|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. októbra 2010
Naša cesta nie je cesta kričali v žilinskej Vranie
Vyše štyristo obyvateľov žilinskej mestskej časti Vranie dnes protestným pochodom blokovalo cestu, ktorá prechádza pomedzi domy v tejto mestskej časti a pokračuje smerom na ...
Zdieľať
Foto: google maps
ŽILINA 1. októbra (WEBNOVINY) – Vyše štyristo obyvateľov žilinskej mestskej časti Vranie dnes protestným pochodom blokovalo cestu, ktorá prechádza pomedzi domy v tejto mestskej časti a pokračuje smerom na Kysuce. „Naša cesta nie je cesta - Nechceme tranzit - Nechceme tu Kysučanov - VÚC je proti nám - VÚC zobuďte sa - Neohrozujete naše životy,“ aj takéto heslá a pokriky sa dnes popoludní ozývali v mestskej časti Vranie. Napriek tomu, že miestami len štyri metre široká vozovka nespĺňa ani kritériá cesty tretej triedy, stovky vodičov z Kysúc ju denne využívajú ako skratku do Žiliny. „Toto trvá viac ako tri roky. Ako sa urobil kruhový objazd v Kysuckom Novom Meste, tak je to už tak silné, že tu denne prechádza 1 700 aj viac vozidiel. Sú tu dennodenne ohrozované naše deti, chodci a je tu poškodzovaný majetok. V podstate tri roky sa tu sľubuje, všetko sa prehadzuje z kancelárie do kancelárie a nič sa neplní. My sme mali trpezlivosť, no dnes ju už nemáme. Chceme od VUC-ky, aby ihneď urobili všetky opatrenia k tomu, aby došlo k uzáveru tejto komunikácie, to znamená, aby Vranie bolo koncovou obcou a doprava bola odklonená po ceste I. triedy cez Brodno. Tí vodiči, ktorí tadiaľto prechádzajú, sú arogantní, drzí a chodci musia odskakovať. I keď je tu 30-kilometrová rýchlosť, vozidlá tu chodia 70- a na dlhom úseku aj viac ako 100-kilometrovou rýchlosťou,“ povedal žilinský mestský poslanec Ján Púček.
Po úzkej ceste v zosuvnom pásme prejde podľa výsledkov sčítania okolo 1 200 áut denne. Tri štvrtiny z toho predstavuje tranzitná doprava medzi Žilinou a Kysucami. Cesta je široká 4,5, miestami len štyri metre a nie je možné ju rozšíriť. Podľa noriem má mať dvojprúdová cesta III. triedy šírku 6,5 metra plus jeden meter pre chodník. Žilinský samosprávny kraj aj s Obvodným úradom pre cestnú dopravu už v júni prišli s návrhom, aby cestu prevzalo do správy mesto a ako miestnu komunikáciu ju pre tranzitnú dopravu uzavrelo. Doposiaľ k žiadnej konečnej dohode či riešeniu nedošlo. Ak sa ani po piatkovom proteste nič nezmení, 8. októbra sú obyvatelia mestskej časti Vranie blokádu odhodlaní nielen zopakovať, ale opakovať každý deň. „Po ôsmom sa rozhodneme, od ktorých termínov by sme to opakovali každý deň,“ dodal Púček.
Podľa hovorkyne žilinskej krajskej samosprávy Zuzany Muchovej konečnú dohodu a vyriešenie súčasnej situácie brzdí mesto. „Žilinský samosprávny kraj pri riešení situácie s cestou III/507057 v mestskej časti Žilina - Vranie oslovil v júni mesto Žilina s návrhom riešenia, s ktorým sa stotožnili aj členovia združenia Naše Vranie. Mesto Žilina odpovedalo listom až po troch mesiacoch s tým, že súhlasí s ďalšími rokovaniami. V liste však boli uvedené viaceré nezrovnalosti, ktoré komunikáciu oboch strán odďaľujú a spomaľujú perspektívne riešenie neľahkej situácie, najmä v neprospech obyvateľov mestskej časti Vranie. Žilinský samosprávny kraj do opráv komunikácie v tejto mestskej časti doteraz preinvestoval už viac ako 340-tisíc eur a má záujem riešiť súčasný stav,“ uviedla Muchová.
Žilinský primátor ubezpečil, že mesto pokračuje v rokovaní s krajom, no zároveň upozornil, že ako jedinú možnosť vidí uzatvorenie cesty bez výnimiek. „V tomto období prebieha komunikácia medzi mestom Žilina a Žilinským samosprávnym krajom, osobne som s predsedom Jurajom Blanárom na túto tému rozprával. Myslím si, že riešenie sa nám črtá. Mesto Žilina bude ochotné prevziať do správy túto komunikáciu v časti vymedzenom územím mesta Žilina, to znamená v tej časti, kedy tá komunikácia pôjde cez mestskú časť Vranie. Mesto ju prevezme nie samoúčelne, ale preto, aby ju mohlo uzavrieť. Mesto má na to kompetenciu a uzavrie ju, ale dopredu upozorňujem a na to som upozornil aj predsedu Juraja Blanára, že ak to má mať zmysel, tak tá cesta musí byť uzatvorená bez možnosti výnimiek. A veľký problém s tým bude mať najmä Žilinský samosprávny kraj, ktorý je majiteľom celej tej komunikácie a v tom jednom úseku tá komunikácia bude uzatvorená. Ale iné riešenie momentálne nie je,“ povedal primátor Žiliny Ivan Harman.
SITA
Po úzkej ceste v zosuvnom pásme prejde podľa výsledkov sčítania okolo 1 200 áut denne. Tri štvrtiny z toho predstavuje tranzitná doprava medzi Žilinou a Kysucami. Cesta je široká 4,5, miestami len štyri metre a nie je možné ju rozšíriť. Podľa noriem má mať dvojprúdová cesta III. triedy šírku 6,5 metra plus jeden meter pre chodník. Žilinský samosprávny kraj aj s Obvodným úradom pre cestnú dopravu už v júni prišli s návrhom, aby cestu prevzalo do správy mesto a ako miestnu komunikáciu ju pre tranzitnú dopravu uzavrelo. Doposiaľ k žiadnej konečnej dohode či riešeniu nedošlo. Ak sa ani po piatkovom proteste nič nezmení, 8. októbra sú obyvatelia mestskej časti Vranie blokádu odhodlaní nielen zopakovať, ale opakovať každý deň. „Po ôsmom sa rozhodneme, od ktorých termínov by sme to opakovali každý deň,“ dodal Púček.
Podľa hovorkyne žilinskej krajskej samosprávy Zuzany Muchovej konečnú dohodu a vyriešenie súčasnej situácie brzdí mesto. „Žilinský samosprávny kraj pri riešení situácie s cestou III/507057 v mestskej časti Žilina - Vranie oslovil v júni mesto Žilina s návrhom riešenia, s ktorým sa stotožnili aj členovia združenia Naše Vranie. Mesto Žilina odpovedalo listom až po troch mesiacoch s tým, že súhlasí s ďalšími rokovaniami. V liste však boli uvedené viaceré nezrovnalosti, ktoré komunikáciu oboch strán odďaľujú a spomaľujú perspektívne riešenie neľahkej situácie, najmä v neprospech obyvateľov mestskej časti Vranie. Žilinský samosprávny kraj do opráv komunikácie v tejto mestskej časti doteraz preinvestoval už viac ako 340-tisíc eur a má záujem riešiť súčasný stav,“ uviedla Muchová.
Žilinský primátor ubezpečil, že mesto pokračuje v rokovaní s krajom, no zároveň upozornil, že ako jedinú možnosť vidí uzatvorenie cesty bez výnimiek. „V tomto období prebieha komunikácia medzi mestom Žilina a Žilinským samosprávnym krajom, osobne som s predsedom Jurajom Blanárom na túto tému rozprával. Myslím si, že riešenie sa nám črtá. Mesto Žilina bude ochotné prevziať do správy túto komunikáciu v časti vymedzenom územím mesta Žilina, to znamená v tej časti, kedy tá komunikácia pôjde cez mestskú časť Vranie. Mesto ju prevezme nie samoúčelne, ale preto, aby ju mohlo uzavrieť. Mesto má na to kompetenciu a uzavrie ju, ale dopredu upozorňujem a na to som upozornil aj predsedu Juraja Blanára, že ak to má mať zmysel, tak tá cesta musí byť uzatvorená bez možnosti výnimiek. A veľký problém s tým bude mať najmä Žilinský samosprávny kraj, ktorý je majiteľom celej tej komunikácie a v tom jednom úseku tá komunikácia bude uzatvorená. Ale iné riešenie momentálne nie je,“ povedal primátor Žiliny Ivan Harman.
SITA