|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. júna 2018
Najvyšší kontrolný úrad EÚ kritizoval budovanie železničných tratí
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Luxemburg 26. júna (TASR) - Najvyšší kontrolný úrad EÚ ostro kritizoval drahé, nekoordinované a pomalé budovanie siete pre rýchliky ICE v Európe. S podporou 23,7 miliardy eur od roku 2000 došlo k nedostatočnému prepojeniu národných železničných tratí v spoločenstve. V utorok to v Luxemburgu uviedol kontrolór úradu Oskar Herics. Dodal, že sa do roku 2030 nedosiahne cieľ, aby bola v EÚ vybudovanú sieť 30.000 km pre rýchliky s vysokou rýchlosťou.Pracovníci úradu skontrolovali v Nemecku a v ďalších piatich krajinách 10 tratí a štyri trate medzi nimi. Zisťovali, koľko peňazí sa vynaložilo na vybudovanie 5000 km. Takmer v 50 % z nich stál každý kilometer priemerne 25 miliónov eur.
Z nich na 10 tratiach sa vynaložilo na skrátenie trvania cesty o jednu minútu 100 miliónov eur. Až 369 miliónov eur si tento výsledok vyžiadal medzi Stuttgartom a Mníchovom.
Podľa úradu nejestvuje vhodná koordinácia alebo strategické plánovanie budovania vysokorýchlostných tratí preto, lebo krajiny ich realizujú len pre seba a neprihliadajú na potreby EÚ.
Pracovníci kontrolného úradu prišli k záveru, že sa dotácie EÚ na budovanie tratí nevyužívajú optimálne. Ich projekty medzi členmi EÚ nie sú pre národné vlády prioritou. Európska komisia nemá nijaký nástroj, aby tento proces mohla riadiť. „To znamená, že vyššia hodnota spolufinancovania Európskou úniou je malá," povedal Herics.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR