|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. júna 2011
NDS robí interný dozor na stavbe úseku R4 Košice - Milhosť
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) ako investor stavby 14-kilometrového úseku rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť vykonáva na nej interný ...
Zdieľať
Národná diaľničná spoločnosťFoto: qex.s
BRATISLAVA 29. júna (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) ako investor stavby 14-kilometrového úseku rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť vykonáva na nej interný stavebný dozor. Podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa (KDH) zákon jej to umožňuje. "Stavebný dozor je interný a realizuje ho NDS. Zákon umožňuje stavebníkovi realizovať aj dozor s tým, že všetky podmienky sú upravené. Samotná realizácia stavby počíta aj s touto alternatívou," potvrdil Figeľ v utorok pre agentúru SITA.
Práce na úseku R4 Košice - Milhosť za takmer 78 mil. eur bez DPH začali v auguste minulého roka, uskutočňuje ich spoločnosť Skanska SK, a.s. a hotové by mali byť vo februári 2013. Minister dopravy tvrdí, že podľa platného projektu stavby nie je dôvod na zvýšenie zmluvnej ceny. "Ak sa niečo zmení v projekte, napríklad forma úvodnej križovatky, tak je dôvod na objektívne náklady, ale nie na niečo iné," uviedol Figeľ. Pripúšťa však viaceré dodatky k zmluve medzi NDS a Skanskou uzavretou koncom vlaňajšieho leta. Minister pritom nevylučuje ani zníženie dohodnutej ceny výstavby rýchlostnej cesty.
"Jedna zo zmien, s ktorou sa pracuje, je zmena križovatky na úvode úseku pri Šebastovciach a druhá zmena sa týka typu kanalizácie, ktorá má byť využitá. Viem si predstaviť aj dodatok, respektíve riešenia, ktoré znížia cenu oproti pôvodnej kalkulácii. Ale nič nepôjde nad zámer, nad objektívne náklady, ktoré sú buď v zadaní alebo sa ukážu pri výstavbe ako nevyhnutné," povedal ďalej Figeľ pre agentúru SITA. Nedávne povodne podľa neho ukázali, že stav podmienok pri výstavbe je oveľa viac ovplyvnený vodným režimom. Je preto možné, že sa budú zohľadňovať aj niektoré nové súvislosti. "Ale nič proti tomu, čo má byť transparentné, objektívne a primerané kvalitným, bezpečným riešeniam," uzavrel minister.
Diaľničiari ešte vlani vypísali a neskôr zrušili dve verejné súťaže na činnosť stavebného dozoru pre stavbu rýchlocesty od Košíc po hranicu s Maďarskom. Prvý tender na dozor vyhlásili pred rokom v júni za predpokladanú cenu poskytovania služby 1,92 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), pričom dozor mal byť vykonávaný tri a pol roka. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) však prvú súťaž v novembri nariadil zrušiť, čím vyhovel námietkam jedného z uchádzačov proti jeho vylúčeniu. NDS následne súťaž v decembri zrušila a v tom istom mesiaci začala nové verejné obstarávanie. V tomto prípade predpokladaná cena výkonu stavebného dozoru predstavovala 1,55 mil. eur a jeho trvanie bolo plánované na tri a štvrť roka. V júni tohto roka však zrušila aj tento tender s tým, že sa zmenili okolnosti od jeho vyhlásenia. NDS zároveň oznámila, že stavebný dozor na stavbe bude zabezpečovať interne.
Práce na úseku R4 Košice - Milhosť za takmer 78 mil. eur bez DPH začali v auguste minulého roka, uskutočňuje ich spoločnosť Skanska SK, a.s. a hotové by mali byť vo februári 2013. Minister dopravy tvrdí, že podľa platného projektu stavby nie je dôvod na zvýšenie zmluvnej ceny. "Ak sa niečo zmení v projekte, napríklad forma úvodnej križovatky, tak je dôvod na objektívne náklady, ale nie na niečo iné," uviedol Figeľ. Pripúšťa však viaceré dodatky k zmluve medzi NDS a Skanskou uzavretou koncom vlaňajšieho leta. Minister pritom nevylučuje ani zníženie dohodnutej ceny výstavby rýchlostnej cesty.
"Jedna zo zmien, s ktorou sa pracuje, je zmena križovatky na úvode úseku pri Šebastovciach a druhá zmena sa týka typu kanalizácie, ktorá má byť využitá. Viem si predstaviť aj dodatok, respektíve riešenia, ktoré znížia cenu oproti pôvodnej kalkulácii. Ale nič nepôjde nad zámer, nad objektívne náklady, ktoré sú buď v zadaní alebo sa ukážu pri výstavbe ako nevyhnutné," povedal ďalej Figeľ pre agentúru SITA. Nedávne povodne podľa neho ukázali, že stav podmienok pri výstavbe je oveľa viac ovplyvnený vodným režimom. Je preto možné, že sa budú zohľadňovať aj niektoré nové súvislosti. "Ale nič proti tomu, čo má byť transparentné, objektívne a primerané kvalitným, bezpečným riešeniam," uzavrel minister.
Diaľničiari ešte vlani vypísali a neskôr zrušili dve verejné súťaže na činnosť stavebného dozoru pre stavbu rýchlocesty od Košíc po hranicu s Maďarskom. Prvý tender na dozor vyhlásili pred rokom v júni za predpokladanú cenu poskytovania služby 1,92 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), pričom dozor mal byť vykonávaný tri a pol roka. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) však prvú súťaž v novembri nariadil zrušiť, čím vyhovel námietkam jedného z uchádzačov proti jeho vylúčeniu. NDS následne súťaž v decembri zrušila a v tom istom mesiaci začala nové verejné obstarávanie. V tomto prípade predpokladaná cena výkonu stavebného dozoru predstavovala 1,55 mil. eur a jeho trvanie bolo plánované na tri a štvrť roka. V júni tohto roka však zrušila aj tento tender s tým, že sa zmenili okolnosti od jeho vyhlásenia. NDS zároveň oznámila, že stavebný dozor na stavbe bude zabezpečovať interne.