|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. novembra 2016
NASES: Elektronické podania znížia úradné poplatky aj o polovicu
Elektronická komunikácia so štátom občanom čoraz viac ušetrí čas i financie. Upozornila na to Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES), podľa ktorej prináša ...
Zdieľať
Foto: Teraz.sk
Bratislava 30. novembra (TASR) – Elektronická komunikácia so štátom občanom čoraz viac ušetrí čas i financie. Upozornila na to Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES), podľa ktorej prináša využívanie elektronickej schránky viacero výhod.„Ak podanie zašlete elektronicky a autorizujete ho kvalifikovaným elektronickým podpisom, zníži sa vám poplatok o polovicu. Rovnako môžete podanie zrealizovať ktorýkoľvek deň a z ktoréhokoľvek počítača – potrebujete prístup na internet a príslušný softvér, neobmedzujú vás úradné hodiny,“ uviedol generálny riaditeľ NASES Norbert Molnár.
Elektronicky je možné vybaviť návrh na zápis, zmenu, výmaz údajov z obchodného registra, výpis, odpis z registra trestov, koncesiu na taxislužbu, povolenie na výkon povolania prevádzkovateľa cestnej dopravy, služby živnostenského registra, ale aj žiadosť o priamy prevod držby alebo vlastníctva vozidla.
Týmto spôsobom tiež možno podať žiadosť o úradný výpis matričného dokladu, dohodnúť si termín na dopravnom inšpektoráte, podať žiadosť o prídavok na dieťa alebo o príspevok na starostlivosť o dieťa či získať informácie o vyplatených sociálnych dávkach.
Celkovo je podľa NASES k dispozícii viac ako 1400 elektronických služieb a občania a podnikatelia môžu posielať podania elektronicky na viac ako 6200 orgánov verejnej moci. Zoznam elektronických služieb si občan vie vyhľadať priamo na portáli Slovensko.sk v časti „Nájsť službu“, kde zadaním názvu subjektu získa zoznam služieb, ktoré daný orgán verejnej moci vykonáva elektronicky.
Agentúra pripomenula, že samotná elektronická komunikácia je súčasťou portálu Slovensko.sk. To znamená, že ak si občan vyberie elektronickú službu, vyplní elektronický formulár a ten odošle, podanie sa mu uloží do elektronickej schránky v priečinku odoslaná pošta.
Do elektronickej schránky občan následne dostane potvrdenie o prijatí podania, prípadne notifikácie o priebehu jeho spracovania a príkaz na úhradu v prípade, ak je služba spoplatňovaná. Úrad po vybavení žiadosti do elektronickej schránky zašle výsledok vybavenia žiadosti alebo doručí úradné rozhodnutie.
„Sme si vedomí komplikovanejšej práce s portálom, NASES ale postupne zapracováva zjednodušenia pri jeho používaní. Zjednodušili sme nastavenie notifikácií na SMS alebo email, zaviedli automatickú detekciu operačného systému užívateľa a pracujeme i na zavedení ďalších výhod, napríklad na možnosti zaplatiť za službu platobnou kartou,“ priblížil Molnár.
K 28. novembru sa podľa agentúry zvýšil počet aktivovaných schránok právnických osôb zapísaných v obchodnom registri na 17.800, čo oproti októbru predstavuje nárast o 100 %. Občiansky preukaz s elektronickým čipom a aktivovaný bezpečnostný osobný kód (BOK) má viac ako 56.500 štatutárov z celkového počtu 211.800.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR