![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
21. septembra 2014
NBS dostala za 1. polrok tohto roka celkom 788 sťažností od občanov
Budova NBS v Bratislave
Zdieľať

"Najväčší počet podaní sa týkal, respektíve obsahoval námietky voči konaniu poisťovní. Medzi najviac namietané produkty patrili povinné zmluvné poistenie, čelné sklá a životné poistenie. Za sektor bankovníctva sa námietky týkali najmä hypotekárnych úverov a iných úverov na bývanie," uviedla pre TASR hovorkyňa centrálnej banky Martina Solčýnyiová.
NBS od 10. júna minulého roka vykonáva funkciu jednotného kontaktného miesta. Občania sa tak na ňu môžu obrátiť v prípade nespokojnosti s postupom poskytovateľov finančných služieb.
Občania môžu sťažnosti zasielať národnej banke prostredníctvom elektronického formulára, ale aj v listinnej podobe. Námietky proti postupu poskytovateľov finančných služieb možno podať aj osobne, teda priamo v národnej banke.
NBS na svojej internetovej stránke zároveň informuje, že neprijíma podania ústnou formou, ani neposkytuje právne poradenstvo pri sporoch s dohliadanými subjektmi. "Národná banka Slovenska je nezávislý orgán dohľadu a nemá kompetenciu rozhodovať spory medzi dohliadanými subjektmi a ich klientmi," uviedla banka na svojej internetovej stránke.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR