Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Natívny článok verzus PR článok: Do ktorého z nich sa naozaj oplatí investovať?



Natívny článok a PR článok sa často zamieňajú. Aj keď v oboch prípadoch ide o reklamu, ich efektivita je rozdielna. Do ktorého formátu sa oplatí investovať a nejde len o vyhodené peniaze? ...



Zdieľať
gettyimages 1360521208 676x423 21.3.2023 (SITA.sk) - Natívny článok a PR článok sa často zamieňajú. Aj keď v oboch prípadoch ide o reklamu, ich efektivita je rozdielna. Do ktorého formátu sa oplatí investovať a nejde len o vyhodené peniaze?


Ste unavení zo záplavy reklám, ktoré v on-line prostredí pôsobia rušivo? Hľadáte hodnotný a pútavý obsah, ktorý vám poskytne cenné informácie či pomôže vyriešiť konkrétny problém? Väčšina z vás určite odpovedala na tieto otázky "áno" a rovnako to vnímajú i vaši spotrebitelia. A práve v tomto spočíva čaro natívnych článkov.

Natívny článok verzus PR článok


Natívny článok predstavuje efektívny marketingový nástroj, ktorý nie je vnímaný ako rušivá reklama, ale ako prirodzená súčasť webovej stránky vydavateľa. Ide síce o platený obsah publikovaný v konkrétnom médiu, prostredníctvom ktorého chcete zviditeľniť vaše podnikanie, no to si čitateľ vôbec neuvedomuje.

Cieľom PR článkov je propagovanie značky a často je to zrejmé už z nadpisu alebo úvodu. Veľakrát ide o nudný opis produktov či promo spoločnosti, ktoré nedáva čitateľovi žiadnu pridanú hodnotu.

Natívny článok a jeho skutočné výhody


Toto sú tri hlavné dôvody, prečo čoraz viac marketérov využíva natívny článok na propagáciu značky:

  • Je zaujímavý. Natívny článok udržiava pozornosť čitateľov a poskytuje SEO výhody, t.j. zvyšuje návštevnosť webu a pomáha k dlhodobej čitateľnosti bez nutnosti neustále platiť za ďalšie reklamné kampane. Natívny článok je síce drahší, ale ide o investíciu, ktorá má dlhodobý pozitívny dosah na vaše podnikanie.

  • Je efektívny. Natívna reklama jednoducho funguje. Podľa OutBrain si natívne reklamy spotrebitelia prezerajú o 53 percent viac ako PR články a vytvárajú 18 percentný nárast nákupného zámeru.

  • Vzbudzuje pozitívne emócie. Podľa štúdie Stanfordskej univerzity z roku 2018 natívny článok zvyšuje obľúbenosť značky. Štúdia Time Inc. z roku 2017 navyše zistila, že dvaja z troch spotrebiteľov dôverujú natívnemu článku viac než tradičnej reklame.


Natívna reklama je teda skvelý spôsob, ako prilákať väčšie publikum a zaujať spotrebiteľov tak, ako to tradičná reklama nedokáže. Medzi slovenské média, ktoré navrhujú natívnu kampaň na mieru a zároveň ju distribuujú na najčítanejšie média na Slovensku, patrí napríklad Slovenská tlačová agentúra SITA.

Informačný servis


Zdroj: SITA.sk - Natívny článok verzus PR článok: Do ktorého z nich sa naozaj oplatí investovať? © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ombudsman Dobrovodský zhodnotil svojich 100 dní vo funkcii. Viem pomáhať slabým, vyhlásil
<< predchádzajúci článok
Bývalý policajný funkcionár Rehák vypovedal v kauze Kováčika a spochybnil slová kajúcnika Beňa