Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

13. apríla 2015

Nákupy cez internet preferujú viac ženy



Dve pätiny Slovákov urobili za posledný rok aspoň raz online nákup. Cez internet najčastejšie nakupujú oblečenie, kozmetiku či knihy. Približne každý šiesty slovenský ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 13. apríla (TASR) - Dve pätiny Slovákov urobili za posledný rok aspoň raz online nákup. Cez internet najčastejšie nakupujú oblečenie, kozmetiku či knihy. Približne každý šiesty slovenský spotrebiteľ chodí na nákupy do zahraničia.


Celkovo cez internet viac nakupujú ženy ako muži, mladí ľudia do 29 rokov, vysokoškolsky vzdelaní a obyvatelia veľkých miest. Aj na tieto skutočnosti poukázal prieskum Shopping Monitor Slovakia 2014/2015, ktorý monitoruje nákupné správanie a spotrebiteľské preferencie domácností na Slovensku.

Nakupovanie potravín a drogériového tovaru cez internet však zatiaľ na Slovensku veľmi rozšírené nie je. Túto možnosť pozná približne 40 % kupujúcich, ale iba 8,5 % z nich už online nákup potravín niekedy využilo. V porovnaní s minulým rokom však ide o dvojnásobný nárast podielu zákazníkov, ktorí vyskúšali uvedenú formu nákupu potravín a drogériového tovaru. "Hlavnými dôvodmi na online nákupy potravín a drogériového tovaru sú pre zákazníkov pohodlnosť, jednoduchosť nákupu a šetrenie času," uviedla Barbora Hrapková Šlosárová z GfK Slovakia.

Nakupovanie potravín na základe letákových akcií je dlhodobo  obľúbené. Až jedna štvrtina spotrebiteľov sa vyjadrila, že nakupuje potraviny a drogériový tovar na základe letákových akcií. Oproti minulým rokom kontinuálne klesá podiel spotrebiteľov, ktorí letáky nedostávajú.

V porovnaní s minulým rokom bol zaznamenaný mierny nárast podielu využívania vernostných programov v predajniach, lojalitné karty využívajú viac ako dve tretiny spotrebiteľov.

Približne 15 % Slovákov chodí nakupovať do zahraničia. Najčastejšími destináciami na zahraničné nákupy potravín a drogériového tovaru sú pre nich Poľsko a Maďarsko, ktoré za uplynulý rok predbehlo Rakúsko. Spomedzi tých, ktorí chodia na nákupy do zahraničia, vyše polovica nakupuje v Poľsku, a to hlavne pre nižšie ceny. Takmer jedna pätina nakupuje v zahraničí z dôvodu lepšej kvality tovaru, najmä v Rakúsku.

TASR informovala Katarína Lepiešová z GfK Slovakia.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Nová eurodaň by mala motivovať spotrebiteľov správať sa ekologicky
<< predchádzajúci článok
Prebytok bežného účtu platobnej bilancie Česka vo februári klesol