Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

03. decembra 2007

Najúpešnejší pedagógovia 2. ročníka súťaže Cena Slovak Telekom



Dňa 27. novembra 2007 vyhlásili predstavitelia spoločnosti Slovak Telekom výsledky 2. ročníka súťaže Cena Slovak Telekom, ktorá sa uskutočnila pod záštitou Ministerstva školstva SR.



Zdieľať
Na slávnosti v Pálffyho paláci v Bratislave za prítomnosti štátnej tajomníčky MŠ SR Bibiány Obrimčákovej ocenili atraktívnymi finančnými odmenami v celkovej výške štvrť milióna korún najkreatívnejších pedagógov základných, stredných a špeciálnych škôl. Absolútnymi víťazmi troch kategórii sa stali Mgr. Jarmila Strechová zo Špeciálnej ZŠ v Drietome, Mgr. Anna Prachová zo ZŠ Novej Vsi a PaedDr. Milan Trnka z Piaristického gymnázia v Nitre.


Práce pedagógov o vlastných metodických skúsenostiach, ktoré zaslali prostredníctvom stránky www.cenast.sk, hodnotila desaťčlenná odborná komisia na základe štyroch kritérií. Jej predseda, prof. RNDr. Ján Pišút, DrSc., z Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave konštatoval: „Úroveň prác v 2. ročníku súťaže je o niečo vyššia, hoci prác prišlo trošku menej. Členov poroty potešilo, že veľa prác prišlo od autorov, ktorí sa do súťaže zapojili po prvýkrát. Oceňujem nárast počtu prác, v ktorých autori popísali postupy využívania info-komunikačných technológií v modernom projektovom vyučovaní. Potešiteľná je aj spolupráca učiteľov so žiakmi. Unikátnosť tejto súťaže je v tom, že práce sú verejne prístupné. Sú to skvelé návody na inšpiráciu iným pedagógom, ktoré obohatia vyučovanie žiakom a študentom. Priznám sa, že niektoré z prác pre najmladších žiakov som využil pri hraní sa s vnúčikom pri počítači. Zaujímavé je aj to, že medzi ocenenými prácami nie je ani jedna, ktorá by bola napísaná učiteľom z bratislavskej školy.“

V druhom ročníku súťaže v kategórii Špeciálne školy obhájila svoje prvenstvo z minulého ročníka Mgr. Jarmila Strechová zo Špeciálnej ZŠ v Drietome, v kategórii Základné školy vyhrala Mgr. Anna Prachová zo ZŠ Novej Vsi a v kategórii Stredné školy zvíťazil PaedDr. Milan Trnka z Piaristického gymnázia v Nitre.

Bibiána Obrimčáková, štátna tajomníčka ministerstva školstva, počas slávnostného odovzdávania cien uviedla: „Uvedomujeme si, že v oblasti školstva je kľúčovým faktorom ďalšieho rozvoja vzdelanosti zavádzanie najmodernejších informačno-komunikačných technológií do vyučovacieho procesu, tvorba e-learningového obsahu vyučovania, ako aj školenia pedagógov pre aktívne používanie informačno-komunikačných technológií vo vyučovacom procese. Je potešiteľné, že naše ciele podporujú aj takéto súťaže, v ktorých vďaka odvážnym učiteľom môžu zatraktívniť vyučovací proces na rôznych predmetoch i ďalší slovenskí pedagógovia. Veď ďalšie vzdelávanie tvorí súčasť celoživotného vzdelávania, ktoré sa týka nielen terajších študentov, ale aj ich pedagógov.“

Najúspešnejší Prešovský kraj

Cieľom súťaže je oceniť invenčné metodické prístupy učiteľov s využitím moderných informačno-komunikačných technológií, podporiť multimediálne vzdelávanie na školách a inšpirovať aj ďalších pedagógov. Druhý ročník súťaže prebiehal od 3. mája do 7. novembra 2007 elektronickou formou na webovej stránke www.cenast.sk. Z celkového počtu 166 prác bolo do kategórie Špeciálne školy prihlásených 16 prác, do kategórie Základné školy 96 prác a do kategórie Stredné školy 54 prác. Absolútni víťazi získali sumu 40 000 Sk, druhé miesta 25 000 Sk a tretie miesta 15 000 Sk. Odborná komisia sa rozhodla udeliť i sedem čestných uznaní za mimoriadny prínos do pedagogiky. Každý z ich autorov získal sumu 5 000 Sk.

Z regionálneho hľadiska najvyššie zastúpenie v počte prihlásených prác mal Prešovský kraj (17%), nasledoval Košický kraj (16%) a Žilinský kraj (14%). Najslabšie zastúpeným krajom bol Bratislavský kraj. Prešovskému kraju patrí, čo do počtu prác, prvenstvo v kategórii Základné školy. V košickom kraji boli najaktívnejší pedagógovia v kategórii Stredné školy. V kategórii Špeciálne školy viac ako tretinu prác prihlásili odborníci z banskobystrického kraja. Tretina prác tejto kategórie sa týkala odborných predmetov zo špeciálnej pedagogiky. V kategórii Základné školy mali početné zastúpenie hravé projekty na 1. stupni. V tejto kategórii takmer štvrtina prác popisovala moderné multimediálne metódy na vyučovaní cudzích jazykov - najviac angličtiny. Okrem klasických humanitných a prírodovedných predmetov boli do súťaže prihlásené aj tzv. výchovné predmety – výtvarná, hudobná, etická, pracovná, dokonca aj náboženská výchova. V kategórii Stredné školy z 54 prác viac ako tretinu tvorili práce z odborných predmetov – rôzne špecializované technológie, elektrotechnika spojená s automatizáciou, lesné prostredie, ako aj ekonomika.

