|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. decembra 2015
Nákupy cez internet: Zákazník musí dostať informáciu o zložkách ceny
Podľa prieskumov je až 95 % zákazníkov internetových obchodov so svojimi nákupmi spokojných a veľmi spokojných. Tieto výsledky podľa výkonného riaditeľa Slovenskej ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 7. decembra (TASR) – Podľa prieskumov je až 95 % zákazníkov internetových obchodov so svojimi nákupmi spokojných a veľmi spokojných. Tieto výsledky podľa výkonného riaditeľa Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozefa Dvorského potvrdzujú okrem iného to, že dobrých internetových obchodov je omnoho viac ako tých problematických a že zákazníci už vedia medzi nimi rozlišovať."Stopercentnú záruku, že stránka je seriózna, nemáme nikdy. Je však veľa vecí, ktoré môžeme urobiť a ktoré prípadné riziká spojené s nákupom v internetovom obchode znížia na minimum. Napríklad na stránke www.bezpecnynakup.sk si môže každý overiť, či internetový obchod je držiteľom certifikátu SAEC – Bezpečný nákup. Pokiaľ nie je, to a priori neznamená, že nakupovanie v ňom nie je bezpečné," povedal Dvorský. Odporúča však preštudovať si osobné referencie toho-ktorého internetového obchodu. "Pokiaľ pôsobí na našom trhu úspešne niekoľko rokov, počet jeho objednávok neustále rastie, zrejme to robí dobre. Môžeme predpokladať, že zákazníci sú s ním spokojní," skonštatoval Dvorský. Ale aj novo vznikajúce obchody môžu byť podľa šéfa asociácie viac alebo menej seriózne.
"Výber sa snažíme uľahčiť desatorom bezpečného nakupovania na internete, ktoré môžu nájsť na našej internetovej stránke," priblížil Dvorský. Podľa neho dobrou vizitkou sú aj zrozumiteľné, úplné a presné informácie a jasné odpovede na kontaktom čísle. Zverejnené sú napríklad aj informácie o kúpnej cene, ktorá je, ako zdôraznil, podstatnou náležitosťou zmluvy. "Zákazník musí byť prostredníctvom webstránky so všetkými jej zložkami oboznámený ešte pred vložením tovaru do košíka. Tvorená je zvyčajne cenou samotného tovaru, poplatkom za jeho doručenie, poplatkom za použitie špecifického spôsobu platby, napríklad dobierka – nesmie však byť vyšší, ako je cenníková cena poskytovateľa služby," objasnil Dvorský.
Počas vianočných sviatkov sa zvykne účtovať aj poplatok za darčekové zabalenie tovaru. Viaceré stránky ponúkajú možnosť odpustenia niektorých poplatkov pri nákupe tovarov v celkovej hodnote nad vopred stanovenú sumu.
"Pred odoslaním objednávky by sa mala v košíku zobraziť výsledná cena s DPH vrátane jednotlivých položiek, z ktorých sa skladá. Ak nesúhlasí s informáciami, ktoré sa objednávajúci dočítal predtým, ako začal nakupovať, objednávku neodporúčame zaslať. Treba sa skontaktovať, najlepšie telefonicky, so zástupcom internetového obchodu a nechať si to zdôvodniť alebo si vybrať iný internetový obchod," odporúča výkonný riaditeľ SAEC.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR