|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. apríla 2015
Nákupy cez internet preferujú viac ženy
Dve pätiny Slovákov urobili za posledný rok aspoň raz online nákup. Cez internet najčastejšie nakupujú oblečenie, kozmetiku či knihy. Približne každý šiesty slovenský ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 13. apríla (TASR) - Dve pätiny Slovákov urobili za posledný rok aspoň raz online nákup. Cez internet najčastejšie nakupujú oblečenie, kozmetiku či knihy. Približne každý šiesty slovenský spotrebiteľ chodí na nákupy do zahraničia. Celkovo cez internet viac nakupujú ženy ako muži, mladí ľudia do 29 rokov, vysokoškolsky vzdelaní a obyvatelia veľkých miest. Aj na tieto skutočnosti poukázal prieskum Shopping Monitor Slovakia 2014/2015, ktorý monitoruje nákupné správanie a spotrebiteľské preferencie domácností na Slovensku.
Nakupovanie potravín a drogériového tovaru cez internet však zatiaľ na Slovensku veľmi rozšírené nie je. Túto možnosť pozná približne 40 % kupujúcich, ale iba 8,5 % z nich už online nákup potravín niekedy využilo. V porovnaní s minulým rokom však ide o dvojnásobný nárast podielu zákazníkov, ktorí vyskúšali uvedenú formu nákupu potravín a drogériového tovaru. "Hlavnými dôvodmi na online nákupy potravín a drogériového tovaru sú pre zákazníkov pohodlnosť, jednoduchosť nákupu a šetrenie času," uviedla Barbora Hrapková Šlosárová z GfK Slovakia.
Nakupovanie potravín na základe letákových akcií je dlhodobo obľúbené. Až jedna štvrtina spotrebiteľov sa vyjadrila, že nakupuje potraviny a drogériový tovar na základe letákových akcií. Oproti minulým rokom kontinuálne klesá podiel spotrebiteľov, ktorí letáky nedostávajú.
V porovnaní s minulým rokom bol zaznamenaný mierny nárast podielu využívania vernostných programov v predajniach, lojalitné karty využívajú viac ako dve tretiny spotrebiteľov.
Približne 15 % Slovákov chodí nakupovať do zahraničia. Najčastejšími destináciami na zahraničné nákupy potravín a drogériového tovaru sú pre nich Poľsko a Maďarsko, ktoré za uplynulý rok predbehlo Rakúsko. Spomedzi tých, ktorí chodia na nákupy do zahraničia, vyše polovica nakupuje v Poľsku, a to hlavne pre nižšie ceny. Takmer jedna pätina nakupuje v zahraničí z dôvodu lepšej kvality tovaru, najmä v Rakúsku.
TASR informovala Katarína Lepiešová z GfK Slovakia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR