25. novembra 2017
Ilustračné foto Foto: TASR/APViedeň 25. novembra (TASR) - Nakupovanie môže u ľudí vyvolávať podobné príznaky, ako po prehýrenej noci s alkoholom, vrátane nepríjemných pocitov nasledujúce ráno. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu organizácie Greenpeace.
Nakupovanie dodáva ľuďom pozitívny impulz, ktorý možno preukázať zvýšenou hladinou hormónov v mozgu. Táto eufória obvykle vyprchá ešte v rovnaký deň.
"Približne 60 % nemeckých respondentov sa po nákupoch cíti 'vyšťavených'. Zhruba tretina respondentov z Ázie pociťuje po nákupe vnútornú prázdnotu," píše Greenpeace vo svojej správe.
"Medzičasom žijeme v kultúre, v ktorej sa nakupovanie považuje za zdroj šťastia. To však nie je pravda. Po krátkej eufórii obyčajne nastupuje škaredé prebudenie," dodáva hovorkyňa Greenpeace Österreich Nunu Kallerová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR