|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. decembra 2006
Najpopulárnejším športom na TV je v SR hokej, v Európe futbal
Najpopulárnejším športom, ktorý diváci v Európe sledujú v televízii najradšej, je futbal. Výnimkou je len Slovensko s Českou republikou, kde je najpopulárnejším televíznym športom hokej, a ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. decembra (WN/PR) - Najpopulárnejším športom, ktorý diváci v Európe sledujú v televízii najradšej, je futbal. Výnimkou je len Slovensko s Českou republikou, kde je najpopulárnejším televíznym športom hokej, a Belgicko, kde spomedzi všetkých športov najradšej sledujú v televízii tenis. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu o televíznom správaní sa divákov, ktorý na Slovensku a v ďalších 13 európskych krajinách uskutočnil vedúci európsky poskytovateľ služieb káblovej televízie, internetu chello, telefónnych služieb a digitálnej televízie, spoločnosť UPC. Na Slovensku spoločnosť UPC pôsobí prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA, poskytujúcej služby káblovej a satelitnej televízie, telefónie a internetu chello.
Prieskum sa uskutočnil v 13 európskych krajinách (Rakúsko, Belgicko, Česká republika, Francúzsko, Nemecko, Maďarsko, Írsko, Holandsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko a Švajčiarsko) na vzorke 6052 respondentov v období október – december tohto roku. Ide už o tretí paneurópsky prieskum UPC, ktorý je zároveň jedným z najrozsiahlejších doposiaľ vykonaných prieskumov verejnej mienky tohto druhu. Tentoraz sa zameral na otázky všeobecne spojené s televíznou skúsenosťou, ako i na význam televízie v živote divákov z hľadiska športu na televíznych obrazovkách. Prieskum bol uskutočnený spoločnosťou Research International, vedúcou medzinárodnou prieskumnou agentúrou, metódou face to face a on-line panelov pri dodržaní pravidiel reprezentatívnosti z hľadiska pohlavia, veku a trvalého bydliska.
V Európe najpopulárnejší futbal, na Slovensku hokej
Najpopulárnejším športom, ktorí diváci sledujú prostredníctvom televízie najradšej, je vo väčšine uvedených európskych krajín považovaný futbal (za najobľúbenejší ho podľa výsledkov prieskumu považuje až 46% európskych respondentov). Inak je tomu iba na Slovensku, kde až 46% oslovených za najobľúbenejší šport na sledovanie v televízii považuje ľadový hokej. Futbal skončil až na druhom mieste s hlasmi 40% respondentov. Hokej pritom podľa výsledkov prieskumu rovnako obľubujú slovenskí muži (67%) ako aj ženy (66%). Podobne je to aj v Česku, kde je však hokej ešte populárnejší než u nás (získal až 49% hlasov respondentov prieskumu) a v Belgicku, kde sa najväčšej obľube teší tenis (49% respondentov). Napriek tomu, 24% oslovených slovenských respondentov by uvítalo ešte viac futbalu na TV obrazovkách, pričom 20% si myslí, že futbalu v televízii je viac než by ho malo byť a 56% slovenských respondentov považuje súčasný stav s množstvom futbalového programu na TV za optimálny. V celoeurópskom meradle, po futbale, sa najväčšej obľube zo športov na TV obrazovke teší Formula 1 (22%) a tenis (18%).
Slováci majú radi priame športové prenosy, vo finále MS vo futbale sme fandili Talianom
Z výsledkov prieskumu ďalej vyplýva, že 39% slovenských divákov preferuje sledovanie priamych televíznych prenosov z futbalových stretnutí. Takmer 9% divákov však stačí vidieť v televízii skrátené záznamy s najzaujímavejšími momentmi zápasu, a až 44% respondentov je jedno, či ide o prenos alebo záznam. Priame prenosy pritom na Slovensku preferujú skôr muži (46%), kým ženy majú o televízne prenosy naživo výrazne nižší záujem (29%). Za najvýznamnejšiu televíznu udalosť roka označila väčšina respondentov vo všetkých krajinách, podobne ako na Slovensku, Majstrovstvá sveta vo futbale. Vo finálovom zápase majstrovstiev našinci preferovali Talianov (22%) pred Francúzmi (20%).
Najobľúbenejším TV žánrom sú filmy, reality show sú až na konci
Pre viac ako polovicu Slovákov (51%), je podľa výsledkov prieskumu najobľúbenejším televíznym žánrom film. Na druhej priečke sa umiestnili správy (45%), šport (30%), komédie (27%), súťažné programy (19%), a dokumenty a seriály (rovnako po 18%). Reality show považuje za obľúbený televízny žáner iba 5% slovenských respondentov. Príznačné pre slovenských divákov je, ako ďalej vyplynulo z prieskumu, že muži najradšej sledujú spravodajstvo, šport a televízne dokumenty, kým ženy preferujú skôr komédie a súťažné programy. Podobne ako v iných európskych krajinách, aj u nás výsledky prieskumu ukázali, že komerčné televízne stanice sú obľúbenejšie ako verejnoprávne. Až 47% oslovených sa vyjadrilo, že radšej sledujú komerčné stanice, až potom domáce verejnoprávne stanice (preferuje ich len 26% opýtaných). Slováci, na rozdiel od respondentov v iných krajinách, však preferujú aj sledovanie zahraničných verejnoprávnych televíznych staníc, keď ich za obľúbené označilo až 10% oslovených.
Až 60% Slovákov nikdy neposlalo SMS správu do televíznych hlasovaní
Jedným z najzaujímavejších výsledkov prieskumu je údaj o posielaní krátkych textových správ (SMS) do televíznych programov. Aj keď stále viac televízií v rôznych reláciách umožňuje hlasovať prostredníctvom SMS, až 69% európskych a 60% slovenských divákov nikdy neposlalo žiadnu SMS-ku do televíznych programov. Spomedzi tých, čo SMS-ky posielajú, sú prevažne ženy a mladí ľudia do 30 rokov.
Informácie o televíznom programe hľadáme najmä v novinách
Z výsledkov prieskumu taktiež vyplýva, že podobne ako 52% Európanov, viac ako polovica Slovákov (56%) hľadá informácie o televíznom programe najmä v novinách venujúcich sa TV programu, t.j. špecializovaných tlačených televíznych sprievodcoch. Z dennej tlače a teletextu získava tieto informácie 28% slovenských respondentov, podstatne zriedkavejším zdrojom týchto informácií je internet (9%). Pri rozhodovaní sa o tom, čo sledovať na TV, sa až 38% Slovákov rozhoduje na základe ukážok (trailerov) z filmov a iných relácií (v ostatných sledovaných krajinách je to až 42%). Menej častým zdrojom pri rozhodovaní sa sú programové tipy publikované v médiách (21%) a odporúčania od kamarátov a rodinných príslušníkov (15%).
Slováci si programy zväčša nenahrávajú a pri sledovaní často prepínajú programy
Väčšina Slovákov (54%) si podľa výsledkov prieskumu nikdy nenahráva programy, ktoré už raz zmeškali sledovať. Spomedzi tých, ktorí si televízny program nahrávajú, 29% používa na to videorekordér, 13% DVD rekordér a 9% využíva internetový archív. Mladí ľudia do 30 rokov využívajú na nahrávanie programu najmä DVD rekordéri a internet. Takmer polovica Slovákov (46%) sleduje televíziu bez toho, aby si vopred vybrali konkrétny program, ktorý chcú sledovať. Viac je však tých (52%), ktorí denne zisťujú informácie o vysielanom programe. Slováci však zároveň často prepínajú kanály a počas jedného večera často striedajú televízne stanice, ktoré sledujú. Do skupiny častých „prepínačov“ patrí podľa výsledkov prieskumu až 46% slovenských divákov.
O tom, čo sa má či nemá vysielať by mali rozhodovať diváci, nie úrady
Podľa slovenských respondentov prieskumu, o tom, čo sa má či nemá vysielať by mali rozhodovať v prvom rade diváci. Myslí si to až 38% oslovených. Podľa necelej tretiny (30% respondentov), by o tom mali rozhodovať najmä tvorcovia programu a 17% si myslí, že je to kompetencia vysielacích spoločností. Iba 9% slovenských respondentov si myslí, že je to kompetencia, ktorá prislúcha štátnym orgánom.
Spoločnosť UPC je vedúcim paneurópskym poskytovateľom služieb televízie, širokopásmového internetu a telefónie. Na Slovensku pôsobí prostredníctvom spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA, ktorá sa v septembri tohto roku stala prvým slovenským triple-play operátorom, poskytujúcim služby televízie, internetu a telefónie prostredníctvom jednej siete, cez jednu zásuvku v domácnosti. UPC BROADBAND SLOVAKIA je súčasťou spoločnosti Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB).
Liberty Global, Inc. je vedúcou medzinárodnou káblovou spoločnosťou poskytujúcou televízne služby, hlasové služby a prístup k internetu. Spája svojich zákazníkov so svetom zábavy, komunikácií a informácií. Spoločnosť Liberty Global prevádzkuje najmodernejšie širokopásmové komunikačné siete, ktorými obsluhuje približne 13 miliónov zákazníkov v 17 krajinách, najmä v Európe, a ďalej v Japonsku, Čile a Austrálii. Aktivity spoločnosti Libert Global taktiež zahrnujú významné mediálne a programové služby, ako je napríklad Jupiter TV v Japonsku a Chellomedia v Európe.
Pre viac informácií, poskytnutie grafov či tabuliek, prosím kontaktujte:
Jaroslav Kolár
UPC BROADBAND SLOVAKIA
hovorca
mobil: 0911 911 422
E-mail: jkolar@upc.sk
Dôležité - poznámka pre médiá:
Výsledky tohto prieskumu alebo jeho časti je možné publikovať len s podmienkou uvedenia zdroja, ktorým je spoločnosť UPC. Úplný report k prieskumu, vrátane reportov pre jednotlivé krajiny, sú prístupné aj na internetovej adrese http://www.hillandknowlton.nl/exchange/UPC/ Na tejto adrese nájdete aj fotografie k prieskumu s vysokým rozlíšením, ktoré môžu byť verejne publikované s podmienkou uvedenia zdroja (pre Majstrovstvá sveta vo futbale je to „Copyright ANP Photo“; pre UPC fotky detí sledujúcich TV je to „Copyright UPC“.