|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. novembra 2017
Nákup potravín v e-shopoch vzbudzuje na Slovensku ešte nedôveru
Hoci sú nákupy cez internet na Slovensku už štandardom, objednávanie potravín v e-shopoch vzbudzuje u Slovákov ešte nedôveru. Vyplýva to z prieskumu ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Bratislava 26. novembra (TASR) - Hoci sú nákupy cez internet na Slovensku už štandardom, objednávanie potravín v e-shopoch vzbudzuje u Slovákov ešte nedôveru. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Ipsos, ktorý sa robil na reprezentatívnej vzorke 525 respondentov v septembri tohto roku. Prieskum ukázal, že 98 % respondentov využíva na nakupovanie elektronické obchody, pričom 35 % opýtaných ich používa niekoľkokrát do mesiaca. Najčastejšie nakupovanými kategóriami produktov sú oblečenie, drogéria a kozmetika a parfumy.
Naopak, podľa prieskumu na Slovensku stále pretrváva nedôvera pri nakupovaní potravín cez internet. Približne 60 % respondentov totiž uviedlo, že si potraviny takýmto spôsobom nekupuje nikdy. A takmer polovica opýtaných nenakupuje cez internet ani lieky, výživové doplnky alebo poistenie.
So svojím posledným nákupom cez internetový obchod bolo spokojných 92 % respondentov. Pritom 22 % ľudí zapojených do prieskumu uviedlo, že už nikdy nenakupujú v e-shope, s ktorým mali negatívnu skúsenosť a ďalších 44 % sa takémuto e-shopu vyhne, ak budú mať možnosť kúpiť rovnaký tovar inde. Vzhľadom na širokú dostupnosť e-shopov a nimi ponúkaných produktov je teda podľa prieskumu lojalita zákazníkov k ním nízka a kľúčovú úlohu hrá práve spokojnosť po každom jednotlivom nákupe.
V prieskume zároveň 26 % ľudí uviedlo, že už zažilo pri nakupovaní cez internet negatívnu skúsenosť. Najčastejšie išlo o dlhú dodaciu lehotu tovaru, jeho poškodenie alebo tovar nezodpovedal popisu uvedenému v e-shope, prípadne bol doručený poškodený. Naopak, veci, ktoré dokážu zákazníkov e-shopu potešiť, sú najmä darčeky k nákupu, rýchlosť dodania alebo zľava pri objednávke.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR