|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. novembra 2017
Nakupovanie vyvoláva podobné pocity ako po prehýrenej noci
Nakupovanie môže u ľudí vyvolávať podobné príznaky, ako po prehýrenej noci s alkoholom, vrátane nepríjemných pocitov nasledujúce ráno. Vyplýva to z medzinárodného ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Viedeň 25. novembra (TASR) - Nakupovanie môže u ľudí vyvolávať podobné príznaky, ako po prehýrenej noci s alkoholom, vrátane nepríjemných pocitov nasledujúce ráno. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu organizácie Greenpeace.Nakupovanie dodáva ľuďom pozitívny impulz, ktorý možno preukázať zvýšenou hladinou hormónov v mozgu. Táto eufória obvykle vyprchá ešte v rovnaký deň. "Približne 60 % nemeckých respondentov sa po nákupoch cíti 'vyšťavených'. Zhruba tretina respondentov z Ázie pociťuje po nákupe vnútornú prázdnotu," píše Greenpeace vo svojej správe.
"Medzičasom žijeme v kultúre, v ktorej sa nakupovanie považuje za zdroj šťastia. To však nie je pravda. Po krátkej eufórii obyčajne nastupuje škaredé prebudenie," dodáva hovorkyňa Greenpeace Österreich Nunu Kallerová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR