|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. marca 2016
Najvyšší most v strednej Európe dnes preklenie medzinárodný koridor
Na snímke pohľad na most vedúci do západného portálu tunela. Vo Svrčinovci.
Zdieľať
Na snímke pohľad na most vedúci do západného portálu tunela. Vo Svrčinovci. Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Svrčinovec 8. marca (TASR) - Stavba nosnej konštrukcie mosta mimoúrovňovej križovatky Svrčinovec na diaľnici D3 s celkovou dĺžkou oboch mostov 862 metrov dnes preklenie údolie Šľahorovho potoka, medzištátnu cestu I/11 a medzinárodnú železnicu do Českej republiky. TASR o tom informoval hovorca spoločnosti Doprastav Ján Brodenec."Most je dominantným objektom mimoúrovňovej križovatky Svrčinovec, pretože ako jediný na tomto úseku diaľnice D3 sa stavia v plnom profile. Teda samostatne ľavý a samostatne pravý most. Výstavba takýmto spôsobom zabezpečí funkčnosť celej mimoúrovňovej križovatky," vysvetlil hovorca Doprastavu.
Najvyššiu časť konštrukcie podopiera pilier vo výške 35 metrov. "Jej celková dĺžka je 862 metrov, pričom dĺžka nosnej konštrukcie pravého mosta má 406 metrov a ľavého 368 metrov. Súčasťou ľavého mosta je aj 88-metrová odbočovacia vetva B1, ktorú budovali na pevnej skruži," uviedol Brodenec.
Doplnil, že budovanie nosnej konštrukcie sa začalo 17. februára 2015 zhotovením debnenia a buduje sa metódou postupného vysúvania z výrobnej plošiny, ktorá je charakteristická efektivitou a rýchlosťou výstavby. "Jej princípom je budovanie kompletnej nosnej konštrukcie na jednom mieste vo výrobni, čo je pracovný priestor na výrobu celého mosta. Takto vybudovaná časť mosta, tzv. takt, sa po predopnutí konštrukcie vysunie do projektovanej polohy. Výroba jedného taktu trvá štandardne sedem dní. Aby sme mohli budovať konštrukciu v takomto cykle, bolo nevyhnutné využiť betón so špeciálnou receptúrou, ktorá zabezpečila požadovanú pevnosť už po 36 hodinách tuhnutia a tvrdnutia zmesi," ozrejmil hovorca Doprastavu.
"Veľmi dôležitú úlohu pri stavbe zohrávalo aj počasie, ktoré nás pozitívne prekvapilo. Bola iba mierna kysucká zima, kedy sme za celé obdobie výstavby nosnej konštrukcie obmedzili práce z dôvodu nízkej teploty iba na necelý týždeň. Na zvyšné neprajné počasie sme boli pripravení zateplenou výrobňou s vykurovaním," uzavrel Brodenec.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR