámer ministerstva dopravy, podľa ktorého sa paralelne s telesom diaľnice D1 vybudujú dve súbežné dvojpruhové cesty s jednosmerným vedením premávky po každej strane," informovala Národná diaľničná spoločnosť. Druhá časť prác, spočívajúca v úplnej rekonštrukcii D1 Bratislava - Trnava, by sa mala začať najskôr koncom roka 2012 a ukončená by mohla byť v roku 2015. Projektová dokumentácia na územné rozhodnutie a stavebné povolenie majú byť totiž pripravené do konca roka 2012. Náklady na úplnú rekonštrukciu zatiaľ nie sú známe.
Súbežné cesty budú akousi „diaľničnou zbernicou“ pre okolité obce, mestá a priemyselné parky s možnosťou ich úrovňového napojenia. Budú sa napájať na teleso diaľnice D1 v miestach existujúcich mimoúrovňových križovatiek. Takýto návrh riešenia výrazne zvýši kapacitu kolabujúcej dopravy na trase Bratislava – Trnava, pričom vybudovanie postranných súbežných ciest umožní tak napojenie okolitých oblastí na diaľnicu, ako aj možnosť regulovať dopravu počas údržby, alebo veľkých kolíznych situácií.
Práce na projekte rozšírenia diaľničného úseku Bratislava - Trnava na tri pruhy v oboch smeroch sa začali nultou etapou 17. novembra 2008 odstraňovaním kríkov v stredovom deliacom páse. "V zimnom období sa uskutočňovali všetky prípravné práce vrátane meraní a laboratórnych skúšok, keďže opravovaná diaľnica má niekoľko desiatok rokov. Dňa 1. mája 2009 sa začalo so samotnou 1. etapou projektu s termínom ukončenia v máji 2010. V rámci nej bolo nutné sanovať existujúce krajnice, rozdeliť realizačné práce na niekoľko stavebných dvorov tak, aby nekolabovala doprava," uviedla Národná diaľničná spoločnosť.
Bolo nutné rozmiestňovať stovky dopravných značiek a odstaviť niekoľko odstavných plôch. Práce sa sústreďovali najmä na stredový deliaci pás, kde bolo vymenené podložie, následne ho vypĺňali, zaliali cementobetónom a osadili betónové zvodidlá. Rozsiahle práce boli realizované v mieste mimoúrovňových križovatiek, ktoré sa pri vstupe na teleso diaľnice rozširovali. Súčasťou prác bolo aj osadenie nových dopravných návestí a značiek.
SITA
Po otvorení prvej etapy rozšírenia úseku D1 plánuje Národná diaľničná spoločnosť pokračovať prácami v druhej etape, cieľom ktorej bude násypové rozšírenie telesa diaľnice tak, aby vznikol aj štandardný odstavný pruh. "Súčasťou projektu by mal byť aj nedávno schválený zámer ministerstva dopravy, podľa ktorého sa paralelne s telesom diaľnice D1 vybudujú dve súbežné dvojpruhové cesty s jednosmerným vedením premávky po každej strane," informovala Národná diaľničná spoločnosť. Druhá časť prác, spočívajúca v úplnej rekonštrukcii D1 Bratislava - Trnava, by sa mala začať najskôr koncom roka 2012 a ukončená by mohla byť v roku 2015. Projektová dokumentácia na územné rozhodnutie a stavebné povolenie majú byť totiž pripravené do konca roka 2012. Náklady na úplnú rekonštrukciu zatiaľ nie sú známe.
Súbežné cesty budú akousi „diaľničnou zbernicou“ pre okolité obce, mestá a priemyselné parky s možnosťou ich úrovňového napojenia. Budú sa napájať na teleso diaľnice D1 v miestach existujúcich mimoúrovňových križovatiek. Takýto návrh riešenia výrazne zvýši kapacitu kolabujúcej dopravy na trase Bratislava – Trnava, pričom vybudovanie postranných súbežných ciest umožní tak napojenie okolitých oblastí na diaľnicu, ako aj možnosť regulovať dopravu počas údržby, alebo veľkých kolíznych situácií.
Práce na projekte rozšírenia diaľničného úseku Bratislava - Trnava na tri pruhy v oboch smeroch sa začali nultou etapou 17. novembra 2008 odstraňovaním kríkov v stredovom deliacom páse. "V zimnom období sa uskutočňovali všetky prípravné práce vrátane meraní a laboratórnych skúšok, keďže opravovaná diaľnica má niekoľko desiatok rokov. Dňa 1. mája 2009 sa začalo so samotnou 1. etapou projektu s termínom ukončenia v máji 2010. V rámci nej bolo nutné sanovať existujúce krajnice, rozdeliť realizačné práce na niekoľko stavebných dvorov tak, aby nekolabovala doprava," uviedla Národná diaľničná spoločnosť.
Bolo nutné rozmiestňovať stovky dopravných značiek a odstaviť niekoľko odstavných plôch. Práce sa sústreďovali najmä na stredový deliaci pás, kde bolo vymenené podložie, následne ho vypĺňali, zaliali cementobetónom a osadili betónové zvodidlá. Rozsiahle práce boli realizované v mieste mimoúrovňových križovatiek, ktoré sa pri vstupe na teleso diaľnice rozširovali. Súčasťou prác bolo aj osadenie nových dopravných návestí a značiek.
SITA