Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

30. decembra 2010

NDS nevie, či bude trvať na pokute pre obchvat Svidníka



Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. zatiaľ nepozná odpoveď na otázku, či bude trvať na zaplatení pokuty 6,6 mil. eur pre dodávateľa prác na obchvate Svidníka na rýchlostnej ...



Zdieľať
cesta Foto: SITABRATISLAVA 30. decembra (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. zatiaľ nepozná odpoveď na otázku, či bude trvať na zaplatení pokuty 6,6 mil. eur pre dodávateľa prác na obchvate Svidníka na rýchlostnej ceste R4 pre omeškanie odovzdania stavby. Zdôvodnila to pokračujúcimi rokovaniami, keďže NDS i zhotoviteľ stavby si dali vypracovať znalecké posudky. "Keďže na základe týchto dokumentov sa uskutočňujú ďalšie série rokovaní, a to nielen v rovine technickej, ale aj právnej, nie je možné sa v tejto chvíli zo strany NDS korektne vyjadriť," informoval agentúru SITA hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. NDS predpokladá, že by mohla mať k tejto otázke podrobnejšie informácie koncom januára 2011. V súvislosti s výstavbou obchvatu Svidníka NDS vykonala v posledných mesiacoch mnohé opatrenia, ktoré umožnili predčasne sprejazdniť cestu 20. decembra. K tomuto účelu slúžili podľa diaľničiarov viaceré znalecké posudky, ktoré si dali vypracovať pre určenie svojho ďalšieho postupu.


Obchvat Svidníka na R4 bol odovzdaný do užívania po jeden a pol ročnom meškaní zatiaľ v polovičnom profile. Preložka cesty v dĺžke 4,6 kilometra bude súčasťou rýchlostnej komunikácie od hranice s Poľskom cez Prešov a Košice po hranicu s Maďarskom. Stavebné náklady obchvatu by sa po jeho oprave v dôsledku zosuvu vozovky mali oproti pôvodnej zmluvnej cene 22,06 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty zvýšiť asi o 15 až 20 %. Obchvat postavilo Združenie R4 Svidník vedené Inžinierskymi stavbami, a.s. Košice, členmi združenia sú aj spoločnosti Eurovia SK, a.s. a Strabag, s.r.o. Bratislava. Stavebné práce na obchvate Svidníka začali koncom roka 2007 a mali byť ukončené v máji minulého roka. Kvôli poškodeniu vozovky na troch miestach po prepadnutí násypu nemohla byť cesta sprevádzkovaná a bola nevyhnutná jej oprava. Spôsobili to nielen náročné geologické podmienky, ale taktiež rýchle tempo výstavby cesty.

Poslanec parlamentu a exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) kritizoval súčasného ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) za podpis dodatku k zmluve o výstavbe obchvatu Svidníka bez vyriešenia zmluvnej pokuty a kompenzácií. "Minister Figeľ našiel len také riešenie, že úpravou termínu odovzdania diela dodatkom nie je možné uplatniť pôvodnú pokutu, ktorá jasne vyplýva z pôvodnej zmluvy o dielo. Ja som na uplatnení zmluvnej pokuty za neskoré odovzdanie diela trval, pretože na Slovensku musí byť niekto za nesprávnu realizáciu diela zodpovedný, naopak, minister od tejto sankcie ustúpil," uviedol Vážny pre agentúru SITA. Zhotoviteľ stavby by mal podľa neho za preukázané pochybenie niesť zodpovednosť.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Pohonné látky v novom roku značne zdražejú
<< predchádzajúci článok
O transparentné mesto majú záujem i v Trenčíne či Prievidzi