|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. novembra 2010
Návratnosť firemnej filantropie
Topmanažéri, manažéri pre vonkajšie vzťahy a komunikáciu, CR manažéri a zástupcovia firemných nadácií sa včera 11. novembra stretli na 3. fóre o firemnej filantropii aby sa venovali novým trendom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. novembra (WBN/PR) - Topmanažéri, manažéri pre vonkajšie vzťahy a komunikáciu, CR manažéri a zástupcovia firemných nadácií sa včera 11. novembra stretli na 3. fóre o firemnej filantropii aby sa venovali novým trendom vo filantropii a prediskutovali najnovšie zmeny v oblasti asignácie 2% z dane z príjmu právnických osôb. Na podujatí boli udelené certifikáty siedmim firmám, ktoré používajú medzinárodnú metodiku merania investícií do spoločnosti – Štandard komunitné investovanie. Z rúk veľvyslanca Veľkej Británie a Severného Írska na Slovensku Michaela Robertsa si prevzali ocenenia aj víťazi Employee Volunteering Award Slovakia. Fórum o firemnej filantropii sa konalo v konferenčných priestoroch reštaurácie Kogo v Bratislave a finančne ho podporila spoločnosť Slovak Telekom.
Prvou časťou podujatia bola prezentácia zahraničného hosťa Buzza Schmidta z organizácie GuideStar International (GSI). Britská organizácia GSI vytvára celosvetový prehľad neziskových organizácií, posilňuje tak transparentnosť, dôveryhodnosť a orientáciu v neziskovom sektore každej krajiny. Schmidt bol vyhlásený portálom The Non-Profit Times za 1999 US Non-profit Executive of the Year a Time Magazine ho v roku 2001 vyhlásil za jedného zo šiestich vizionárov a lídrov vo filantropii. Buzz Schmidt v prezentácií reflektoval nový pohľad na filantropické aktivity firiem. Aj keď sa v darcovstve nedá hovoriť o finančnej návratnosti, investície do komunity môžu prinášať návratnosť v podobe sociálneho dopadu a konkrétnych spoločenských zmien. Silná a udržateľná občianska spoločnosť je výsledkom spolupráce viacerých stakeholderov, vrátane firiem.
Najnovšie zmeny v legislatíve týkajúcej sa asignácie 2% z dani z príjmu právnických osôb predstavil JUDr. Peter Handiak z 1. slovenského neziskového servisného centra, ktorý sa podieľal na príprave novely zákona o daniach z príjmov. Najdôležitejšou zmenou je zavedenie postupného znižovania 2% na 0,5% v roku 2020. V praxi to znamená, že ak firma počas súčasného zdaňovacieho obdobia (2010) alebo najneskôr v lehote na podanie tohto daňového priznania (napr. 31.3.2011) neposkytne dary v sume zodpovedajúcej 0,5% jej zaplatenej dne, bude môcť v budúci rok (2011) asignovať už len vo výške 1,5%. Pre fyzické osoby zostáva možnosť asignácie nezmenená vo výške 2% z dane z príjmu.
Angažovanú filantropiu (Venture Philanthropy) predstavili prostredníctvom videa Marek Roháček z občianskeho združenia Návrat a Marcel Imrišek z firmy ProRate. V tomto projekte ide o dlhodobú podporu a vyššiu mieru zapojenia donora – firmy ProRate do rozvoja združenia Návrat. Cieľom darcu je v dohodnutom čase pomôcť „postaviť na nohy“ neziskovú organizáciu, nastaviť jej správne procesy a schopnosť dlhodobo samostatne fungovať. ProRate teda prijímateľovi dáva nielen jednorazový grant, ale zaviazal sa k dlhodobejšej nefinančnej podpore.
Program darovania skúseností firemných dobrovoľníkov Hlavy pomáhajú účastníkom fóra predstavila Miroslava Gúčiková z Nadácie Pontis. Program sa snaží identifikovať potreby mimovládnych organizácií a nájsť vhodných expertov na jednotlivé činnosti z firiem, ktorí by formou dobrovoľníctva vedeli pomôcť neziskovke. Ponuka aktuálnych aktivít je dostupná na rovnomennej stránke www.HlavyPomahaju.sk.
Súčasťou podujatia bolo odovzdanie ocenení víťazným firmám v súťaži Employee Volunteering Award Slovakia a odovzdanie certifikátov firmám, ktoré v roku 2009 používali medzinárodnú metodiku merania investícií do spoločnosti - Štandard komunitné investovanie. V roku 2010 svoje aktivity podľa tejto metodiky na Slovensku reportovali: Provident Financial, s.r.o., Slovnaft, a.s., Telefónica O2 Slovakia, s.r.o., T-Mobile Slovensko, a.s., VÚB banka, a.s., Východoslovenská energetika, a.s. a Západoslovenská energetika, a.s.
Záver podujatia bol venovaný Filantropickej Pecha Kucha – účastníkmi najobľúbenejšej časti podujatia. Šesť firiem v krátkych 8-minútových prezentáciách predstavili vlastné riešenia, nástroje a inšpiratívne príklady firemnej filantropie. Spoločnosť Kinstellar predstavila partnerstvo s organizáciou Kaspian, ktorá sa venuje práci s neorganizovanou mládežou v Petržalke. Vďaka podpore od Kinstellar sa Kaspianu podarilo prekonať krízové roky a pokračovať v aktivitách pre mládež na najväčšom sídlisku na Slovensku. O zapojení firemných dobrovoľníkov do obnovy a výstavby bývania pre sociálne slabšie rodiny bola prezentácia spoločnosti Whirlpool a organizácie Habitat for Humanity. VÚB banka prezentovala projekt podpory Kalvárskeho fondu. V projekte sa banka zaviazala k desaťročnej podpore obnovy Kalvárie v Banskej Štiavnici. Ďalší prezentovaný projekt podpory, tentoraz od Microsoft Slovakia v partnerstve s Nadáciou Pontis, je zameraný na rozvoj informačných a komunikačných zručností vo vyučovacom procese v Keni. Spoločnosť Hewlett Packard sa v tomto roku rozhodla pre partnerstvo s programom DobraKrajina.sk. Firma ponúkla zamestnancom možnosť vzdať sa jedného zo zamestnaneckých benefitov v prospech podpory projektov neziskových organizácií v programe Dobrá krajina Za sedem mesiacov sa jej podarilo vyzbierať medzi zamestnancami viac ako 2 500 eur. Partner podujatia Slovak Telekom prezentoval dlhodobú podporu súčasného umenia v spolupráci s Nadáciou Intenda. Počas dvoch rokov fungovania programu Slovak Telekom venovala na podporu 46 projektov súčasného umenia sumu spolu 153 000 eur.
Viac informácií o podujatí nájdete na www.firemnafilantropia.sk.
Podujatie zorganizovala Nadácia Pontis. Hlavným partnerom podujatia bola spoločnosť Slovak Telekom, a.s. Mediálnymi partnermi boli: Euractiv.sk, SITA, Stratégie, Webnoviny.sk a zodpovednepodnikanie.sk.
Ďalšie informácie poskytne Oľga Shaw, programová koordinátorka Nadácie Pontis, tel.: 02/5710 8117, e-mail: olga.shaw@nadaciapontis.sk
Nadácia Pontis
Nadácia Pontis je jednou z najväčších nadácií na Slovensku. Podporuje firemnú filantropiu, presadzuje zodpovedné podnikanie a venuje sa rozvojovej pomoci. S firmami spolupracuje pri realizácii ich filantropických aktivít a dobrovoľníctva zamestnancov. Poskytuje poradenstvo pri tvorbe filantropickej stratégie. Organizuje ocenenie za zodpovedné podnikanie a firemnú filantropiu Via Bona Slovakia. Spravuje 10 nadačných fondov, prostredníctvom ktorých firmy realizujú svoje darcovské aktivity. Nadácia Pontis je administrátorom združenia Business Leaders Forum. Presadzuje diverzitu na pracoviskách, ochranu životného prostredia v podnikaní, transparentnosť a zavádzanie štandardov v reportovaní zodpovedného podnikania. Projektmi v oblasti demokratizácie a rozvojovej pomoci podporuje občiansku spoločnosť v Bielorusku a na Kube. Skúsenosti Slovenska nadobudnuté v procese transformácie spoločnosti využíva na Balkáne. Presadzuje zahraničnú politiku Slovenska a Európskej únie, založenú na hodnotách demokracie, rešpektovaní ľudských práv a solidarite. Od novembra 2009 realizuje program individuálneho darcovstva http://www.DobraKrajina.sk. V marci 2010 oficiálne spustila on-line grantovanie prostredníctvom http://www.Darca.sk.
