|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. augusta 2010
Navyšovanie ceny diaľnic musí skončiť, tvrdí Figeľ
Doterajšia prax navyšovania ceny pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest ďalšími dodatkami k základnej zmluve sa podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) musí ...
Zdieľať
Foto: SITA/Jozef Jakubčo
BRATISLAVA 4. augusta (WEBNOVINY) - Doterajšia prax navyšovania ceny pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest ďalšími dodatkami k základnej zmluve sa podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) musí zmeniť. Za slabinu minulých rokov v tejto oblasti považuje nedostatok transparentnosti, respektíve šibeničné termíny, ktoré znevýhodňujú štát a zvýhodňujú koncesionára alebo investora. "Lebo vedia, že štát je tlačený do podmienok, za akých sa potom realizujú kontrakty," uviedol Figeľ v rozhovore pre agentúru SITA.
Minister dopravy pripomenul, že cieľom rezortu je zabezpečenie nadštandardného cestného spojenia Bratislavy s Košicami do roku 2014. V tejto súvislosti označil za nereálnu ambíciu bývalej vlády Roberta Fica, ktorá chcela dokončiť chýbajúce úseky na D1 medzi západom a východom Slovenska do terajšieho roku.
Figeľ chce lacnejšie PPP projekty,výhodné pre štát
"Toto nadštandardné spojenie znamená kombináciu diaľničných úsekov, rýchlostných ciest aj polovičných profilov na diaľniciach. Chceme pre to využiť PPP projekty, ako aj eurofondy, ktorých hlavný objem bude prichádzať v nasledujúcich rokoch," pokračoval Figeľ. Ako dodal, využité budú aj klasické zdroje zo štátneho rozpočtu, ako aj inovatívny spôsob v podobe možnosti čerpania prostriedkov z penzijných fondov.
"Chceme pokračovať dynamicky, intenzívne v rozvoji diaľničnej siete na Slovensku, včítane D1, ktorá je nosná, ale aj ďalších úsekov, ako je napríklad D3," ubezpečil Figeľ v rozhovore pre agentúru SITA.
Figeľ chce v rezorte dopravy zaviesť viac transparentnosti a profesionality, čo súvisí aj s investíciami, verejným obstarávaním či celkovým postavením podriadených firiem a organizácií. Tie podľa ministra potrebujú lepšie hospodárske výsledky a silnejšie postavenie aj na medzinárodnom trhu. "Rezort, za ktorý nesiem zodpovednosť, reprezentuje veľmi dôležitú oblasť rozvoja Slovenska z hľadiska vnútorného potenciálu, ale aj jeho medzinárodného postavenia. Doprava, pošty a telekomunikácie sú základom pre fungovanie štátu, ale aj pre ekonomický, sociálny a regionálny rozvoj, ako aj medzinárodnú konkurencieschopnosť krajiny," dodal Figeľ. Za svoju víziu považuje ich ďalší rozvoj, modernizáciu, spojenie so susedmi a svetom, ako aj prehlbovanie bezpečnosti na cestách, komfortu a obrazu Slovenska, ktoré spája, je v centre, ľahko dostupné a dôveryhodné.
SITA
Minister dopravy pripomenul, že cieľom rezortu je zabezpečenie nadštandardného cestného spojenia Bratislavy s Košicami do roku 2014. V tejto súvislosti označil za nereálnu ambíciu bývalej vlády Roberta Fica, ktorá chcela dokončiť chýbajúce úseky na D1 medzi západom a východom Slovenska do terajšieho roku.
Figeľ chce lacnejšie PPP projekty,výhodné pre štát
"Toto nadštandardné spojenie znamená kombináciu diaľničných úsekov, rýchlostných ciest aj polovičných profilov na diaľniciach. Chceme pre to využiť PPP projekty, ako aj eurofondy, ktorých hlavný objem bude prichádzať v nasledujúcich rokoch," pokračoval Figeľ. Ako dodal, využité budú aj klasické zdroje zo štátneho rozpočtu, ako aj inovatívny spôsob v podobe možnosti čerpania prostriedkov z penzijných fondov.
"Chceme pokračovať dynamicky, intenzívne v rozvoji diaľničnej siete na Slovensku, včítane D1, ktorá je nosná, ale aj ďalších úsekov, ako je napríklad D3," ubezpečil Figeľ v rozhovore pre agentúru SITA.
Figeľ chce v rezorte dopravy zaviesť viac transparentnosti a profesionality, čo súvisí aj s investíciami, verejným obstarávaním či celkovým postavením podriadených firiem a organizácií. Tie podľa ministra potrebujú lepšie hospodárske výsledky a silnejšie postavenie aj na medzinárodnom trhu. "Rezort, za ktorý nesiem zodpovednosť, reprezentuje veľmi dôležitú oblasť rozvoja Slovenska z hľadiska vnútorného potenciálu, ale aj jeho medzinárodného postavenia. Doprava, pošty a telekomunikácie sú základom pre fungovanie štátu, ale aj pre ekonomický, sociálny a regionálny rozvoj, ako aj medzinárodnú konkurencieschopnosť krajiny," dodal Figeľ. Za svoju víziu považuje ich ďalší rozvoj, modernizáciu, spojenie so susedmi a svetom, ako aj prehlbovanie bezpečnosti na cestách, komfortu a obrazu Slovenska, ktoré spája, je v centre, ľahko dostupné a dôveryhodné.
SITA