|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. apríla 2011
NDS v tomto roku očakáva, že vyberie rast výberu mýta
Výber mýta v tomto roku by sa mal oproti vlaňajšku zvýšiť o 7 % na 151,3 mil. eur. Predpokladá to Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. s tým, ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: SITA/Tomáš BenedikovičBRATISLAVA 8. apríla (WEBNOVINY) - Výber mýta v tomto roku by sa mal oproti vlaňajšku zvýšiť o 7 % na 151,3 mil. eur. Predpokladá to Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. s tým, že v prvom polroku tohto roka majú príjmy z výberu mýta dosiahnuť 73,8 mil. eur.
V prvom roku prevádzky vlani mýto vynieslo 141,4 mil. eur, keď výpadok oproti očakávaným príjmom predstavoval 12 mil. eur pre dočasné pozastavenie spoplatnenia ciest prvej triedy začiatkom minulého roka.
"V oblasti vývoja mýtneho systému sa budeme zameriavať na kontrolu súladu poskytovanej služby s požiadavkami definovanými zmluvou a riešiť identifikované nedostatky. Zároveň budeme tiež systém priebežne optimalizovať, predovšetkým za účelom zvyšovania komfortu platiteľov mýta," informoval v piatok hovorca NDS Marcel Jánošík agentúru SITA.
Uplatnia si zľavu
Diaľničná spoločnosť si na základe zmluvy s prevádzkovateľom mýtneho systému, spoločnosťou SkyToll, a.s. uplatní zľavu z ceny za prevádzku mýta. Dôvodom je nesplnenie záväznej úrovne efektívnosti výberu mýta v prvom polroku minulého roka, keď namiesto požadovaných 98,91 % bola nižšia o 0,1 %.
"NDS v zmysle zmluvy rešpektuje merania nezávislého znalca a teda aj merania v prvom polroku 2010," uviedol Jánošík. Výšku uplatnenej zľavy neuviedol. V druhom polroku vlaňajška efektívnosť mýta vzrástla oproti záväzku o 0,08 % na 98,99 %. "Keďže parameter efektívnosť výberu mýta je komplexný ukazovateľ vypovedajúci o kvalite poskytovanej služby, možno konštatovať, že hlavným dôvodom zvýšenia efektívnosti výberu mýta bolo kvalitnejšie poskytovanie služby zo strany prevádzkovateľa systému," dodal.
Rokovania na zabránenie štrajku pokračujú
Súčasné mýtne sadzby plánuje NDS optimalizovať z dôvodu lepšieho zohľadnenia dopadov vozidiel na životné prostredie, a to diferenciáciou sadzieb podľa emisných tried. Výšku mýtnych poplatkov chcú diaľničiari zároveň upraviť podľa času jazdy automobilov pre optimalizáciu dopravného prúdu. Cieľom tohto opatrenia bude zvyšovanie bezpečnosti a plynulosti premávky na cestách. Diaľničiari neuviedli, kedy majú byť sadzby mýta upravené, poplatky by sa však mohli zmeniť najskôr po dvoch rokoch prevádzky mýtneho systému, teda od budúceho roka.
Pokiaľ ide o štyri opatrenia, ktorých splnenie prisľúbilo ministerstvo dopravy v oblasti fungovania mýta Únii autodopravcov Slovenska, aby zabránilo ich plánovanému štrajku, zatiaľ pokračujú rokovania. NDS sa má k tomu vyjadriť až po ich ukončení. Podľa záväzkov rezortu dopravy mala byť do konca marca zrušená povinná kaucia pri platbe mýta faktúrami, nie je však známe, či sa tak aj stalo.
Do konca apríla by sa mala cena za pevnú montáž palubnej jednotky znížiť na cenu určenú znalcom s primeraným ziskom pre servis. Úseky a rozsah spoplatnenia ciest prvej triedy majú byť zracionalizované do konca mája. Pri kreditnom spôsobe platby mýta má byť zároveň povolený debet bez pokút a sankcií s možnosťou vyrovnania debetu v určitom čase.
V prvom roku prevádzky vlani mýto vynieslo 141,4 mil. eur, keď výpadok oproti očakávaným príjmom predstavoval 12 mil. eur pre dočasné pozastavenie spoplatnenia ciest prvej triedy začiatkom minulého roka.
"V oblasti vývoja mýtneho systému sa budeme zameriavať na kontrolu súladu poskytovanej služby s požiadavkami definovanými zmluvou a riešiť identifikované nedostatky. Zároveň budeme tiež systém priebežne optimalizovať, predovšetkým za účelom zvyšovania komfortu platiteľov mýta," informoval v piatok hovorca NDS Marcel Jánošík agentúru SITA.
Uplatnia si zľavu
Diaľničná spoločnosť si na základe zmluvy s prevádzkovateľom mýtneho systému, spoločnosťou SkyToll, a.s. uplatní zľavu z ceny za prevádzku mýta. Dôvodom je nesplnenie záväznej úrovne efektívnosti výberu mýta v prvom polroku minulého roka, keď namiesto požadovaných 98,91 % bola nižšia o 0,1 %.
"NDS v zmysle zmluvy rešpektuje merania nezávislého znalca a teda aj merania v prvom polroku 2010," uviedol Jánošík. Výšku uplatnenej zľavy neuviedol. V druhom polroku vlaňajška efektívnosť mýta vzrástla oproti záväzku o 0,08 % na 98,99 %. "Keďže parameter efektívnosť výberu mýta je komplexný ukazovateľ vypovedajúci o kvalite poskytovanej služby, možno konštatovať, že hlavným dôvodom zvýšenia efektívnosti výberu mýta bolo kvalitnejšie poskytovanie služby zo strany prevádzkovateľa systému," dodal.
Rokovania na zabránenie štrajku pokračujú
Súčasné mýtne sadzby plánuje NDS optimalizovať z dôvodu lepšieho zohľadnenia dopadov vozidiel na životné prostredie, a to diferenciáciou sadzieb podľa emisných tried. Výšku mýtnych poplatkov chcú diaľničiari zároveň upraviť podľa času jazdy automobilov pre optimalizáciu dopravného prúdu. Cieľom tohto opatrenia bude zvyšovanie bezpečnosti a plynulosti premávky na cestách. Diaľničiari neuviedli, kedy majú byť sadzby mýta upravené, poplatky by sa však mohli zmeniť najskôr po dvoch rokoch prevádzky mýtneho systému, teda od budúceho roka.
Pokiaľ ide o štyri opatrenia, ktorých splnenie prisľúbilo ministerstvo dopravy v oblasti fungovania mýta Únii autodopravcov Slovenska, aby zabránilo ich plánovanému štrajku, zatiaľ pokračujú rokovania. NDS sa má k tomu vyjadriť až po ich ukončení. Podľa záväzkov rezortu dopravy mala byť do konca marca zrušená povinná kaucia pri platbe mýta faktúrami, nie je však známe, či sa tak aj stalo.
Do konca apríla by sa mala cena za pevnú montáž palubnej jednotky znížiť na cenu určenú znalcom s primeraným ziskom pre servis. Úseky a rozsah spoplatnenia ciest prvej triedy majú byť zracionalizované do konca mája. Pri kreditnom spôsobe platby mýta má byť zároveň povolený debet bez pokút a sankcií s možnosťou vyrovnania debetu v určitom čase.