|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. septembra 2014
NBS dostala za 1. polrok tohto roka celkom 788 sťažností od občanov
Budova NBS v Bratislave
Zdieľať
Budova NBS v Bratislave Foto: TASR/Tomáš Halász
Bratislava 21. septembra (TASR) - Národná banka Slovenska (NBS) v prvom polroku tohto roka dostala celkom 788 podaní od občanov, ktorí sa cítili byť poškodení zo strany finančných inštitúcií."Najväčší počet podaní sa týkal, respektíve obsahoval námietky voči konaniu poisťovní. Medzi najviac namietané produkty patrili povinné zmluvné poistenie, čelné sklá a životné poistenie. Za sektor bankovníctva sa námietky týkali najmä hypotekárnych úverov a iných úverov na bývanie," uviedla pre TASR hovorkyňa centrálnej banky Martina Solčýnyiová.
NBS od 10. júna minulého roka vykonáva funkciu jednotného kontaktného miesta. Občania sa tak na ňu môžu obrátiť v prípade nespokojnosti s postupom poskytovateľov finančných služieb.
Občania môžu sťažnosti zasielať národnej banke prostredníctvom elektronického formulára, ale aj v listinnej podobe. Námietky proti postupu poskytovateľov finančných služieb možno podať aj osobne, teda priamo v národnej banke.
NBS na svojej internetovej stránke zároveň informuje, že neprijíma podania ústnou formou, ani neposkytuje právne poradenstvo pri sporoch s dohliadanými subjektmi. "Národná banka Slovenska je nezávislý orgán dohľadu a nemá kompetenciu rozhodovať spory medzi dohliadanými subjektmi a ich klientmi," uviedla banka na svojej internetovej stránke.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR