|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. januára 2010
NDS očakáva výpadok z mýta asi 3 mil. eur
Národná diaľničná spoločnosť očakáva celkový výpadok financií v dôsledku dočasného vyňatia úsekov ciest I. triedy z elektronického systému mýta vo výške ...
Zdieľať
Choma
Foto: SITA
BRATISLAVA 18. januára (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť očakáva celkový výpadok financií v dôsledku dočasného vyňatia úsekov ciest I. triedy z elektronického systému mýta vo výške približne 3 mil. eur. Ako na pondelkovej tlačovej konferencii uviedol jej generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Igor Choma, denne vyberie prevádzkovateľ mýta kvôli tomuto opatreniu menej o 150 až 200 tis. eur. Od vyňatia týchto úsekov zo systému predstavuje výpadok na mýte približne 30 %. Nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony dočasne neplatia mýto za používanie takmer 1 500 kilometrov spoplatnených ciest prvej triedy od štvrtka 14. januára a opatrenie má platnosť až do 31. januára.
Ako ďalej informoval Choma, doprava na úsekoch I. triedy sa zvýšila približne o 20 %. Podľa z predbežných odhadov, ktoré agentúre SITA poskytol generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného (VÚD) Ľubomír Palčák, niektoré cesty I. triedy sú po dočasnom pozastavení platenia elektronického mýta vyťaženejšie asi o 10 % .“Vo štvrtok a v piatok došlo k nárastu kamiónovej dopravy na niektorých úsekoch ciest I. triedy, ktoré sú využiteľné namiesto diaľnic. Prevažne išlo o nárast vnútornej dopravy,“ uviedol Palčák. Mýtna výnimka pre cesty I. triedy platí práve od štvrtka minulého týždňa.
Ako ďalej pre SITA uviedol generálny riaditeľ výskumného ústavu, pre zhodnotenie vyťaženosti úsekov ciest I. triedy by bol potrebný dlhší čas, pretože informácie o pozastavení mýta evidujú zatiaľ najmä domáci dopravcovia. “Ak by neplatenie mýta na týchto cestách trvalo dlhšie, mohlo by dôjsť k ich výraznejšiemu zaťaženiu aj tranzitujúcou ťažkou dopravou. To by sa prejavilo aj vo vyšších nákladoch na ich opravu,“ myslí si Ľubomír Palčák. Ako vysvetlil, zahraniční prepravcovia si na dlhých cestách radšej o niekoľko kilometrov predĺžia trasu na slovenskom úseku, aby sa plateniu mýta vyhli. Tranzitná doprava ťažkých dopravcov pritom tvorí podľa prieskumov ústavu 30 až 40 % ťažkej prepravy na našich cestách.
Vo štvrtok 14. januára nadobudla účinnosť úprava vyhlášky ministerstva dopravy z roku 2009 o vymedzených úsekoch diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy s elektronickým výberom mýta. Dočasnú nulovú sadzbu na cestách prvej triedy zaviedol rezort dopravy pre potrebu skrátenia niektorých dlhších spoplatnených úsekov. Ide o jedno z viacerých opatrení dohodnutých v pondelok 11. januára na Úrade vlády, na ktorom sa rozhodlo o viacerých zmenách vo fungovaní mýtneho systému, vrátane zníženia spotrebnej dane z nafty.
SITA
BRATISLAVA 18. januára (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť očakáva celkový výpadok financií v dôsledku dočasného vyňatia úsekov ciest I. triedy z elektronického systému mýta vo výške približne 3 mil. eur. Ako na pondelkovej tlačovej konferencii uviedol jej generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Igor Choma, denne vyberie prevádzkovateľ mýta kvôli tomuto opatreniu menej o 150 až 200 tis. eur. Od vyňatia týchto úsekov zo systému predstavuje výpadok na mýte približne 30 %. Nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony dočasne neplatia mýto za používanie takmer 1 500 kilometrov spoplatnených ciest prvej triedy od štvrtka 14. januára a opatrenie má platnosť až do 31. januára.
Ako ďalej informoval Choma, doprava na úsekoch I. triedy sa zvýšila približne o 20 %. Podľa z predbežných odhadov, ktoré agentúre SITA poskytol generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného (VÚD) Ľubomír Palčák, niektoré cesty I. triedy sú po dočasnom pozastavení platenia elektronického mýta vyťaženejšie asi o 10 % .“Vo štvrtok a v piatok došlo k nárastu kamiónovej dopravy na niektorých úsekoch ciest I. triedy, ktoré sú využiteľné namiesto diaľnic. Prevažne išlo o nárast vnútornej dopravy,“ uviedol Palčák. Mýtna výnimka pre cesty I. triedy platí práve od štvrtka minulého týždňa.
Ako ďalej pre SITA uviedol generálny riaditeľ výskumného ústavu, pre zhodnotenie vyťaženosti úsekov ciest I. triedy by bol potrebný dlhší čas, pretože informácie o pozastavení mýta evidujú zatiaľ najmä domáci dopravcovia. “Ak by neplatenie mýta na týchto cestách trvalo dlhšie, mohlo by dôjsť k ich výraznejšiemu zaťaženiu aj tranzitujúcou ťažkou dopravou. To by sa prejavilo aj vo vyšších nákladoch na ich opravu,“ myslí si Ľubomír Palčák. Ako vysvetlil, zahraniční prepravcovia si na dlhých cestách radšej o niekoľko kilometrov predĺžia trasu na slovenskom úseku, aby sa plateniu mýta vyhli. Tranzitná doprava ťažkých dopravcov pritom tvorí podľa prieskumov ústavu 30 až 40 % ťažkej prepravy na našich cestách.
Vo štvrtok 14. januára nadobudla účinnosť úprava vyhlášky ministerstva dopravy z roku 2009 o vymedzených úsekoch diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy s elektronickým výberom mýta. Dočasnú nulovú sadzbu na cestách prvej triedy zaviedol rezort dopravy pre potrebu skrátenia niektorých dlhších spoplatnených úsekov. Ide o jedno z viacerých opatrení dohodnutých v pondelok 11. januára na Úrade vlády, na ktorom sa rozhodlo o viacerých zmenách vo fungovaní mýtneho systému, vrátane zníženia spotrebnej dane z nafty.
SITA