|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. novembra 2006
Nakupovanie cez internet využilo za 12 mesiacov 75% užívateľov
Službu nakupovania cez internet e-commerce využilo za posledných 12 mesiacov 75 % internetovej populácie. Vyplýva to z výsledkov výskumu, ktorý realizovala spoločnosť TNS SK v septembri tohto roka. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 16. novembra (WEBNOVINY) - Službu nakupovania cez internet e-commerce využilo za posledných 12 mesiacov 75 % internetovej populácie. Vyplýva to z výsledkov výskumu, ktorý realizovala spoločnosť TNS SK v septembri tohto roka. Výskumu sa zúčastnilo celkovo 1 060 užívateľov internetu, pričom respondenti vypĺňali dotazníky on-line. Podľa výskumu nakupujú on-line častejšie muži, užívatelia internetu v mladšom a strednom veku, teda medzi 18 a 39 rokom, osoby s vysokoškolským vzdelaním, zamestnaní, podnikatelia a obyvatelia Bratislavského kraja.
Ako ďalej vyplynulo z výskumu, najviac nakupujú užívatelia prostredníctvom internetu knihy, a to 45,3 % z nich. Druhým najčastejšie kupovaným tovarom je elektronika, ktorú cez internet nakupuje 27,2 % užívateľov, hudobné, či filmové nosiče kupuje 22,9 % respondentov. Taktiež vysoký podiel užívateľov, 21,3 %, nakupuje cez internet letenky. Najmenej prejavujú užívatelia záujem o kúpu kvetov cez internet (5,8 %) a o kúpu potravín (3,3 %). Oblečenie nakupuje cez internet 19,5 % respondentov.
Užívatelia internetu nakupujú podľa výskumu nielen na slovenských, ale aj na českých a ďalších zahraničných webových stránkach. Najznámejším on-line obchodom je dunaj.sk, ktorý uviedla štvrtina internetovej populácie. Medzi ďalšie známe on-line obchody patria amazon.com, e-bay.com, vltava.cz, hej.sk a martinus.sk. Ostatné on-line obchody uviedla menej ako desatina užívateľov internetu.
Najväčšou zábranou nakupovať cez internet je pre tých, ktorí cez internet zatiaľ nenakupovali, fakt, že si tovar nemôžu vyskúšať. Ďalšou zábranou sú nízke cenové rozdiely medzi klasickým a internetovým obchodom.
Spoločnosť TNS SK pôsobí v oblasti poskytovania marketingových informácií. Svoje služby poskytuje od roku 1995. Celosvetová sieť spoločnosti pokrýva 70 krajín. V súčasnosti má 38 kvalifikovaných zamestnancov a zhruba 900 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie.
SITA