Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zaujímavosti

29. júla 2008

Namiesto mestským rozhlasom budú v Šali informovať esemeskami



Mesto Šaľa informuje svojich občanov o rôznych udalostiach esemeskami. SMS centrum je súčasťou projektu otvorenej samosprávy a časom úplne nahradí mestský rozhlas. Podľa magistrátu je tento spôsob ...



Zdieľať
NITRA 29. júla (WEBNOVINY) - Mesto Šaľa informuje svojich občanov o rôznych udalostiach esemeskami. SMS centrum je súčasťou projektu otvorenej samosprávy a časom úplne nahradí mestský rozhlas. Podľa magistrátu je tento spôsob informovania lacnejší a účinnejší, pretože kým rozhlas je iba v centre, mobilný telefón je dnes v každej rodine. Esemeskami informuje obyvateľov napríklad o kultúrnych akciách, presmerovaní dopravy, odstávke elektrickej energie či rokovaní mestského zastupiteľstva. Okrem jednosmerného informovania občanov využíva radnica SMS centrum aj na zisťovanie názorov obyvateľov cez ankety. Doteraz si túto službu vyžiadalo 217 občanov, ktorí dostali priemerne štyri správy za mesiac. Počet správ sa postupne zvyšuje, ale nepresiahne desať mesačne. Služba je pre občanov bezplatná a náklady mesta sú financované sponzorsky. Občan platí za SMS svojmu mobilnému operátorovi jedine vtedy, keď odpovie na anketu. Pre prihlásenie do SMS centra stačí poslať SMS správu na číslo 0911 117 127 a vybrať si typ správ: A (ankety), M (mesto), K (kultúra/spoločenské), Z (združenia), V (všetky). Okrem telefónneho čísla zisťuje radnica údaj o veku a pohlaví občana pre štatistický prehľad. Túto službu ocenili aj odborníci. Šaľa získala vysoký rating v Hodnotení ekonomických a sociálnych opatrení v regiónoch Inštitútu INEKO v Bratislave za 2. štvrťrok 2008. Členovia hodnotiacej komisie hodnotia SMS centrum ako ďalší pozitívny krok samosprávy k e-governmentu. Systém zasielania esemesiek je podľa nich adresnejší ako rozhlas. Šaľa zverejňuje už viac ako rok na internete všetky svoje faktúry a účty. Občania sa môžu napríklad pozrieť, koľko stáli služobné cesty jednotlivých úradníkov od začiatku roku 2007 a koľko míňajú mesačne za služobný telefón. Nechýbajú ani čísla služobných mobilov primátora, jeho zástupcu aj pracovníkov mestského úradu. Okrem toho sú na stránke www.sala.sk zverejnené všetky dotácie poskytnuté mestom, rozbor hospodárenia a plnenie rozpočtu mesta, všetky došlé faktúry na mesto, ako aj zmluvy s rôznymi organizáciami a firmami. Šaľa teraz vyzýva aj ďalšie samosprávy, aby sa viac otvorili občanom a aby v mene vyššej transparentnosti automaticky zverejňovali svoje hospodárenie. “Je to účinný nástroj, ako zvýšiť dôveru občanov ku komunálnej politike. Po ročnej skúsenosti môžeme tvrdiť, že automatické informovanie občanov nie je technicky ani finančne náročné a jediné, čo je potrebné, je vôľa,” povedal pre agentúru SITA viceprimátor Jozef Mečiar. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
General Motors oznámil ďalšie znižovanie výroby
<< predchádzajúci článok
UPC prinesie olympijské hry na STV3 aj v bezkonkurenčnom HD rozlíšení