|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. júna 2016
Nákupné centrá v regiónoch navštívilo vlani menej ľudí, no míňali viac
Nákupné centrum v Londýne.
Zdieľať
Nákupné centrum v Londýne. Foto: TASR/AP Photo
Bratislava 3. júna (TASR) – V priebehu minulého roka zavítalo do desiatich regionálnych nákupných centier na Slovensku 31,7 milióna zákazníkov. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to znamenalo pokles o 4 %. Ľudia však míňali na nákupy viac. V sledovaných nákupných centrách totiž medziročne vzrástli tržby v prepočte na jedného zákazníka o 13 %.Vyplýva to z Indexu nákupných centier, ktorého autorom je spoločnosť CBRE Slovensko a sleduje ho od roku 2014. "Okrem pozitívnej makroekonomickej situácie, ktorá je zrejmá – rast miezd, stabilná situácia na trhu práce, pozitívny vývoj HDP, sme zaznamenali aj možno psychologickú zmenu. Ľudia ako keby si už uvedomili, že kríza zrejme nie je taká aktuálna, ako bola po minulé roky, alebo už prakticky odznela, tak sú ochotnejší míňať," opísal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave Peter Pohanka zo spoločnosti CBRE Slovensko.
Obzvlášť sa to podľa neho prejavuje v jednotlivých kategóriách, kde boli nárasty obratov najvyššie. "Sú to najmä doplnkové tovary, luxusnejšie tovary a výdavky súvisiace s domácnosťami," vymenoval.
Čo sa týka poklesu návštevnosti v nákupných centrách, dôvodom je podľa Pohanku zmena správania sa zákazníkov. Keďže spotrebitelia majú lepšie dostupné informácie na internete a aj možnosti on-line nákupov, do kamenných prevádzok prichádzajú akoby viac pripravení. Vedia si vopred porovnať ceny a majú predstavu o tom, čo chcú kúpiť. Znižuje sa teda ich frekvencia a čas strávený v nákupných centrách.
Z indexu pritom vyplýva, že ľudia navštevujú nákupné centrá najmenej počas leta a naopak, najviac v decembri. To potvrdzuje, že Vianoce sú stále najdôležitejším obdobím pre obchodníkov.
Čo sa týka priemerného obratu v regionálnych nákupných centrách, ten dosiahol v roku 2015 úroveň 2080 eur za štvorcový meter prenajatej plochy za rok. Oproti roku 2014 to znamenalo nárast o 2,42 %.
Index nákupných centier zahŕňa desať regionálnych nákupných centier s výnimkou Bratislavy, ktoré spolu zaberajú plochu viac ako 150.000 m2 s počtom viac ako 900 obchodných jednotiek. Index pokrýva päť z ôsmich krajských miest.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR