|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. novembra 2017
NASES: O e-služby štátu je štyrikrát väčší záujem ako pred rokom
O e-služby štátu je štyrikrát väčší záujem ako pred rokom. Informoval o tom Martin Kóňa zo sekcie komunikácie Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: Teraz.sk
Bratislava 7. novembra (TASR) - O e-služby štátu je štyrikrát väčší záujem ako pred rokom. Informoval o tom Martin Kóňa zo sekcie komunikácie Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES).Ústredné kontaktné centrum portálu slovensko.sk (kontaktné centrum) v tomto roku podľa jeho informácií vybavilo takmer 70.000 žiadostí. O elektronické vybavovanie sa najviac občania zaujímali na jeseň. "Presne 68.700 požiadaviek používateľov elektronických služieb štátu vyriešilo Ústredné kontaktné centrum slovensko.sk. Pre porovnanie, je to o 50.960 viac ako za to isté obdobie v roku 2016, kedy operátori vyriešili celkom 17.740 prípadov občanov. Ide o 3,8-násobný nárast záujmu občanov o elektronické služby štátu," spresnil Kóňa.
Priblížil zároveň, že až 26.725 používateľov sa na kontaktné centrum obrátilo od 1. júla do 30. septembra, teda počas prvých troch mesiacov od štartu povinnej e-komunikácie štátu s právnickými osobami. Najviac sa používatelia elektronických služieb dopytovali v septembri, kedy prišlo kontaktnému centru až 10.112 požiadaviek. Ide o telefonické hovory, ako aj elektronické správy zaslané cez kontaktný formulár na stránke slovensko.sk.
Poznamenal, že úlohou kontaktného centra je zabezpečiť podporu občanom, ktorých otázky sa týkajú portálu slovensko.sk, prípadne nevedia vyriešiť určitú situáciu týkajúcu sa elektronických schránok a ich servisu. Často sa stáva, že občania volajú aj so špecifickejšími otázkami. "Ľudia často volajú, pretože potrebujú vyriešiť situáciu, ktorá sa elektronických služieb netýka. Naši operátori v tom prípade človeka nasmerujú na kompetentnú inštitúciu," povedal Lukáš Sojka, generálny riaditeľ NASES.
V prevažnej väčšine prípadov podľa Kóňu volajú používatelia e-schránok a e-služieb. Najviac, až 46 % ich zaujímajú základné informácie a funkcionality elektronických schránok, a to napríklad, ako sa prihlásiť, či kde na portáli nájsť požadovanú informáciu. Ďalším dôvodom vyhľadania pomoci sú technické problémy. "Používatelia môžu mať totiž zle nainštalované aplikácie, prípadne im môžu niektoré chýbať alebo môžu spôsobiť zmätok v nastavení vo webovom prehliadači," vysvetlil Sojka.
Kontaktné centrum sa podľa Kóňu zameriava nielen na podporu občanov, ale slúži aj na iné účely. Možnosť poradiť sa majú aj štátni úradníci, čím môžu služby svojho úradu urýchľovať a zefektívňovať. Občania môžu kontaktovať odborníkov telefonicky na čísle +421235803083 od pondelka do piatka, v čase od 8.00 do 18.00 h a v stredu až do 21.00 h či pomocou kontaktného formulára https://helpdesk.slovensko.sk/new-incident/.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR