Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

09. decembra 2011

Naviguje ekonóm Pacek správne slovenských exportérov?



„Building export business and understanding markets“, po slovensky: „Budovanie zahraničného obchodu a porozumenie trhom“, je názvom a súčasne aj cieľovou ideou komorného workshopu pod taktovkou ...



Zdieľať
BRATISLAVA 9. decembra (WBN/PR) - „Building export business and understanding markets“, po slovensky: „Budovanie zahraničného obchodu a porozumenie trhom“, je názvom a súčasne aj cieľovou ideou komorného workshopu pod taktovkou Nenada Paceka a Petra Helešica. Kempinski Hotel Bratislava dňa 9. decembra 2011 privíta privátny Klub IBSG, zložený z najväčších ale i začínajúcich exportérov Slovenska.


Komorný klub podnikateľov sa takmer rok formuje do užitočného vzájomného prepájania a odovzdávania skúseností a poznatkov o zahraničnom obchode, financovaní ako i hľadaní správnych trhov a prezentácie exportných spoločností za hranicami Slovenska. Pod názvom KLUB IBSG (International Business Services Group) – Klub Medzinárodného obchodného poradenstva, sa každý štvrťrok stretávajú top manažéri exportných firiem, konzultačných a právnických spoločností s uznávaným ekonómom Nenadom Pacekom. Pacek slovenským podnikateľom poskytuje exkluzívne rady ako si vybrať správne medzinárodné trhy, rizikovosť a výhody lokalít, predstavuje očakávané vyhliadky, čím sa manažérom otvára zrozumiteľnejšia cesta k uplatneniu svojich záujmov na medzinárodnej pôde.

Diskusné fórum je založené na báze vzájomnej výmeny informácií a praktických skúseností, kde skúsenejší podnikatelia navigujú začínajúcich exportérov, radia sa navzájom. Výborný moderátor diskusie Peter Helešic postupne vyzýva každého účastníka ku stručnému firemnému tízru, čím sa navzájom spoznávajú a vytvárajú priestor na business networking. Celá diskusia prebieha výhradne v anglickom jazyku. Helešic, konateľ organizujúcej spoločnosti helecom, s.r.o., spolu s Nenadom Pacekom aj takto navzájom prepájajú záujmy iných spoločností, s ktorých pár si už počas roka fungovania Klubu našlo reálny spoločný biznis. Fórum má na štvrťročných stretnutiach vždy limitovanú kapacitu do 20 účastníkov kvôli zachovaniu interaktivity a možnosti širšieho vzájomného prepojenia záujmov v čase krízy a kolapsov niektorých trhov.

Väčšina manažérov je úspešná nielen v zahraničnom obchode, ale i na slovenskom trhu. Hoci každý sa stretáva nielen s dennými problémami nestability trhov, prioritným problémom zostáva naďalej vysoká miera korupcie. Napätá hospodárska situácia najviac ohrozuje výrobný segment, čo nám potvrdila aj Ing. Zlata Smolková zo spoločnosti Matador Group, a.s. vo svojom vyjadrení: „Kríza najviac zasiahla výrobné segmenty, hlavne naše strojárenské aktivity, ale výrazne aj automotive biznis. Napriek tomu sme nezastavili marketingové aktivity, naopak – obchodnej činnosti sme venovali mimoriadnu pozornosť a rozbehli sme nové programy v rámci HR aktivít. Situácia nás však núti byť obozretnejšími a vedie k častejšiemu monitoringu.“ Skupina zamestnáva v súčasnosti viac ako 1.300 zamestnancov a aktivity Matador Group, a.s., v súčasnosti mieria hlavne do Českej republiky.

Všetky informácie o členstve v KLUBE IBSG, ako i o aktivitách Petra Helešica a Nenada Paceka nájdete na stránke www.helecom.eu . Stálym Generálnym partnerom eventov je spoločnosť KPMG Slovensko spol. s r.o., komunikačným partnerom spoločnosť GLOBAL TRADE SLOVAKIA, s.r.o., a mediálnym partnerom agentúra SITA.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Dvere pre spoluprácu s Taiwanom sú dokorán otvorené
<< predchádzajúci článok
Horkýže slíže chcú zabojovať o voličov