|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. apríla 2016
Najväčšie obavy majú obchodníci z nárastu nákladov na priestory
Nárast nákladov na obchodné priestory a nejasné ekonomické vyhliadky sú podľa podnikateľov v maloobchode dve najväčšie riziká pre rok 2016. Kým v prvom ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Renáta Minová
Bratislava 2. apríla (TASR) – Nárast nákladov na obchodné priestory a nejasné ekonomické vyhliadky sú podľa podnikateľov v maloobchode dve najväčšie riziká pre rok 2016. Kým v prvom prípade vidí toto riziko 56 % z nich, v druhom je to 42 % opýtaných predajcov. Vyplýva to z celosvetového prieskumu realitno-poradenskej spoločnosti CBRE. Ako tretiu najväčšiu hrozbu označili nedostatok kvalitných obchodných priestorov (37 %).Poradenská firma konštatovala, že aj v tomto roku by mala globálna ekonomika v ustálenom tempe naďalej rásť, pričom na vyspelých trhoch sa očakáva len mierne tempo rastu. Upozornila však na potenciálne riziká, a to najmä rastúce úrokové sadzby v USA, oslabenie čínskeho jüanu a finančnú krízu na jednom alebo viacerých rozvíjajúcich sa trhoch.
Pozitívne trendy by mali byť podľa nej viditeľné aj v oblasti maloobchodu. Až 83 % maloobchodníkov predpokladá, že rozširovanie počtu ich kamenných predajní neovplyvní nárast online predaja v roku 2016.
„Síce opatrne, ale naďalej budú maloobchodníci rozširovať sieť svojich kamenných predajní. Samozrejme, čakajú ich prirodzené výzvy v podobe zvyšujúcich sa nákladov, nestabilných ekonomík na niektorých trhoch, a tiež v podobe hrozieb a príležitostí, ktoré ponúkajú moderné technológie,“ predpovedá výkonný riaditeľ CBRE Slovensko Tomáš Hegedűš.
Orientácia predajcov na trhy jednotlivých krajín bude v tomto roku rôznorodá, na vrchole ich agendy však aj naďalej zostane západná Európa, konkrétne Nemecko (35 %), Francúzsko (33 %) či Veľká Británia (29 %). Napriek obavám z vývoja ekonomiky v USA a Číne vidia maloobchodníci potenciál aj na týchto trhoch. Malé trhy ako Slovensko, Slovinsko alebo Estónsko s 3 % nie sú podľa prieskumu v popredí záujmu.
Opatrne optimistický sa zdá byť trend otvárania nových predajní, najmä u amerických a európskych značiek. Až 67 % značiek je pripravených otvoriť do 20 nových obchodov. Ďalších 17 % by chcelo v tomto roku otvoriť viac ako 40 obchodov. Prieskum ukázal tiež, že len 22 % obchodníkov v retaile sa obáva silnej konkurencie z prostredia online predaja.
Štandardné obchody v mestách a obchodné jednotky v nákupných centrách sú podľa CBRE celkom očakávane najpopulárnejšími formátmi predajní, u ktorých sa predpokladá expanzia. „Zaujímavosťou je aj cielenie na tzv. travel hubs, teda cestovné uzly ako letiská, terminály vlakových či autobusových staníc,“ uzavrela spoločnosť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR