|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. decembra 2018
Nákup a konzumácia rýb vrcholí na Vianoce
Osem z desiatich českých i slovenských domácností si počas roka od októbra 2017 do septembra 2018 kúpilo ryby a na nákup sa vybrali v priemere 7-krát do roka. V ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Roman Hanc
Bratislava 14. decembra (TASR) - Osem z desiatich českých i slovenských domácností si počas roka od októbra 2017 do septembra 2018 kúpilo ryby a na nákup sa vybrali v priemere 7-krát do roka. V priemernom koši čerstvých rýb majú v oboch krajinách najväčší podiel na celkovom nakúpenom množstve kapor, losos a pstruh. V mrazenom segmente dominuje treska, ktorá na Slovensku tvorí viac ako polovicu trhu, v Čechách je to o niečo menej. Zistenia pochádzajú z GfK Spotrebiteľského panelu.Hoci sú ryby na pultoch predajní celoročne, v tejto ročnej dobe si pri zmienke o nich vybavíme najčastejšie pouličný predaj živých kaprov z kadí na trhoviskách alebo pred supermarketmi a predvianočný nákupný zhon.
V Česku si domácnosti pri jednom nákupe kúpili 0,7 kg rýb, na Slovensku o niečo viac a vďaka tomu je aj celková ročná spotreba rýb na jednu slovenskú domácnosť o trochu vyššia, a to 5,1 kg.
Čerstvé ryby sú dôležitejšie v Čechách. Tvoria polovicu trhu v objeme, zatiaľ čo na Slovensku je to len o málo viac ako štvrtina trhu.
"Ryby, či mrazené alebo čerstvé, nakupujeme celoročne, ale na konci roka je počet kupujúcich v oboch krajinách podľa očakávania najvyšší. V decembri 2017 nakúpilo ryby viac ako 50 % českých domácností. Na Slovensku to bolo dokonca viac ako 70 % domácností, čo je viac ako dvojnásobok oproti priemeru predchádzajúcich 11 mesiacov," hovorí Ladislav Csengeri, Consumer Panel Service Director CZ&SK.
Kapor skončil v decembri 2017 v nákupnom koši 23 % českých domácností. A hoci kapra považujú i na Slovensku stále za symbol Vianoc, najväčší počet slovenských domácností, si na rozdiel od českých, kúpil koncom roka 2017 tresku. Ďalší v poradí, čo do počtu kupujúcich, sa umiestnil losos a až potom prišiel na rad kapor.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR