Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

24. marca 2015

Našli prvú z čiernych skriniek havarovaného Airbusu



Na archívnej snímke z 7. marca 2015 Airbus A320 nemeckej leteckej spoločnosti Germanwings na letisku v Kolíne nad Rýnom.



Zdieľať
Na archívnej snímke z 7. marca 2015 Airbus A320 nemeckej leteckej spoločnosti Germanwings na letisku v Kolíne nad Rýnom. Foto: TASR/AP
 


Paríž/Berlín 24. marca (TASR) - O "možnom pohybujúcom sa tele" na mieste dopadu nemeckého airbusu v južnom Francúzsku informovali dnes popoludní internetové vydanie denníka Bild i magazínu Focus s odvolaním sa na spravodajskú televíziu France Info a šéfa pátracích jednotiek generála Davida Galtiera. Ak by sa táto správa potvrdila, mohlo by to znamenať, že niekto prežil katastrofu Airbusu A320 smerujúceho z Barcelony do Düsseldorfu so 150 osobami na palube. Iné zdroje však prinášajú vyjadrenia rovnakého muža, v zmysle ktorého nič nenasvedčuje, že by ktosi nehodu prežil.

Aj francúzsky minister vnútra Bernard Cazeneuve, ktorý je už na mieste tragédie, nedal priveľa nádejí tým, ktorí dúfajú, že by sa ich blízki mohli znova narodiť. Za príčinu svojho pesimizmu označil nepriamo predovšetkým silu nárazu stroja.

Pátracie jednotky medzičasom objavili, avšak ešte nevyzdvihli prvú z čiernych skriniek havarovaného Airbusu, informovali francúzske médiá.

O príčinách nešťastia nechcú seriózni analytici a experti zatiaľ špekulovať, pretože chcú vyčkať na vyhodnotenie čiernych skriniek a detailnejšie informácie z miesta nešťastia.

V jednom sa však podľa informácií nemeckej spravodajskej televízie n-tv zhodujú: išlo o neobvyklú haváriu.

Orieškom, ktorý momentálne nedokáže nikto rozlúsknuť, je dôvod osemminútového klesania lietadla, ktoré predchádzalo dopadu stroja. Pilot s ním začal krátko po tom, ako sa stroj dostal do cestovnej výšky, a pokračoval v ňom až do dopadu. Objavili sa špekulácie, že sa na palube vyskytli problémy, ktoré posádka chcela vyriešiť núdzovým pristátím na malom športovom letisku v Barcelonnette necelých 20 kilometrov od miesta dopadu stroja.

Neustále tu však je aj disharmónia v informáciách o vyslaní, respektíve nevyslaní núdzového signálu z paluby stroja. Prvotnú informáciu o vyslaní francúzske úrady dementovali tak, že poplach v skutočnosti vyvolal dispečer letovej prevádzky v Aix-en-Provence, ktorému sa nedarilo skontaktovať s posádkou. Podobne ako nemecké médiá priniesli aj britské správu o vyslaní núdzového signálu, ktorá však nekorešponduje s neskôr zverejnenou verziou francúzskej strany.

Počasie v oblasti bolo v čase nehody dobré, avšak pri výške, v ktorej airbus za normálnych okolností absolvuje let, by podľa nemeckých expertov nezohrávalo žiadnu úlohu, to isté platí aj o prípadnej ťažkosti preletu nad končiarmi Álp či o viac ako 24 rokoch prevádzky spomínaného airbusu pri starostlivosti o stroje leteckej spoločnosti Lufthansa a jej dcérskych spoločností. Porucha jedinej súčiastky by nešťastie s určitosťou nespôsobila, iba ak séria výpadkov systémov, pripustili znalci pomerov.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 V Alpách sa zrútil Airbus so 150 ľuďmi, lokalizovali trosky (24. 3. 2015)
 ONLINE: Pád airbusu vo francúzskych Alpách nikto zo 150 ľudí neprežil (24. 3. 2015)



nasledujúci článok >>
Valls: V súvislosti s nešťastím nemožno zatiaľ vylúčiť žiadnu hypotézu
<< predchádzajúci článok
Muža ako živiteľa rodiny vidí len 5 percent Slovákov