Prvou časťou podujatia bola prezentácia zahraničného hosťa Buzza Schmidta z organizácie GuideStar International (GSI). Britská organizácia GSI vytvára celosvetový prehľad neziskových organizácií, posilňuje tak transparentnosť, dôveryhodnosť a orientáciu v neziskovom sektore každej krajiny. Schmidt bol vyhlásený portálom The Non-Profit Times za 1999 US Non-profit Executive of the Year a Time Magazine ho v roku 2001 vyhlásil za jedného zo šiestich vizionárov a lídrov vo filantropii. Buzz Schmidt v prezentácií reflektoval nový pohľad na filantropické aktivity firiem. Aj keď sa v darcovstve nedá hovoriť o finančnej návratnosti, investície do komunity môžu prinášať návratnosť v podobe sociálneho dopadu a konkrétnych spoločenských zmien. Silná a udržateľná občianska spoločnosť je výsledkom spolupráce viacerých stakeholderov, vrátane firiem.
Najnovšie zmeny v legislatíve týkajúcej sa asignácie 2% z dani z príjmu právnických osôb predstavil JUDr. Peter Handiak z 1. slovenského neziskového servisného centra, ktorý sa podieľal na príprave novely zákona o daniach z príjmov. Najdôležitejšou zmenou je zavedenie postupného znižovania 2% na 0,5% v roku 2020. V praxi to znamená, že ak firma počas súčasného zdaňovacieho obdobia (2010) alebo najneskôr v lehote na podanie tohto daňového priznania (napr. 31.3.2011) neposkytne dary v sume zodpovedajúcej 0,5% jej zaplatenej dne, bude môcť v budúci rok (2011) asignovať už len vo výške 1,5%. Pre fyzické osoby zostáva možnosť asignácie nezmenená vo výške 2% z dane z príjmu.
Angažovanú filantropiu (Venture Philanthropy) predstavili prostredníctvom videa Marek Roháček z občianskeho združenia Návrat a Marcel Imrišek z firmy ProRate. V tomto projekte ide o dlhodobú podporu a vyššiu mieru zapojenia donora – firmy ProRate do rozvoja združenia Návrat. Cieľom darcu je v dohodnutom čase pomôcť „postaviť na nohy“ neziskovú organizáciu, nastaviť jej správne procesy a schopnosť dlhodobo samostatne fungovať. ProRate teda prijímateľovi dáva nielen jednorazový grant, ale zaviazal sa k dlhodobejšej nefinančnej podpore.
Program darovania skúseností firemných dobrovoľníkov Hlavy pomáhajú účastníkom fóra predstavila Miroslava Gúčiková z Nadácie Pontis. Program sa snaží identifikovať potreby mimovládnych organizácií a nájsť vhodných expertov na jednotlivé činnosti z firiem, ktorí by formou dobrovoľníctva vedeli pomôcť neziskovke. Ponuka aktuálnych aktivít je dostupná na rovnomennej stránke www.HlavyPomahaju.sk.
Súčasťou podujatia bolo odovzdanie ocenení víťazným firmám v súťaži Employee Volunteering Award Slovakia a odovzdanie certifikátov firmám, ktoré v roku 2009 používali medzinárodnú metodiku merania investícií do spoločnosti - Štandard komunitné investovanie. V roku 2010 svoje aktivity podľa tejto metodiky na Slovensku reportovali: Provident Financial, s.r.o., Slovnaft, a.s., Telefónica O2 Slovakia, s.r.o., T-Mobile Slovensko, a.s., VÚB banka, a.s., Východoslovenská energetika, a.s. a Západoslovenská energetika, a.s.
Záver podujatia bol venovaný Filantropickej Pecha Kucha – účastníkmi najobľúbenejšej časti podujatia. Šesť firiem v krátkych 8-minútových prezentáciách predstavili vlastné riešenia, nástroje a inšpiratívne príklady firemnej filantropie. Spoločnosť Kinstellar predstavila partnerstvo s organizáciou Kaspian, ktorá sa venuje práci s neorganizovanou mládežou v Petržalke. Vďaka podpore od Kinstellar sa Kaspianu podarilo prekonať krízové roky a pokračovať v aktivitách pre mládež na najväčšom sídlisku na Slovensku. O zapojení firemných dobrovoľníkov do obnovy a výstavby bývania pre sociálne slabšie rodiny bola prezentácia spoločnosti Whirlpool a organizácie Habitat for Humanity. VÚB banka prezentovala projekt podpory Kalvárskeho fondu. V projekte sa banka zaviazala k desaťročnej podpore obnovy Kalvárie v Banskej Štiavnici. Ďalší prezentovaný projekt podpory, tentoraz od Microsoft Slovakia v partnerstve s Nadáciou Pontis, je zameraný na rozvoj informačných a komunikačných zručností vo vyučovacom procese v Keni. Spoločnosť Hewlett Packard sa v tomto roku rozhodla pre partnerstvo s programom DobraKrajina.sk. Firma ponúkla zamestnancom možnosť vzdať sa jedného zo zamestnaneckých benefitov v prospech podpory projektov neziskových organizácií v programe Dobrá krajina Za sedem mesiacov sa jej podarilo vyzbierať medzi zamestnancami viac ako 2 500 eur. Partner podujatia Slovak Telekom prezentoval dlhodobú podporu súčasného umenia v spolupráci s Nadáciou Intenda. Počas dvoch rokov fungovania programu Slovak Telekom venovala na podporu 46 projektov súčasného umenia sumu spolu 153 000 eur.
Viac informácií o podujatí nájdete na www.firemnafilantropia.sk.
Podujatie zorganizovala Nadácia Pontis. Hlavným partnerom podujatia bola spoločnosť Slovak Telekom, a.s. Mediálnymi partnermi boli: Euractiv.sk, SITA, Stratégie, Webnoviny.sk a zodpovednepodnikanie.sk.
Ďalšie informácie poskytne Oľga Shaw, programová koordinátorka Nadácie Pontis, tel.: 02/5710 8117, e-mail: olga.shaw@nadaciapontis.sk
Nadácia Pontis
Nadácia Pontis je jednou z najväčších nadácií na Slovensku. Podporuje firemnú filantropiu, presadzuje zodpovedné podnikanie a venuje sa rozvojovej pomoci. S firmami spolupracuje pri realizácii ich filantropických aktivít a dobrovoľníctva zamestnancov. Poskytuje poradenstvo pri tvorbe filantropickej stratégie. Organizuje ocenenie za zodpovedné podnikanie a firemnú filantropiu Via Bona Slovakia. Spravuje 10 nadačných fondov, prostredníctvom ktorých firmy realizujú svoje darcovské aktivity. Nadácia Pontis je administrátorom združenia Business Leaders Forum. Presadzuje diverzitu na pracoviskách, ochranu životného prostredia v podnikaní, transparentnosť a zavádzanie štandardov v reportovaní zodpovedného podnikania. Projektmi v oblasti demokratizácie a rozvojovej pomoci podporuje občiansku spoločnosť v Bielorusku a na Kube. Skúsenosti Slovenska nadobudnuté v procese transformácie spoločnosti využíva na Balkáne. Presadzuje zahraničnú politiku Slovenska a Európskej únie, založenú na hodnotách demokracie, rešpektovaní ľudských práv a solidarite. Od novembra 2009 realizuje program individuálneho darcovstva http://www.DobraKrajina.sk. V marci 2010 oficiálne spustila on-line grantovanie prostredníctvom http://www.Darca.sk.