|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. apríla 2017
NASES: Takmer 15.000 volajúcich získalo radu pri práci s e-schránkou
Za prvé tri mesiace tohto roka poskytlo Ústredné kontaktné centrum Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES) radu či pomoc pri práci s elektronickou ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: Teraz.sk
Bratislava 5. apríla (TASR) – Za prvé tri mesiace tohto roka poskytlo Ústredné kontaktné centrum Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES) radu či pomoc pri práci s elektronickou schránkou a portálom Slovensko.sk 14.756 volajúcim. E-schránky budú od 1. júla hlavnou platformou na komunikáciu podnikateľov so štátom.Agentúra upozornila, že včasným vybavením občianskeho preukazu s čipom s bezpečnostným osobným kódom (BOK) získa podnikateľ výhodu vyskúšať si prácu s e-schránkou, nadobudne zručnosť a prípadne rozhodne, ktoré osoby vo svojej firme na prístup do nej splnomocní.
„Do povinnej aktivácie elektronických schránok právnických osôb zapísaných v obchodnom registri zostáva 13 týždňov, no na ich používanie je pripravených iba 51 % štatutárov,“ uviedla riaditeľka sekcie prevádzky aplikácií NASES Andrea Janotová.
Aktuálne je podľa nej potrebné, aby si podnikatelia vybavili doklady, na Slovensko.sk stiahli softvérové aplikácie a vyskúšali prácu so schránkou. Nastavenie notifikácie cez SMS alebo e-mail ich upozorní na novú prijatú poštu a nebudú si tak musieť každý deň kontrolovať e-schránku. „Týchto pár krokov im pomôže vyhnúť sa stresujúcim chvíľam, ktoré môžu nastať po 1. júli 2017,“ dodala Janotová.
Ústredné kontaktné centrum patriace pod NASES poskytuje na telefónnom čísle + 421 2 35 803 083 radu či pomoc pri práci s elektronickou schránkou. Vyškolení operátori sú k dispozícii od pondelka do piatka od 8.00 do 18.00 hodiny. Mimo týchto hodín možno poslať otázku cez kontaktný formulár dostupný na portáli Slovensko.sk.
Pozitívnu odozvu verejnosti NASES zaznamenala aj rozšírením hodín kontaktného centra v stredy do 21.00 hodiny, čím podľa hovorkyne Martiny Slušnej vytvorila možnosť poradenstva aj pre časovo vyťažených podnikateľov a občanov.
Možnosť získať poradenstvo elektronicky cez kontaktný formulár využilo od januára do konca marca takmer 2900 záujemcov. Možnosť večerného poradenstva využilo od začiatku roka 120 ľudí.
Od 1. júla 2017 budú firmám so sídlom v SR zapísaným v obchodnom registri posielané úradné rozhodnutia či oznámenia výhradne prostredníctvom elektronických schránok. Do e-schránky je možné prihlásiť sa cez stránku www.slovensko.sk.
K 3. aprílu malo 108.561 štatutárov vybavený elektronický občiansky preukaz s čipom s BOK a 33.100 štatutárov má občiansky preukaz s čipom, no nemá k nemu BOK.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR