|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. júla 2017
NASES: Na úradnú poštu upozorní používateľov e-schránok e-mail či SMS
Úradné zásielky už nechodia podnikateľom do klasických poštových schránok, ale elektronicky. Výhodou štátnej e-schránky je, že ju na rozdiel od tej klasickej netreba ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: Teraz.sk
Bratislava 11. júla (TASR) – Úradné zásielky už nechodia podnikateľom do klasických poštových schránok, ale elektronicky. Výhodou štátnej e-schránky je, že ju na rozdiel od tej klasickej netreba kontrolovať denne. Poukázala na to Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES). O každej novej pošte príde používateľovi upozornenie na e-mail alebo SMS.Od 1. júla tohto roka slovenským firmám nechodia od úradov obálky. Štátne inštitúcie, ale aj samosprávy, súdy, notári či exekútori majú od tohto termínu povinnosť komunikovať s podnikateľmi elektronicky. NASES aktivovala na doručovanie všetky schránky právnických osôb zapísaných v obchodnom registri a so sídlom na Slovensku.
Neznamená to podľa nej, že predstavitelia firiem sa musia do schránky prihlásiť každý deň. „Používatelia si môžu nastaviť oznámenia na nimi vybranú e-mailovú adresu či mobilné číslo. Ak im bude doručená nejaká zásielka, dostanú mail či SMS,“ vysvetlil generálny riaditeľ NASES Norbert Molnár.
E-schránku tak netreba kontrolovať denne ako klasické poštové schránky, používateľovi stačí na nastavenie oznámení jeden prístup. Následne do e-schránky vstúpi až vtedy, keď mu od úradov príde zásielka.
Do firemných elektronických schránok majú umožnený prístup všetci ich štatutári. Tí v schránke nemusia pracovať sami. Jej správou môžu poveriť elektronicky alebo listinne niekoho, komu dôverujú.
„Dostať sa do schránky a prečítať si tak dôležité správy od úradov môžu iba tí štatutári alebo nimi poverené osoby, ktoré majú občiansky preukaz s čipom a bezpečnostným osobným kódom,“ upozornil Molnár. Tieto prvky zabezpečujú, že k citlivým údajom sa nedostane nikto nepovolaný.
Ak podnikatelia svoj čipový občiansky s bezpečnostným kódom ešte nemajú, môžu si ich vybaviť na ktoromkoľvek zo 76 oddelení dokladov na celom Slovensku.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR