Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

07. augusta 2018

Najziskovejšou automobilovou značkou je Ferrari



Veľké autá, veľké zisky, tento slogan automobilového priemyslu dnes už úplne neplatí, ukázala štúdia nemeckého automobilového experta Ferdinanda Dudenhöffera.



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Mníchov 7. augusta (TASR) - Veľké autá, veľké zisky, tento slogan automobilového priemyslu dnes už úplne neplatí, ukázala štúdia nemeckého automobilového experta Ferdinanda Dudenhöffera.


Ferrari zaznamenalo v 1. polroku z každého predaného auta prevádzkový zisk 69.000 eur, v prípade automobilky Jaguar-Landrover to bolo len 800 eur. Tesla a Bentley, naopak, na každom vozidle prerábajú, tvrdí Dudenhöfferova štúdia.

Prémiové značky Mercedes, BMW a Audi majú z predaného auta zisk pred úrokmi a zdanením okolo 3000 eur. O niečo za nimi zaostáva Volvo. Naopak, strata Tesly pri každom predanom elektromobile predstavuje 11.000 eur.

Porsche je podľa štúdie v porovnaní s Mercedesom, Audi a BMW výrazne ziskovejšie a nachádza sa "v inej lige". Obrat z jedného vozidla predstavuje v priemere 91.000 eur a zisk takmer 17.000 eur. Priemerné Maserati je o niečo lacnejšie a prináša prevádzkový zisk vo výške necelých 5000 eur.

Ferrari je s veľkým náskokom najziskovejšou značkou. Priemerne dostane za každé predané auto 280.000 eur, a prevádzkový zisk predstavuje 69.000 eur.

Hlboko v červených číslach zostáva so svojimi luxusnými autami Bentley. Strata na vozidlo dosahuje podľa Dudenhöffera 17.000 eur.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Rezort diplomacie podniká kroky v súvislosti s únosom Vietnamca
<< predchádzajúci článok
Oteplenie vody Dunaja znižuje výkon atómovej elektrárne v Paksi