|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. júna 2010
Náklady na opravu ciest sa blížia k 15 mil. eur
Foto: SITA/ Miro Dibák KOŠICE 9. júna (WEBNOVINY) – Predbežne odhadované náklady na opravu ciest v Košickom samosprávnom kraji sa blížia k 15 miliónom eur. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa kraja Zuzana Bobríková. ...
Zdieľať
Foto: SITA/ Miro Dibák
KOŠICE 9. júna (WEBNOVINY) – Predbežne odhadované náklady na opravu ciest v Košickom samosprávnom kraji sa blížia k 15 miliónom eur. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa kraja Zuzana Bobríková. „Škody, ktoré vznikli pri povodniach na cestách II. a III. triedy v správe Košického samosprávneho kraja, sú obrovské. Predbežné odhadované náklady na opravu ciest sa blížia k 15 miliónom eur. Regionálna samospráva hľadá zdroje na ich financovanie, pretože vo vlastnom rozpočte v dôsledku krízy nemá dostatok peňazí. Očakáva pomoc od vlády, rokuje o ďalších možnostiach s bankami, hľadá vlastné zdroje z predaja prebytočného majetku. Stále sú však pod vodou ďalšie kilometre ciest a rozsah ich poškodenia nie je zatiaľ známy. Výška škôd preto určite ešte narastie,“ povedala Bobríková. Podľa jej vyjadrenia pracovníci Správy ciest Košického samosprávneho kraja sa od začiatku krízového stavu snažia udržiavať cesty v povodňami postihnutých regiónoch zjazdné.
„V čase kulminácie vodných tokov v nepretržitých službách navážali kameň a štrk na komunikácie, ktoré podmývala voda. Okamžite po poklese hladín začali s obhliadkami poškodených úsekov a prvými opravami. Najvážnejšie problémy cestárom spôsobili viaceré zosuvy pôdy, pretože opravy takýchto porúch si vyžiadajú komplexnú rekonštrukciu vrátane geologického prieskumu a stabilizácie územia. Úseky ciest so zosuvmi sú uzatvorené, pretože prejazd hlavne nákladných áut a autobusov by mohol ohroziť bezpečnosť a životy ľudí, ale zároveň ešte vážnejšie poškodiť zosúvajúce sa cesty. Správa ciest preto tam, kde to umožňujú podmienky, pripravuje dočasné panelové cesty. Ide hlavne o úseky, do ktorých sa inak nedá dostať, alebo si vyžadujú veľké obchádzky,“ informovala hovorkyňa kraja Zuzana Bobríková.
S opravami zatiaľ neprejazdnej podmytej cesty III/50196 Košice – Zdoba začali v stredu 9. júna pracovníci spoločnosti Eurovia SK. „Ide o rozsiahlu opravu so stabilizáciou podložia do hĺbky troch metrov v dĺžke asi 60 metrov. Tento úsek treba vybagrovať, vyplniť štrkom a upraviť asfaltovým povrchom. Ak práce nič neskomplikuje, cesta do Zdoby by mala byť hotová o týždeň, v utorok 15. júna,“ informovala Bobríková.
Doplnila, že po dnešnej obhliadke zosuvu medzi Prakovcami a Helcmanovcami na Spiši by sa vodiči osobných áut mohli dostať ďalej do Hnileckej doliny po náhradnej panelovej ceste v piatok, alebo v priebehu víkendu. „Keďže pôjde len o náhradnú cestu vytvorenú v prieseku lesom ponad miesto zosuvu, nebude umožnená doprava vozidlám nad 3,5 tony. Momentálne sa robí odvodnenie svahu a prerezávka lesa, v ďalších dňoch budú pracovníci spoločnosti Eurovia SK navážať na náhradnú cestu štrk a panely. Zároveň na pôvodnej ceste odborníci statici a geológovia skúmajú rozsah a príčiny zosuvu. Na základe posudku sa bude môcť pripraviť projektová dokumentácia, budú známe aj náklady na rekonštrukciu a predpokladaný čas jej realizácie,“ uviedla Bobríková.
V piatok 11. júna začnú pracovníci Inžinierskych stavieb s opravou zosuvu pri Nižnej Hutke. Postupne by sa tak mali najprv dočasne a potom trvalo sprejazdniť všetky úseky ciest, ktoré boli uzavreté kvôli zosuvom pôdy. Vylúčenie alebo obmedzenie dopravy bolo nevyhnutné, pretože prejazdy hlavne nákladných áut by spôsobili ešte rozsiahlejšiu deštrukciu ciest.
SITA
„V čase kulminácie vodných tokov v nepretržitých službách navážali kameň a štrk na komunikácie, ktoré podmývala voda. Okamžite po poklese hladín začali s obhliadkami poškodených úsekov a prvými opravami. Najvážnejšie problémy cestárom spôsobili viaceré zosuvy pôdy, pretože opravy takýchto porúch si vyžiadajú komplexnú rekonštrukciu vrátane geologického prieskumu a stabilizácie územia. Úseky ciest so zosuvmi sú uzatvorené, pretože prejazd hlavne nákladných áut a autobusov by mohol ohroziť bezpečnosť a životy ľudí, ale zároveň ešte vážnejšie poškodiť zosúvajúce sa cesty. Správa ciest preto tam, kde to umožňujú podmienky, pripravuje dočasné panelové cesty. Ide hlavne o úseky, do ktorých sa inak nedá dostať, alebo si vyžadujú veľké obchádzky,“ informovala hovorkyňa kraja Zuzana Bobríková.
S opravami zatiaľ neprejazdnej podmytej cesty III/50196 Košice – Zdoba začali v stredu 9. júna pracovníci spoločnosti Eurovia SK. „Ide o rozsiahlu opravu so stabilizáciou podložia do hĺbky troch metrov v dĺžke asi 60 metrov. Tento úsek treba vybagrovať, vyplniť štrkom a upraviť asfaltovým povrchom. Ak práce nič neskomplikuje, cesta do Zdoby by mala byť hotová o týždeň, v utorok 15. júna,“ informovala Bobríková.
Doplnila, že po dnešnej obhliadke zosuvu medzi Prakovcami a Helcmanovcami na Spiši by sa vodiči osobných áut mohli dostať ďalej do Hnileckej doliny po náhradnej panelovej ceste v piatok, alebo v priebehu víkendu. „Keďže pôjde len o náhradnú cestu vytvorenú v prieseku lesom ponad miesto zosuvu, nebude umožnená doprava vozidlám nad 3,5 tony. Momentálne sa robí odvodnenie svahu a prerezávka lesa, v ďalších dňoch budú pracovníci spoločnosti Eurovia SK navážať na náhradnú cestu štrk a panely. Zároveň na pôvodnej ceste odborníci statici a geológovia skúmajú rozsah a príčiny zosuvu. Na základe posudku sa bude môcť pripraviť projektová dokumentácia, budú známe aj náklady na rekonštrukciu a predpokladaný čas jej realizácie,“ uviedla Bobríková.
V piatok 11. júna začnú pracovníci Inžinierskych stavieb s opravou zosuvu pri Nižnej Hutke. Postupne by sa tak mali najprv dočasne a potom trvalo sprejazdniť všetky úseky ciest, ktoré boli uzavreté kvôli zosuvom pôdy. Vylúčenie alebo obmedzenie dopravy bolo nevyhnutné, pretože prejazdy hlavne nákladných áut by spôsobili ešte rozsiahlejšiu deštrukciu ciest.
SITA