„Som rád, že vďaka hojnej tohtoročnej účasti učiteľov sa na webovej stránke www.cenast.sk rozšírila unikátna Virtuálna knižnica, ktorá teraz po dvoch súťažných ročníkoch obsahuje už 352 prác. Ďakujeme všetkým aktívnym pedagógom a gratulujeme laureátom súťaže,“ povedal pri odovzdávaní cien Ján Kondáš, riaditeľ pre korporátnu komunikáciu Slovak Telekomu. Ako dodal, jednou z priorít spoločenskej zodpovednosti Slovak Telekomu je internetizácia Slovenska. „Máme vytvorený špeciálny program eSlovakia, v rámci ktorého podporujeme počítačovú gramotnosť a internetové pripojenie pre rôzne skupiny obyvateľstva. Najväčšiu pozornosť venujeme rozvoju učiteľov, žiakov a študentov, ktorí sú nositeľmi znalostnej ekonomiky.“


Výsledky
Odborná komisia rozhodla o najlepších prácach a ich autoroch nasledovne:

Kategória Špeciálne školy:

1. miesto: Mgr. Strechová Jarmila, ZŠsMŠ, Drietoma
Práca: Reedukácia dyskalkúlie s využitím IKT

2. miesto: Mgr. Kupková Jana; ZŠI pre nehovoriacich, Brezolupy
Práca: Využitie IKT v predmete ILC

3. miesto: Mgr. Fábryová Milena; Špeciálna ZŠ pri OUI, Valaská
Práca: Využitie IKT na hodinách individuálnej logopedickej starostlivosti v špeciálnej škole

Čestné uznanie: Mgr. Danková Marianna; ZŠsMŠ Hrčeľ
Práca: Využitie IKT pri vyučovaní zemepisu v špeciálnej triede

Čestné uznanie: PaedDr. Vaňová Zuzana; ZŠ, Malinovského ul., Partizánske
Práca: Nácvik čítania s porozumením u dyslektických detí


Kategória Základné školy:

1. miesto: Mgr. Prachová Anna; ZŠ, Ul. Ing. Kožucha, Spišská Nová Ves
Práca: Stop drogám, hudba lieči. Využitie IKT v projektovom vyučovaní

2. miesto: Mgr. Kuljovská Jana, ZŠ, Mládežnícka ul., Krásno nad Kysucou,
Práca: Tvorivé využitie IKT na hodinách slovenského jazyka a literatúry na 2. stupni ZŠ

3. miesto: Mgr. Gabajová Ľubica; ZŠ, Ulica mieru, Bytča
Práca: IKT ako súčasť vyučovania na prvom stupni

Čestné uznanie: PaedDr. Janšto Martin; ZŠ M. R. Štefánika, Košariská
Práca: Informačný vek v jubilejnej škole 1928 alebo Nové možnosti sprístupňovania regionálnej histórie, prírodných zaujímavostí krajiny a tradičnej ľudovej kultúry v podmienkach súčasnej školy

Čestné uznanie: Mgr. Kapjorová Gabriela, ZŠ, Hviezdoslavova ul., Trstená
Práca: IKT v rozprávke "Asterix a Obelix kontra Cézar"

Čestné uznanie: Mgr. Fáberová Janka, ZŠsMŠ, Kalinovo
Práca: IKT - môj kľúč ku detským srdiečkam


Kategória Stredné školy:

1. miesto: PaedDr. Trnka Milan; Piaristické gymnázium, Nitra
Práca: Využitie IKT vo vyučovaní geografie a pri práci triedneho učiteľa


2. miesto: Ing. Tkáčová Zuzana; SPŠ dopravná, Hlavná ul., Košice
Práca: Implementácia IKT do vyučovania predmetu Automatizácia

3. miesto: Mgr. Ravas Roman, Gymnázium L. Novomeského, Dlhá ul., Senica
Práca: Využitie programu Poznávajme vtáky pri výuke biológie


Čestné uznanie: Mgr. Šmelková Ivana; Súkromné gymnázium, Dneperská ul., Košice
Práca: Učme sa pre život, alebo pekelne dobre pokusy

Čestné uznanie: Mgr. Vašková Viera; Gymnázium, Školská ul., Spišská Nová Ves
Práca: Moderné koncepcie vyučovania chémie s využitím IKT nástrojov z pozície učiteľa a riadiaceho pracovníka

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Pozemky vo Veľkom Slavkove sa zrejme vrátia SPF
<< predchádzajúci článok
Nemecku hrozí nedostatok kvalifikovaných pracovníkov

Najúpešnejší pedagógovia 2. ročníka súťaže Cena Slovak Telekom - diskusné fórum čitateľov

gratulujeme5.12. 17:37:21