|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Národný park Shenandoah Foto: TASR/AP
Washington 26. novembra (TASR) - Jeden z národných parkov v Spojených štátoch predával víno z vinárstva prezidenta Donalda Trumpa. Prezident aj park si za to vyslúžili kritiku amerických médií. Spravodajský server zmeraný na energetiku a životné prostredie E&E News tento týždeň informoval, že Národný park Shenandoah v štáte Virgínia počas uplynulého leta vo svojich darčekových predajniach ponúkal víno šéfa Bieleho domu. Tému hneď prebrali aj hlavné americké média a opäť začali rozoberať problematiku konfliktu záujmu a toho, že Trump ako prezident propaguje vlastné podnikateľské aktivity, hoci ich teraz oficiálne riadia jeho synovia.
"Prezident Trump sa nikdy nehanbil propagovať svoj biznis," uviedla verejnoprávna rozhlasová stanica NPR.
Kritiky sa dočkal aj samotný národný park. Ten ale argumentoval, že tamojšie darčekové predajne prevádzkujú súkromníci a park udeľuje povolenia len na kategórie produktov, ale samotné výrobky a ich značky si vyberajú prevádzkovatelia obchodov. Spoločnosť Delaware North, prevádzkovateľ daného obchodu uviedol, že sa snaží podporovať miestnych producentov. Víno značky Trump však už medzitým z lokálnej predajne stiahol, aby sa vyhol zatiahnutiu do politických škandálov.
NPR sa v tejto súvislosti opýtala, či išlo naozaj o propagáciu lokálnych vinárstiev alebo o propagáciu produktov značky Trump. Vo Virgínii je totiž množstvo iných miestnych vinárstiev, ktoré nevyvolávajú takéto kontroverzie. Biely dom odmietol na súvisiace otázky NPR odpovedať.
Spravodajská televízia CNN uviedla, že Trump od nástupu do funkcie viac než 80 ráz navštívil nehnuteľnosti so značkou Trump, ako napríklad golfové ihriská a hotely. Tým na ne pritiahol pozornosť médií a verejnosti a spropagoval ich.
NPR pripomenula, že svoju vinicu vo Virgínii Trump spomenul aj počas prejavu v meste Charlotesville po augustovej násilnej demonštrácii.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR