![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
29. mája 2009
Nálada v slovenskom hospodárstve sa naďalej zhoršuje
Nálada v slovenskej ekonomike sa naďalej zhoršuje. Podľa aktuálneho prieskumu Štatistického úradu SR (ŠÚ) totiž indikátor ekonomického sentimentu v máji opäť poklesol, tentokrát o 2,5 bodu na 66,3 ...
Zdieľať

Pokles indikátora dôvery v priemysle sa však v máji zmiernil a jeho hodnota sa oproti predchádzajúcemu mesiacu znížila o 0,6 na záporných 26,3 bodu. "Vývoj bol ovplyvnený očakávaním poklesu priemyselnej produkcie na nasledujúce tri mesiace," konštatuje ŠÚ. Indikátor dôvery v stavebníctve sa oproti aprílu znížil o 1,5 na mínus 50 percentuálnych bodov, čo je 29 bodov pod úrovňou dlhodobého priemeru. Jeho vývoj ovplyvnilo predovšetkým zníženie dopytu po stavebnej produkcii. Indikátor dôvery v maloobchode sa po prudkom poklese stabilizoval a už druhý mesiac vykazuje mierny rast. Svojou hodnotou mínus 20 bodov je však naďalej hlboko pod dlhodobým priemerom. Klesajúci trend indikátora dôvery služieb pokračoval aj v máji. Jeho hodnota oproti ostatnému prieskumu klesla o 4 na záporných 24 percentuálnych bodov a od januára tohto roku sa znížil o 17 bodov. Vplyv finančnej krízy sa negatívne prejavil najmä na hodnotení súčasného a očakávaného dopytu.
Spotrebiteľská atmosféra na Slovensku sa naopak naďalej zlepšuje. V máji 2009 nastal pokles pesimizmu všetkých štyroch zložiek, pričom najvýraznejšie sa nálada obyvateľov zlepšila pri hodnotení očakávaného vývoja finančnej situácie v domácnostiach a predpokladaného vývoja nezamestnanosti. Indikátor spotrebiteľskej dôvery v porovnaní s aprílom 2009 vzrástol o 6,7 na záporných 37,2 bodov. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka sú však spotrebitelia stále pesimistickejší o 23,3 bodu.
SITA