|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. júna 2011
Návštevníci MS minuli v Bratislave takmer 11 miliónov eur
S organizáciu majstrovstiev sveta v ľadovom ...
Zdieľať
Pohľad na záverečný ceremoniál po skončení finále Švédsko - Fínsko na 75. hokejových majstrovstvách sveta 2011 IIHF v Bratislave.Foto: SITA/Marián PeigerBRATISLAVA 8. júna (WEBNOVINY) - S organizáciu majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji v Bratislave bolo spokojných 84 percent respondentov prieskumu k podujatiu, viac ako polovica návštevníkov sa plánuje do Bratislavy vrátiť. Vyplýva to zo štúdie k majstrovstvám sveta 2011, ktorú iniciovala a organizovala Katedra verejnej správy a regionálneho rozvoja Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave.
Spolu až 84 percent respondentov zhodnotilo, že sú spokojní s organizáciou, úplne spokojných bolo 49 percent a spokojných bolo 35 percent. Len päť percent návštevníkov bolo s organizáciou nespokojných. Podľa primátora Milana Ftáčnika je to dôkaz, že Bratislava je na podobné podujatia organizačne veľmi dobre pripravená a ukázala, že vie akciu tohto formátu zvládnuť.
Priemerná výška spokojnosti návštevníkov na stupnici od 1 (úplne nespokojný) do 5 (úplne spokojný) bola 4,14. Vyššiu mieru spokojnosti vyjadrovali Slováci, pričom najlepšie hodnotenie pridelili Bratislavčania (4,37) a návštevníci z okolia Bratislavy (4,28). Spokojnosť zahraničných hostí, vrátane tých z Česka, bola mierne nižšia ako celkový priemer.
Dlhodobejšiu úspešnosť Bratislavy je možné podľa štúdie zhodnotiť aj opätovným prilákaním návštevníkov v budúcnosti. Spomedzi všetkých zahraničných návštevníkov, mimo českých, celkom 52,9 percenta konštatovalo, že sa plánuje vrátiť do Bratislavy aj v budúcnosti. Táto skupina predstavuje ďalších potenciálnych klientov v cestovnom ruchu.
Podľa Ftáčnika sa tak naplnil cieľ, že mesto má pozitívny vplyv na návštevníkov. Podľa primátora sa ukazuje, že takéto podujatia majú nielen krátkodobý, ale aj dlhodobý efekt pre podporu mesta. Mesto tento efekt plánuje využiť aj počas iných aktivít, najbližšie pri príležitosti majstrovstiev sveta v hokejbale či majstrovstiev sveta vo vodnom slalome v Čunove.
Celkovo minuli 10,7 mil. eur Fínsky fanúšikFoto: SITA, AP
Táto suma zahŕňa všetky výdavky návštevníkov bez nákladov na vstupenku na zápasy. Na zahraničných návštevníkov pripadá až 8,7 mil. eur vrátane Čechov. Približne 80 percent celkových výdavkov priniesli teda zahraniční návštevníci.
Nezanedbateľný je tiež príspevok slovenských návštevníkov, ktorí minuli v Bratislave celkom približne 2 mil. eur, z toho 0,3 mil. eur tu "nechali" návštevníci z okolia Bratislavy.
Priemerné výdavky jedného návštevníka boli 128,4 eura. Jeden zahraničný návštevník minul za svoj pobyt 369,6 eura.
Zápasy 75. majstrovstiev sveta v hokeji v dňoch 29. apríla do 15. mája videlo celkom 406 704 divákov, z toho 291 227 v Bratislave a 115 477 v Košiciach. Šampionát sa tým zaradil na siedme miesto v historickom rebríčku návštevnosti. Priemerná návštevnosť na jednom zápase bola 7264 divákov. V priamom predaji bolo predaných 316 229 vstupeniek, z toho na zápasy v Bratislave to bolo 238 078 lístkov.
Prieskum iniciovala a organizovala Katedra verejnej správy a regionálneho rozvoja Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Náklady spojené s prieskumom a spracovaním štúdie v Bratislave znášala Ekonomická univerzita v Bratislave. Anketári oslovovali návštevníkov zápasov pred štadiónom Orange Aréna v Bratislave.
