|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. júna 2007
Najväčšiu plachetnicu na Slovensku stavia košický podnikateľ
Najväčšiu plachetnicu na Slovensku stavia košický podnikateľ Štefan Pachota. Po dokončení by mala necelých 15 metrov dlhá a so stožiarom 24 metrov vysoká plachetnica poskytnúť komfort pre ôsmich ľudí.
Zdieľať
Jeho snom je oboplávať celú zemeguľu.
"Dúfam, že sa mi to podarí realizovať a oboplávať celý svet. Je to veľmi stabilná loď s ťažkým kýlom s veľkým oplachtením, je vhodná na plavbu okolo sveta do najtvrdších podmienok. Robí sa len na zákazky, nerobí sa sériovo. Je to taký ťažký, ale pomerne rýchly oceľový tank. Páči sa mi, je to zaujímavý spôsob života na mori, maximálny pocit slobody. Ten, kto to nezažil, to nepochopí," povedal pre TASR Pachota, ktorý sa prvýkrát previezol na plachetnici pred ôsmimi rokmi v Chorvátsku. Odvtedy prepadol tejto netradičnej suchozemskej záľube.
S výstavbou plachetnice začal v januári minulého roka v neďalekom priemyselnom hangári pri Košiciach. Podľa jeho slov už má najťažšiu prácu, vybudovanie oblého oceľového skeletu, za sebou. "Dokončiť by som ju mohol za šesť mesiacov. Na vodu ju prvýkrát postavím v Strede nad Bodrogom, odkiaľ ju vlečným člnom preplavím po Dunaji do Čierneho mora," popisuje púť plachetnice zo suchozemia na more. Pachota je ako jeden z mála suchozemcov držiteľom tzv. skiperského preukazu, čo ho oprávňuje riadiť plavidlá.
Prvá najväčšia plachetnica na Slovensku s dĺžkou 48 stôp (necelých 15 metrov), šírkou 4,5 metra a ponorom 2,20 metra poskytne komfort pre ôsmich ľudí v troch kajutách. K dispozícii bude salón, kuchyňa, dve kúpeľne a odsoľovacie zariadenie na výrobu pitnej vody.
Projekt plachetnice vyšiel slovenského staviteľa u jednej z najlepších projekčných lodiarskych spoločností v Holandsku na pol milióna korún. Hodnota lode po dostavaní by mala dosiahnuť okolo šiestich miliónov. S výstavbou interiéru pomôžu Pachotovi slovenskí stolári, oceľ nakúpil z košických oceliarní, na ostatných prácach sa podieľa približne šesť ľudí.
S výstavbou plachetnice začal v januári minulého roka v neďalekom priemyselnom hangári pri Košiciach. Podľa jeho slov už má najťažšiu prácu, vybudovanie oblého oceľového skeletu, za sebou. "Dokončiť by som ju mohol za šesť mesiacov. Na vodu ju prvýkrát postavím v Strede nad Bodrogom, odkiaľ ju vlečným člnom preplavím po Dunaji do Čierneho mora," popisuje púť plachetnice zo suchozemia na more. Pachota je ako jeden z mála suchozemcov držiteľom tzv. skiperského preukazu, čo ho oprávňuje riadiť plavidlá.
Prvá najväčšia plachetnica na Slovensku s dĺžkou 48 stôp (necelých 15 metrov), šírkou 4,5 metra a ponorom 2,20 metra poskytne komfort pre ôsmich ľudí v troch kajutách. K dispozícii bude salón, kuchyňa, dve kúpeľne a odsoľovacie zariadenie na výrobu pitnej vody.
Projekt plachetnice vyšiel slovenského staviteľa u jednej z najlepších projekčných lodiarskych spoločností v Holandsku na pol milióna korún. Hodnota lode po dostavaní by mala dosiahnuť okolo šiestich miliónov. S výstavbou interiéru pomôžu Pachotovi slovenskí stolári, oceľ nakúpil z košických oceliarní, na ostatných prácach sa podieľa približne šesť ľudí.
(TASR)