|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. júla 2010
NDS otvorí na jeseň 24,5 kilometra rýchlociest
Štyri nové úseky rýchlostných ciest v dĺžke 24,5 kilometra majú byť spojazdnené od septembra do novembra. Pôjde o meškajúci 4,6-kilometrový obchvat Svidníka na R4, obchvat ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA BRATISLAVA 19. júla (WEBNOVINY) - Štyri nové úseky rýchlostných ciest v dĺžke 24,5 kilometra majú byť spojazdnené od septembra do novembra. Pôjde o meškajúci 4,6-kilometrový obchvat Svidníka na R4, obchvat Trstenej na R3 v dĺžke 7,2 kilometra a polovičnom profile, ako aj obchvat Hornej Štubne tiež na R3 v dĺžke 4,3 kilometra v polovičnom profile. Pribudne aj druhá etapa úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie v dĺžke 8,4 kilometra v plnom profile.
Zmluvné ceny stavieb rýchlostných komunikácií budú podľa informácií Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. pre agentúru SITA navýšené pre zmeny technického riešenia stavebných objektov a ďalšie opatrenia v rozpätí od 3,5 % do 15 % až 20 %. Rýchlocesty sú financované nielen zo štátneho rozpočtu a zdrojov diaľničnej firmy, ale aj európskych prostriedkov. Hodnota dodatočných prác na cestách nemá podľa rozhodnutia vlády presiahnuť 10 % zmluvnej ceny.
Národná diaľničná spoločnosť plánuje v septembri sprejazdniť obchvat Svidníka na R4. Stavba so zmluvným začiatkom koncom roka 2007 mala byť pôvodne dokončená vlani v máji. Meškanie výstavby cesty spôsobil zosuv vozovky, čo zapríčiní aj prekročenie zmluvnej ceny prác za 22,06 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty zhruba o 15 % až 20 %. Stavbu realizuje Združenie R4 Svidník vedené Inžinierskymi stavbami, a.s. Košice, členmi združenia sú Eurovia SK, a.s. a Strabag, s.r.o. Bratislava.
V októbri by mali motoristi podľa diaľničiarov začať využívať obchvat Trstenej na R3. Stavba so začiatkom v apríli 2008 mala byť podľa zmluvy s dodávateľom dokončená v septembri 2011. "Stavba je v štádiu rozpracovanosti, budujú sa konštrukčné vrstvy vozovky hlavnej trasy. Zemné práce a mostné objekty sú už zrealizované," informovala diaľničná spoločnosť. Zmluvná cena stavby vo výške 39,117 mil. eur bez dane by mala byť navýšená o 8,8 %. "Cena je navýšená z dôvodov úprav nevhodných geologických pomerov v podložiach, ďalších zmien technických riešení a doplnení objektovej skladby o realizáciu protihlukovej steny," dodala NDS. Stavbu realizuje Združenie Trstená R3 vedená spoločnosťou Váhostav - SK, a.s. Žilina.
Obchvat Hornej Štubne na R3 má byť sprístupený pre vodičov v novembri. Zmluvná cena stavby 19,443 mil. eur bez dane má byť navýšená o 7 % takisto pre úpravy nevhodných geologických pomerov v podložiach a ďalších zmien technických riešení. "Stavba je v štádiu rozpracovanosti - zemné práce sú už takmer zrealizované, budujú sa konštrukčné vrstvy vozovky hlavnej trasy, na mostných objektoch sa realizujú práce na vozovke a vybavení mostov," opísali diaľničiari stav prác. Dodávateľom stavby je Združenie Horná Štubňa R3 v zložení Skanska SK, a.s. a Strabag, s.r.o. obchvat so začiatkom prác koncom roka 2008 mal byť ukončený v novembri 2011.
Po dvoch rokoch prác je podľa zmluvného termínu plánované v novembri aj otvorenie druhej etapy úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie. Zmluvná cena 103,587 mil. eur bez dane bude navýšená o 3,49 % kvôli zmenám technického riešenia stavebných objektov. "Stavba je vo vysokom štádiu rozpracovania. Realizujú sa konštrukčné prvky vozovky, na mostných objektoch sa kladú izolácie, rímsy a konštrukčné vrstvy, dokončujú sa protihlukové steny," dodala diaľničná spoločnosť. Zhotoviteľom stavby je Združenie Žarnovica II, vedie ho Doprastav, a.s. Bratislava a ďalšími členmi sú Strabag, s.r.o., Stavby silnic a železnic, a.s. a Inžinierske stavby, a.s. Košice.
SITA
Zmluvné ceny stavieb rýchlostných komunikácií budú podľa informácií Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. pre agentúru SITA navýšené pre zmeny technického riešenia stavebných objektov a ďalšie opatrenia v rozpätí od 3,5 % do 15 % až 20 %. Rýchlocesty sú financované nielen zo štátneho rozpočtu a zdrojov diaľničnej firmy, ale aj európskych prostriedkov. Hodnota dodatočných prác na cestách nemá podľa rozhodnutia vlády presiahnuť 10 % zmluvnej ceny.
Národná diaľničná spoločnosť plánuje v septembri sprejazdniť obchvat Svidníka na R4. Stavba so zmluvným začiatkom koncom roka 2007 mala byť pôvodne dokončená vlani v máji. Meškanie výstavby cesty spôsobil zosuv vozovky, čo zapríčiní aj prekročenie zmluvnej ceny prác za 22,06 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty zhruba o 15 % až 20 %. Stavbu realizuje Združenie R4 Svidník vedené Inžinierskymi stavbami, a.s. Košice, členmi združenia sú Eurovia SK, a.s. a Strabag, s.r.o. Bratislava.
V októbri by mali motoristi podľa diaľničiarov začať využívať obchvat Trstenej na R3. Stavba so začiatkom v apríli 2008 mala byť podľa zmluvy s dodávateľom dokončená v septembri 2011. "Stavba je v štádiu rozpracovanosti, budujú sa konštrukčné vrstvy vozovky hlavnej trasy. Zemné práce a mostné objekty sú už zrealizované," informovala diaľničná spoločnosť. Zmluvná cena stavby vo výške 39,117 mil. eur bez dane by mala byť navýšená o 8,8 %. "Cena je navýšená z dôvodov úprav nevhodných geologických pomerov v podložiach, ďalších zmien technických riešení a doplnení objektovej skladby o realizáciu protihlukovej steny," dodala NDS. Stavbu realizuje Združenie Trstená R3 vedená spoločnosťou Váhostav - SK, a.s. Žilina.
Obchvat Hornej Štubne na R3 má byť sprístupený pre vodičov v novembri. Zmluvná cena stavby 19,443 mil. eur bez dane má byť navýšená o 7 % takisto pre úpravy nevhodných geologických pomerov v podložiach a ďalších zmien technických riešení. "Stavba je v štádiu rozpracovanosti - zemné práce sú už takmer zrealizované, budujú sa konštrukčné vrstvy vozovky hlavnej trasy, na mostných objektoch sa realizujú práce na vozovke a vybavení mostov," opísali diaľničiari stav prác. Dodávateľom stavby je Združenie Horná Štubňa R3 v zložení Skanska SK, a.s. a Strabag, s.r.o. obchvat so začiatkom prác koncom roka 2008 mal byť ukončený v novembri 2011.
Po dvoch rokoch prác je podľa zmluvného termínu plánované v novembri aj otvorenie druhej etapy úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie. Zmluvná cena 103,587 mil. eur bez dane bude navýšená o 3,49 % kvôli zmenám technického riešenia stavebných objektov. "Stavba je vo vysokom štádiu rozpracovania. Realizujú sa konštrukčné prvky vozovky, na mostných objektoch sa kladú izolácie, rímsy a konštrukčné vrstvy, dokončujú sa protihlukové steny," dodala diaľničná spoločnosť. Zhotoviteľom stavby je Združenie Žarnovica II, vedie ho Doprastav, a.s. Bratislava a ďalšími členmi sú Strabag, s.r.o., Stavby silnic a železnic, a.s. a Inžinierske stavby, a.s. Košice.
SITA