Celkovo bolo oslovených približne 2500 skupín návštevníkov, čo predstavuje vzorku približne 9-tisíc respondentov. Terénny prieskum v Bratislave prebiehal od 29. apríla do 15. mája prostredníctvom 27 vyškolených anketárov a študentov.
Spolu až 84 percent respondentov zhodnotilo, že sú spokojní s organizáciou, úplne spokojných bolo 49 percent a spokojných bolo 35 percent. Len päť percent návštevníkov bolo s organizáciou nespokojných. Podľa primátora Milana Ftáčnika je to dôkaz, že Bratislava je na podobné podujatia organizačne veľmi dobre pripravená a ukázala, že vie akciu tohto formátu zvládnuť.
Priemerná výška spokojnosti návštevníkov na stupnici od 1 (úplne nespokojný) do 5 (úplne spokojný) bola 4,14. Vyššiu mieru spokojnosti vyjadrovali Slováci, pričom najlepšie hodnotenie pridelili Bratislavčania (4,37) a návštevníci z okolia Bratislavy (4,28). Spokojnosť zahraničných hostí, vrátane tých z Česka, bola mierne nižšia ako celkový priemer.
Dlhodobejšiu úspešnosť Bratislavy je možné podľa štúdie zhodnotiť aj opätovným prilákaním návštevníkov v budúcnosti. Spomedzi všetkých zahraničných návštevníkov, mimo českých, celkom 52,9 percenta konštatovalo, že sa plánuje vrátiť do Bratislavy aj v budúcnosti. Táto skupina predstavuje ďalších potenciálnych klientov v cestovnom ruchu.
Podľa Ftáčnika sa tak naplnil cieľ, že mesto má pozitívny vplyv na návštevníkov. Podľa primátora sa ukazuje, že takéto podujatia majú nielen krátkodobý, ale aj dlhodobý efekt pre podporu mesta. Mesto tento efekt plánuje využiť aj počas iných aktivít, najbližšie pri príležitosti majstrovstiev sveta v hokejbale či majstrovstiev sveta vo vodnom slalome v Čunove.
Celkovo minuli 10,7 mil. eur Fínsky fanúšikFoto: SITA, AP
Táto suma zahŕňa všetky výdavky návštevníkov bez nákladov na vstupenku na zápasy. Na zahraničných návštevníkov pripadá až 8,7 mil. eur vrátane Čechov. Približne 80 percent celkových výdavkov priniesli teda zahraniční návštevníci.
Nezanedbateľný je tiež príspevok slovenských návštevníkov, ktorí minuli v Bratislave celkom približne 2 mil. eur, z toho 0,3 mil. eur tu "nechali" návštevníci z okolia Bratislavy.
Priemerné výdavky jedného návštevníka boli 128,4 eura. Jeden zahraničný návštevník minul za svoj pobyt 369,6 eura.
Zápasy 75. majstrovstiev sveta v hokeji v dňoch 29. apríla do 15. mája videlo celkom 406 704 divákov, z toho 291 227 v Bratislave a 115 477 v Košiciach. Šampionát sa tým zaradil na siedme miesto v historickom rebríčku návštevnosti. Priemerná návštevnosť na jednom zápase bola 7264 divákov. V priamom predaji bolo predaných 316 229 vstupeniek, z toho na zápasy v Bratislave to bolo 238 078 lístkov.
Prieskum iniciovala a organizovala Katedra verejnej správy a regionálneho rozvoja Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Náklady spojené s prieskumom a spracovaním štúdie v Bratislave znášala Ekonomická univerzita v Bratislave. Anketári oslovovali návštevníkov zápasov pred štadiónom Orange Aréna v Bratislave.
Celkovo bolo oslovených približne 2500 skupín návštevníkov, čo predstavuje vzorku približne 9-tisíc respondentov. Terénny prieskum v Bratislave prebiehal od 29. apríla do 15. mája prostredníctvom 27 vyškolených anketárov a študentov.