Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

22. januára 2014

Napriek integrácii nie sú krajiny V4 spojené diaľnicami



Konferencia Slovenskej atlantickej komisie na tému Stredná Európa po 10 rokoch vstupu do Európskej únie sa uskutočnila v stredu 22. januára 2014 v Kempinski hotel River Park na Dvořákovom nábreží v Bratislave. Na snímke zľava Reiner ...



Zdieľať
Konferencia Slovenskej atlantickej komisie na tému Stredná Európa po 10 rokoch vstupu do Európskej únie sa uskutočnila v stredu 22. januára 2014 v Kempinski hotel River Park na Dvořákovom nábreží v Bratislave. Na snímke zľava Reiner Münz, Rastislav Káčer, štátny tajomník ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Peter Javorčík a Edward Lucas. FOTO TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 22. januára (TASR) - Po desiatich rokoch od vstupu Slovenska do Európskej únie (EÚ) má krajina stále nedostatky v dopravnej infraštruktúre. Podľa správy Stredná Európa pripravená na budúcnosť od think-tankov demosEuropa a Inštitútu pre stredoeurópsku politiku (CEPI) sa však tento problém týka všetkých krajín Vyšehradskej štvorky (V4).


"V prepravnom odvetví nám napríklad stále chýba priama diaľnica medzi Slovenskom a Poľskom," povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave štátny tajomník rezortu diplomacie Peter Javorčík, ktorý sa na príprave správy podieľal. Ako dodal, nemenej potrebné je aj priame diaľničné napojenie na Maďarsko, ktoré takisto ešte nebolo vybudované.

Jedným z pretrvávajúcich nedostatkov ekonomík strednej Európy je aj fakt, že rast národných hospodárstiev je len v malej miere založený na inováciách a vedomostiach. Podľa Javorčíka je preto potrebné zvýšiť investície predovšetkým do vzdelávania, a to nielen do vysokých škôl. "Musíme začať od základov, ktorými sú základné školy," upozornil.

Správa sa však zaoberá aj pozitívnymi javmi v stredoeurópskom regióne, pričom krajiny V4 označuje za "motor rastu" pre širšiu ekonomiku EÚ. Hospodárstva krajín V4 tak majú aj v nasledujúcich rokoch rásť rýchlejšie, než ekonomiky v západnej časti únie. K tomu ale budú potrebné nové plány a ambície.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bratislavskú mestskú kartu vlastní už vyše 52.000 obyvateľov mesta
<< predchádzajúci článok
Ukrajina sa vydáva na cestu neslobody, vyhlásila SDKÚ-DS