|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24hod.sk Kultúra Knižné novinky
16. marca 2016
Nazrite do knihy Štefan Svitko a Dakar
Na očiach verejnosti sa zviditeľnil najmä úspechmi na Dakar Rally. 2x získal 5. miesto a tento rok dokonca vynikajúce 2. miesto.
Zdieľať
Celkovo absolvoval sedem ročníkov Dakar, každý nájdete v knihe – mapu, jednotlivé etapy, zážitky, pikošky a množstvo farebných fotografií.
Štefan Svitko je najúspešnejší slovenský motocyklový pretekár poslednej dekády. Jazdí enduro, motokros aj rally. Nečudo, že práve vyšla o ňom kniha s názvom Štefan Svitko a Dakar.
Kniha sa venuje iba jeho účasti na rally pretekoch, ktoré absolvoval v rokoch 2010 - 2016. Opisuje samotné zápolenie, ale aj zákulisie, techniku a históriu Dakaru.
Viac ako pol roka intenzívne na nej pracoval samotný Štefan Svitko a skúsený motoristický novinár Peter Haršáni, ktorý je amatérsky rally pretekár, autor vyše 300 odborných článkov z prostredia diaľkových súťaží a dvojnásobný účastník 6000 km dlhej Intercontinental Rally (Almeria - Dakar).
„Dakar mi pripadal ako niečo, čo je mimo môjho dosahu,“ spomína si Štefan Svitko. „Africké dobrodružstvo som samozrejme sledoval, dokonca s napätím. Na sklonku africkej verzie Dakaru totiž pretekal Jaro Katriňák, k nemu časom pribudol Ivan Jakeš. Jasné, že som chlapcom fandil a inak tieto preteky neriešil.“
Števo dlho nad Dakarom neuvažoval, pretože preteky si vyžadovali špeciálnu motorku, veľa peňazí a vo vzduchu viselo aj viacero nezodpovedaných otázok. Sústredil sa preto na ľahké endurá, výkonnostne postupne rástol a sen o Dakare v ňom stále vŕtal.
Napokon prišiel koniec roka 2009, v novembri sa so všetkým vybavením presunuli do prístavu vo francúzskom Le Havre a následne loď odplávala do Južnej Ameriky. Prvý tím bol jednoduchý: Štefan Svitko ako pretekár, Fero Hostinský ako mechanik a Ivo Kaštan v úlohe poradcu.