|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. februára 2016
NDS: Križovatka Triblavina sa stavia v súlade so stavebným povolením
Na snímke odpočívadlo Triblavina, na diaľnici D1 Bratislava - Trnava v smere z Bratislavy.
Zdieľať
Na snímke odpočívadlo Triblavina, na diaľnici D1 Bratislava - Trnava v smere z Bratislavy. Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 19. februára (TASR) - Na križovatke Triblavina na diaľnici D1 sa robia stavebné práce v súlade s právoplatným stavebným povolením. Uviedla to Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v reakcii na štvrtkové (18. 2.) vyjadrenia opozičnej strany #Sieť. Tá totiž tvrdí, že výstavba križovatky nepokračuje podľa pôvodného plánu a vykazuje znaky čiernej stavby. "NDS navrhla zmenu technického riešenia na tejto stavbe tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia," opísala hovorkyňa diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.
Navrhované technické riešenie súvisí podľa jej slov so zefektívnením stavby a tiež nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia D1, teda s úsporou finančných prostriedkov. "Toto vyplynulo aj z požiadavky Európskej komisie na prehodnotenie riešenia skapacitnenia D1 a aj so zosúladením s priľahlou križovatkou Ivanka, sever," dodala.
Strana #Sieť uvádza, že križovatka Triblavina je súčasťou projektu rozšírenia diaľnice D1 z Bratislavy do Trnavy, ktoré bolo projektované vrátane kolektorových pásov. Ich zmyslom je uľahčiť napájanie blízkym obciam na diaľnicu a zjednodušiť vstup áut do Bratislavy. Momentálne sa však podľa strany stavia iba táto križovatka, a to nie v takom rozsahu.
Podľa NDS však navrhované riešenie nijako nemení okružné križovatky na tejto stavbe ani ich kapacity a teda nemení spôsob napojenia priľahlých obcí novými cestami, ku ktorých vybudovaniu sa zaviazal samotný Bratislavský samosprávny kraj ešte 16. januára 2012 v Zmluve o spolupráci uzavretej medzi ministerstvom dopravy, NDS a Bratislavským samosprávnym krajom.
Napojenie priľahlých území je podľa diaľničiarov v zmysle tejto zmluvy záväzkom Bratislavského samosprávneho kraja. "V prípade, ak by sa tento záväzok nemal naplniť, bola by NDS nútená prehodnotiť výstavbu samotnej križovatky a realizovať len skapacitnenie D1 v danom úseku," doplnila Žgravčáková.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR